به گزارش آینه جم:حجت‌الاسلام محمد گنجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جم با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: رعایت تقوا و پرهیزگاری موجبات نجات انسان از جهنم می‌شود و در هر شرایطی باید در این مسیر گام برداریم.

 

وی در ادامه با اشاره به لزوم تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه افزود: با توجه به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده و با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، همه باید در راستای عملیاتی کردن این مهم اهتمام ورزیم.

 

امام جمعه جم با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از تفکرات ناب مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: خداوند این نعمت را به ما داده که رهبری در مراحل حساس مسایل را رصد می‌کند و مسئولان نیز باید در هر شرایطی نسبت به تحقق منویات مقام معظم رهبری اهتمام ورزند.

 

گنجی با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: امام علی(ع) به فرزندش فرموده است که " فرزندم در امر معاش میانه‌رو باش" و این در واقع نشان دهنده اهمیت اقتصاد مقاومتی است. وی با بیان اینکه اقتصاد به معنای نحوه مدیریت زندگی در تنظیم معاش است گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه بتوانیم در برابر تحریم اقتصادی دشمنان مقاومت کنیم و همه باید کاری کنیم که فرمایش مقام معظم رهبری زمین نماند.

 

 امام جمعه جم ابراز داشت: باید بسترهای لازم را فراهم کنیم و هم مسئولان و هم مردم در این مسیر باید همکاری کنند.

 

گنجی بیان کرد: باید نگاه ما به داخل و تولیدات داخلی باشد و باید به بازار داخل اهمیت بیشتری بدهیم.

 

 وی با بیان اینکه دولت باید از تولیدات داخلی حمایت کند افزود: حمایت از تولیدکنندگان داخلی و حمایت مردم از خرید اجناس داخلی باید مورد توجه و تاکید باشد.

 

 امام جمعه جم اظهار داشت: البته تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت تولیدات خود را بالاتر ببرند تا قابلیت رقابت با کالاهای مشابه خارجی را داشته باشند و مردم نیز نباید تحت تاثیر تبلیغات کالاهای خارجی قرار گیرند.

 

گنجی همچنین با تاکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گفت: رعایت صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف نیز از مسایل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی است که البته با اقتصاد ریاضتی تفاوت دارد.

 

وی ابراز داشت: ولی امر مسلمین ما را به سمت اقتصاد مقاومتی فرا خوانده و همه مسلمین باید در این مسیر گام بردارند.

 

امام جمعه جم یادآور شد: مقام معظم رهبری با تدابیر ارزشمند خود نشان داده که دغدغه مسایل معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی دارد و مسئولان باید به فرمان رهبری لبیک بگویند.

 

 گنجی در ادامه به 11 اسفند روز سلامت اشاره کرد و گفت: در اسلام تاکیدات زیادی به رعایت بهداشت شده و همه موظف به بهبود وضعیت بهداشتی هستند و مسئولان نیز باید در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی همت کنند.

 

وی به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) در فاصله 22 روز از پیروزی انقلاب نسبت به تاسیس کمیته اقدام اقدام کرد و نشان داد که نخستین دغدغه حضرت امام(ره)، کمک به نیازمندان جامعه بوده است.

 

 گنجی همچنین بر لزوم همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در جشن نیکوکاری تاکید کرد.

 

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته منابع طبیعی افزود: با توجه به وجود صنایع آلاینده نفت و گاز و پتروشیمی، باید نسبت به توسعه فضای سبز و درختکاری اهتمام ورزیم و دولت باید اعتبار ویژه‌ای برای درختکاری در جم اختصاص دهد. /فارس

 

[کد خبر:AJ2943]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب