آینه جم؛ فرماندار جم در دیدار رئیس اتاق اصناف جم با تبریک روز ملی اصناف گفت: خانواده بزرگ اصناف تاثیری بزرگ در معیشت و زندگی مردم دارند و از این لحاظ جایگاه بسیار مهمی نیز در چرخه اقتصاد کشور دارند.

8I4A7338.jpg

به گزارش آینه جم؛ فتح اله نوروزی برنامه ریزی دقیق و کارشناسی را یکی از کارویژه های مهم اتاق اصناف برشمرد و خاطر نشان ساخت: هنر بزرگ اتاق اصناف، شناسایی مشکلات و کاستی های بازار و برنامه ریزی برای بهبود این ضعف ها و کاستی هاست.

وی افزود: باید همواره یک گام از مشکلات جلوتر باشیم تا بتوانیم چاره اندیشی سریع و به موقع را در برخی مشکلات بازار چون گرانی های مقطعی و فصلی داشته باشیم.

نوروزی با اشاره به رای 70 درصدی مردم شهرستان جم به شعار تدبیر و امید تصریح کرد: مردم امید دارند مشکلات با مدیریت مدبرانه و خلاقانه مرتفع شود و در این راستا باید تدبیر، همفکری و خردگرایی را مورد توجه و اهتمام ویژه قرار دهیم.

  وی با بیان اینکه در هفته های اخیر از طریق سایت های شهرستان و فضای مجازی، شاهد نگرانی های مردم در خصوص گرانی میوه و تره بار بودم اظهار داشت: باید تلاش کنیم همواره آرامش در بازار حکمفرما باشد چرا که سلب آرامش بازار، هم مردم و هم اصناف را دچار مشکل می کند.

رئیس کارگروه تنظیم بازار شهرستان جم با تاکید بر لزوم رونق بخشی به بازار افزود: رونق بازار، رقابت را افزایش می دهد و این رقابت خود عامل تنظیم بازار خواهد بود.

وی افزود: یا باید برنامه ریزی دقیقی برای تنظیم بازار داشته باشیم یا باید نظارت های جدی تری را در دستور کار قرار دهیم که راهکار اول قطعا موثرتر و کارآمدتر است.

نوروزی تامین مایحتاج ارزان قیمت برای تمامی اقشار جامعه در تمامی ایام سال را اولویت مهم دستگاه های متولی برشمرد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های فصلی و مقطعی باید همواره در دستور کار متولیان باشد.
وی اضافه کرد: تسهیل در صدور مجوزها و حذف پیچ و خم های زاید اداری یکی از موضوعات مهم است که می تواند در تنوع بخشی به بازار نقشی مهم داشته باشد.
فرماندار جم تصریح کرد: از هیچ کمکی در راستای رضایت مندی و تامین معیشت مردم شهرستان دریغ نخواهم کرد.
روابط عمومی فرمانداری جم در ادامه نوشت: رئیس اتاق اصناف جم نیز در ابتدای این دیدار با تبریک انتصاب فرماندار جم گفت: رضایت مندی همه ی مردم، دغدغه ی اصلی اتاق اصناف شهرستان است .

علی خطیب با بیان اینکه هم اکنون حدود 2000 واحد صنفی در شهرستان وجود دارد افزود: این واحدهای صنفی در سراسر شهرستان و با تنوع نسبتا خوب، مشغول ارائه ی خدمت به مردم هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه ی میوه و تربار شهرستان جم از کیفیت بسیار مطلوبی در سطح استان برخوردار است و برای تمامی اقشار با توان مالی مختلف، میوه در بازار وجود دارد.

خطیب با تایید برخی گرانی ها در جم گفت: در برخی اقلام به خصوص میوه و تره بار به دلیل کمبود سرمایه گذاری با تورم مواجه هستیم به طوری که از 48 واحد صنفی میوه و تره بار مورد نیاز در شهرستان جم، فقط 12 واحد مشغول به فعالیت است که خود از عوامل برخی گرانی هاست.

رئیس اتاق اصناف جم دستمزدهای بالای بخشی از ساکنین شهرستان، نبود میدان میوه و تره بار و عدم استقرار تعزیرات حکومتی در جم را از عواملی دانست که در گرانی برخی اقلام خصوصا میوه و تره بار شهرستان نقش دارند.

علی خطیب با بیان اینکه در برگزاری نمایشگاه به دلیل عدم وجود مکان مناسب با مشکل مواجه هستیم تاکید کرد: در صورت فراهم شدن مکان مناسب، می توانیم به صورت ماهیانه در شهرستان نمایشگاه برگزار کنیم.

وی هم چنین از آمادگی کامل اتاق اصناف برای حمایت از سرمایه گذاران صنوف مورد نیاز چون میوه و تره بار در جم خبر داد.


 

 

[کد خبر:AJ5156]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب