4280038.jpg

 

 

آینه جم/ دکتر ابراهیم رضایی :تامین مالی پروژه‌های درمانی دشتستان/ حضور مدیران نفتی در وحدتیه/ مشکل بازنشستگان رفع خواهد شد/ تصمیمات اعجاب‌آور برخی مدیران!
هفته‌نوشت ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی: 
هفته قبل به علت حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی فرصت نگارش هفته‌نوشت مقدور نشد، از این بابت از همه شما پوزش می‌طلبم. 
این هفته بطور کامل در دشتستان سپری شد و بخش عمده وقت حقیر صرف ملاقات‌های مردمی شد. 
از جمله روز شنبه (۱۹ شهریور) که با جمعی از مردم از جمله شوراها و دهیاران ملاقات داشتم. با مدیران راه، منابع طبیعی، دانشگاه خلیج فارس، وزارت خارجه، سازمان استخدامی و صمت در مورد مسائل و مشکلات شهرستان تماس داشتم. 
روز یکشنبه (۲۰ شهریور) هم به همین منوال گذشت. بعد از ظهر به دعوت شورای اسلامی شهر برازجان در جلسه ایشان شرکت کردم. از جمله نقاط قوت شورای برازجان «شفافیت» است که امیدوارم به سایر دستگاه‌ها هم سرایت کند. در جلسه شورا، مسائل و مشکلات عمده شهر و شهروندان برازجانی مطرح و بررسی شد. معتقدم بر خلاف تصور برخی که فکر می‌کنند برازجان برخوردارترین شهر شهرستان است، اما شهری که بیش از چهل درصد جمعیت دشتستان را در خود جای داده، به نسبت امکانات کمتری دارد که باید جبران شود. عصر از یک واحد تولیدی در منطقه آبپخش بازدید کردم و تلاش کردیم که با همکاری نظام بانکی راه‌اندازی شود. در تماس با رئیس دانشگاه علوم پزشکی روند اجرای پروژه‌های بهداشتی و درمانی دانشگاه در دشتستان را مرور کردیم. با معاون توسعه وزیر بهداشت پیرامون تامین مالی پروژه‌های توسعه بیمارستان شهید گنجی و همچنین پروژه‌های سعدآباد و آبپخش و کلمه صحبت کردم، قول دادند که مشکل اعتباری پروژه‌ها را حل کنند. رئیس شورای عالی استان‌ها تماس گرفتند و نگران قیمت لیموترش تولیدی استان بودند، قرار شد که بصورت مشترک پیگیری کنیم. 
صبح دوشنبه (۲۱ شهریور) در کارگروه سرمایه‌گذاری شهرستان دشتستان شرکت و تاکید کردم که مشکل بیکاری در دشتستان از طریق سرمایه‌گذاری در شهرستان از جمله با توسعه شهرک صنعتی و ایجاد نواحی صنعتی قابل حل است لذا همه ما مسئولان وظیفه داریم که بدین منظور موانع تولید و سرمایه‌گذاری را برداریم. بعد از ظهر با تعدادی از مدیران استان و شهرستان ملاقات داشتم. با مدیرکل بنیاد مسکن استان در مورد اجرای پروژه‌های این نهاد در دشتستان از جمله آسفالت روستاهای کم‌برخوردار و کم‌جمعیت‌ صحبت کردم و به یک راه حل رسیدیم. از هفته قبل پیگیر حضور معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در دشتستان بودم، قول داده بودند که سه‌شنبه به دشتستان بیاید. علیرغم هماهنگی‌های مفصل با استان و شهرستان و بخش‌ها و نیز خود ایشان، شب خبر دادند که جلسه ای پیش آمده و نمی‌آید. گرچه اولین بار بود که این اتفاق پیش می‌آمد اما با وزیر تماس گرفتم و گلایه کردم. علیرغم قول و دستور وزیر باز هم کاری نشد. ظاهراً اوضاع در وزارتخانه بهم ریخته و کار از دست در رفته است! آخر شب برای حضور مدیران شرکت نفت و گاز گچساران در شهرستان هماهنگی کردیم.
صبح سه‌شنبه (۲۲ شهریور) به وحدتیه رفتم و در جلسه مشترک با مدیران شرکت نفت و گاز گچساران که متولی نفت نرگسی وحدتیه هم هستند حضور یافتم. عمده مطالبات مردم مطرح شد و قرار شد که علاوه بر اجرای پروژه، ارتباط و تعامل نفت با شهرستان تقویت و تثبیت شود. علیرغم هزینه‌های مادی و اجتماعی و اقتصادی که مردم برای نفت پرداخت کرده‌اند اما فایده آن حداقلی بوده است. در دولت مردمی تلاش داریم که رابطه نفت و مردم دوطرفه و تعاملی گردد. با بانک کشاورزی در مورد استمهال وام‌های کشاورزانی که متضرر شده اند صحبت کردم. با وزارت جهاد کشاورزی در مورد خرید تضمینی لیموترش صحبت و مکاتبه کردم. با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در مورد احیای دانشگاه فرهنگیان برازجان صحبت و از بدقولی ایشان علیرغم وعده اولیه گلایه کردم. همچنین در مورد انتقال جمعی از دانشجویان استان که همگی در یک رشته واحد در استان مجاور تحصیل می‌کنند صحبت کردم. برخی تصمیمات مدیریتی در نوع خود بی‌نظیر و اعجاب‌آور است؛ دقیقاً به اندازه یک کلاس دانشجو از بوشهر جذب کرده‌اند و با هزینه مضاعف در یک استان دیگر آموزش می‌دهند این در حالی است که ما در استان خودمان استاد، امکانات، محل تحصیل و... همه را داریم و هیچ کمبودی نداریم. حالا هم که می‌خواهیم اصلاح کنیم هزار و یک تبصره و مانع جلویمان می‌گذارند. نمی‌دانم این‌گونه تصمیمات جز تولید نارضایتی چه عایدی برای حضرات دارد؟!
با مدیران نفت، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، ثبت احوال و... در مورد برخی مسائل شهرستان تماس داشتم. رئیس سازمان حفظ نباتات تماس گرفت و پیرامون رسیدگی به آفات حوزه کشاورزی دشتستان صحبت و برنامه‌ریزی اولیه کردیم.
صبح روز چهارشنبه (۲۳ شهریور) در دفتر با تعدادی از مردم و مدیران ملاقات داشتم. با مدیران دانشگاه آزاد در مورد ادامه کار واحد آبپخش صحبت و راهکارهای آن را بررسی کردیم. جلسه‌ای هم با متولیان باشگاه پرسابقه پرسپولیس برازجان پیرامون حضور تیم در فصل جدید داشتم. با مدیران آبفا در مورد آبرسانی به تعدادی از روستاهای بخش‌های سعدآباد و ارم تماس داشتم. بعد از ظهر به سعدآباد رفتم و در دفتر با تعدادی از مراجعه‌کنندگان و مسئولان بخش ملاقات داشتم. شهر سعدآباد از کمبود شدید منابع مالی رنج می‌برد. تعدادی از بازنشستگان بخش از عدم پرداخت برخی ردیف‌های فیش حقوقی خود گلایه داشتند، پیگیری کردم و گفتند که مشکل سراسری است و به دستور رئیس‌جمهور در حال جبران است. شب به شبانکاره رفتم و به همراه شهردار و اعضای شورا از موکبی که اخیراً در شهر راه‌اندازی شده تا به زائران اربعین و عتبات خدمت‌رسانی کند، بازدید کردیم. موکبی مردمی که به همت مردم مومن هرمزگان و با همراهی مسئولان و کمک مردم شریف شبانکاره روزانه پذیرای بیش از ده هزار زائر است. 
روز پنجشنبه (۲۴ شهریور) قرار بود که با وعده مجمع نمایندگان در مرکز استان برنامه داشته باشیم اما باز هم با برنامه‌ریزی ضعیف دوستان مواجه شدیم لذا در دفتر برازجان با تعدادی از مردم و مدیران ملاقات داشتم. تماس‌هایی با مدیران مختلف و نیز شوراها در مورد مشکلات مردم داشتم. با رئیس اورژانس کشور در مورد تامین امکانات مورد نیاز دشتستان از جمله آمبولانس صحبت کردم، قول‌های خوبی دادند. روز جمعه (۲۵ شهریور) نیز علاوه بر حضور در نمازجمعه آبپخش، با جمعی از مراجعه‌کنندگان ملاقات داشتم. شب در جلسه‌ای با موضوع آب در بخش سعدآباد شرکت کردم.
[کد خبر:AJ39920]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب