• خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

 نخست اینکه؛ فرسودگی آمبولانس های اورژانس بوشهر به چالشی برای این مجموعه جهت حضور به موقع در ماموریت ها و انتقال مجروحان مبدل شده است.

 

 برخی روان شناسان بوشهر از تعرفه های مصوب امسال تبعیت نمی کنند. به عنوان مثال، تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره برای مشاوران مقطع کارشناسی ارشد در 321 هزار تومان تعیین شده، اما پایین ترین دریافتی از بیمارانی که برای مشاوره مراجعه می کنند، برای حدود ۴۵ دقیقه بین 550 تا 600 هزار تومان افزایش یافته است.

 

 دانشگاه آزاد جم محل برگزاری کلاس های خود را به یک تالار عروسی انتقال داده است. در ابتدای سال تحصیلی، کمبود فضای آموزشی باعث تاخیر در شروع کلاس های این دانشگاه شده بود.

 

 یک تبعه افغانستانی که با همدستی دوستش جوان 36 ساله ای را در یکی از محلات بوشهر با چاقو به قتل رسانده و به اصفهان گریخته بود، دستگیر شد.

 

 مشتاقی مدیرکل استاندارد بوشهر با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه تعیین صلاحیت آسیا اقیانوسیه که طی فروردین ماه امسال رقم خورد، عنوان کرد: تمامی کالاهایی که از ایران و به خصوص از بوشهر کد تاییدهای استاندارد را دریافت می کنند هیچ مشکلی برای صادرات کالا به کشور های عضو این پیمان و دغدغه برگشت کالا ندارند.

 

 از بازار لوازم خانگی خبر می رسد تولیدکنندگان در انتظار دریافت مجوز افزایش قیمت هستند و به همین بهانه عرضه محصولات را محدود کرده‌ اند و برخی توزیع‌ کنندگان هم کالای خود را نمی‌ فروشند.

 

 بانک های بوشهر جزو بانک های خسیس کشور ارزیابی شده اند. براساس گزارش بانک مرکزی درباره نسبت تسهیلات به سپرده ها، بوشهر جزو 5 استان ضعیف کشور معرفی شده، طوری که 65 درصد منابع در اختیارش را به عنوان تسهیلات پرداخت کرده و در زمینه تأمین مالی بنگاه‌ها و وام‌دهی به مردم عملکردش قابل دفاع نیست. این شاخص در کشور 85 درصد می باشد.

 

 مستاجران متقاضی وام اجاره (تسهیلات ودیعه) با دو بهانه تازه بانک ها مواجه شده‌ اند؛ «ابلاغیه سال جدید هنوز نیامده است» یا «فعلا اعتبار نداریم». همچنین خبر می رسد تسهیلات تکلیفی دیگر نظیر وام ازدواج و وام فرزندآوری نیز در بوشهر گرفتار پشت نوبتی شده است.

 

 آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه با توصیه به همسران طلاب برای همراهی با آنها در شرایط سخت معیشتی، ابراز داشت: امروز طلاب با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته‌اند و ما از شرایط سخت آن‌ها اطلاع داریم.

 

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر گفته: سال گذشته 7 میلیارد تومان برای حمایت از سمن های مردم نهاد داشته ایم که 3 میلیارد آن توزیع شده و مابقی به دلیل کمبود این گروهها در استان، به تهران برگشت خورد. وی به جوانان توصیه کرد در قالب گروههای چند نفره نسبت به تاسیس سمن و فعالیت موثر در چارچوب این تشکل ها اقدام کنند تا مورد حمایت قرار بگیرند.

 

 مدیر فرودگاه‌های شهرکرد با بیان اینکه بیش از هزار کارگر شهرکردی در عسلویه مشغول کارند، از برقراری خط پروازی عسلویه- شهرکرد و بالعکس خبر داد. حسینی گفته: کارگران شهرکردی شاغل در عسلویه تا پیش از این برای عزیمت به مقصد مورد نظر با چالش بسیاری مواجه بودند اما از این پس در روزهای دوشنبه به راحتی توسط هواپیمایی آسمان عازم عسلویه می‌شوند.

 

 دیهیمی، فرماندار گچساران در نشست با معاون قوه قضائیه گفته: اختلافات مرزی این شهرستان با استان های بوشهر و خوزستان مشکلاتی را برای اجرای طرح حد نگاری و سند دار کردن اراضی بوجود آورده است.

 

 کرایه خودروهای سواری بین شهری در بوشهر افزایش یافته است. این درحالی است که نرخ جدید اعلام نشده و این افزایش منجر به دریافت ارقام متفاوت شده است.

 

 براساس آمار ثبت احوال کشور، طی سال گذشته وضعیت ازدواج در استان کاهشی و طلاق افزایشی بوده است.

 

 خبرها از تغییراتی در بخشداران استان طی هفته های آتی حکایت دارد. با توجه به اختیارات تفویض شده از وزارت کشور به استان ها، حکم بخشداران با امضای استاندار ابلاغ می‌ شود.

 

 متاسفانه در سالیان گذشته، استخدام فعالان ستادهای انتخاباتی بدون توجه به شایستگی و صلاحیت حرفه ای تا حدودی باب شده است. در همین راستا شنیده می شود افرادی نزدیک به برخی منتخبان مجلس رفت و آمد به ادارات را آغاز کرده‌ اند. گویا این افراد به دنبال بررسی شرایط ادارات مدنظر و جلب نظر منتخب مجلس هستند تا پس از شروع نمایندگی، زمینه را برای جذب خود در برخی ادارات یا سپردن مسئولیت های مدیریتی آماده کنند.

 

 در شرایطی که بعد از برگزاری انتخابات اسفندماه، حضور دو نماینده بازمانده استان از مجلس آینده در فضاهای عمومی کم رنگ شده، گفته می شود برخی طرفداران این دو پیگیر برگزاری مراسم با عنوان “تقدیر از خدمات دوران نمایندگی” جمیری و کرمی هستند.

 

  داروخانه‌ها با کمبود ۳۰۰ دارو مواجه هستند. در کنار این مشکل، داروخانه داران از تاخیر در پرداخت مطالبات شان توسط بیمه ها که آنها را برای سفارش دارو و سایر اقلام وابسته محدود کرده گلایه مند هستند.

 

 دست آخر اینکه؛ انسداد کد ملی متهمان و محکومان که مشکلاتی را برای خانواده آنها رقم زده بود، ممنوع شد. طبق بخشنامه اخیر معاون اول قوه قضائیه، کلیه مراجع قضایی از انسداد کد ملی متهم و محکوم‌ منع شده اند.

[کد خبر:AJ45766]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب