• به گزارش آینه جم خبرنگاران این رسانه  در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:

 نخست اینکه؛ با توجه به پیش بینی فوران گرما و افزایش دمای هوای استان به بالای 50 درجه (خصوصا در شهرهای غیرساحلی)، احتمال تعطیلی یا کاهش ساعت کار ادارات طی برخی روزهای هفته پیش رو وجود دارد. این موضوع طی هفته گذشته در خوزستان اجرا شده و با توجه به اینکه دمای برخی شهرهای استان از 50 درجه نیز بالاتر رفته، انتظار چنین تصمیمی در بوشهر هم رقم خورده است. شایسته است برای حفظ سلامت کارگران که در محیط های آزاد شاغلند (نظیر نیروهای شهرداری و پروژه های نفت و گاز استان) هم اقدام موثری صورت بگیرد.

 با وجود رسیدن به فصل جابجایی مستاجران، هنوز دولت از تصمیم خود درباره میزان افزایش اجاره بها در قراردادهای جدید رونمایی نکرده است. این تعلل که ناشی از انتخاباتی شدن فضای کشور و بی توجهی شورای عالی مسکن می باشد، به ضرر اغلب مستاجران تمام شده که حتی حمایت های ظاهری دولت درخصوص سقف اجاره بها را پشت سر خود نمی بینند.

 رفت و آمد برخی مدیران استانداری بوشهر در ستاد انتخاباتی سعید جلیلی پر رنگ تر از دیگر کاندیداهای اصولگرای این دوره از انتخابات است.

 نماینده کازرون خواستار توقف انتقال آب از این شهرستان به استان بوشهر شد. دهقان ناصرآبادی در نشست شورای اداری کازرون با حضور معاون وزیر نیرو با یادآوری کمبود آب شرب و کشاورزی در برخی روستاهای کازرون، گفته: در این وضعیت چاره ای نیست که برداشت آب برای استان بوشهر متوقف شود.

 دو بازیکن گران قیمت فوتبال ایران بوشهری هستند. براساس ارزش گذاری سایت «ترانسفر مارکت» مهدی طارمی رتبه اول و مهدی قائدی رتبه سوم از نظر نرخ شان در بازار نقل و انتقال دارند. رتبه دوم نیز به سردار آزمون اختصاص دارد. این در شرایطی می باشد که چندین سال است به واسطه بی توجهی مسئولان، بوشهر از سطح فوتبال اول کشور دور شده و رشته فوتبال روزهای کم رونقی را طی می کند.

 داوطلبان اصلی انتخابات ریاست جمهوری یک مسئول صدور احکام در ستاد مرکزی دارند که وظیفه دارد بی ‌وقفه حکم مسئولیت برای ستاد و اعضای ستاد در استان ‌ها صادر کند! گفتنی است با روندی که در پیش گرفته شده، تعداد افرادی که حکم گرفته اند بیشتر از شمار حاضرین در ستادها برخی نامزدها می باشد!

 بوشهر مقصد هیچکدام از نامزدهای ریاست جمهوری نیست. در این شرایط، ستادها تلاش دارند چهره های مطرح و شناخته شده ای را برای سخنرانی و حمایت از کاندیدای خود به بوشهر بکشانند. یکی از دلایل کاهش سفرهای استانی نامزدهای ریاست جمهوری در این دوره، دست و پا گیر بودن روزهای حضور در برنامه های تلویزیونی است که عمدتا هم مخاطبان بالایی ندارند.

 یدالله آرمین از نزدیکان علی افراشته متولی ستاد مصطفی پورمحمدی در استان بوشهر شده است.

 آمار گزیدگی سگ ها در استان بوشهر افزایشی بوده و نگرانی هایی در میان متولیان بهداشتی برای کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب و رها در شهرهای استان به دنبال داشته است.

 عبدالکریم جمیری نماینده سابق بوشهر در مجلس در پیامی ویدئویی خواستار رای مردم به قالیباف شد. پیش از این مشاوران جمیری هم به ستادهای این نامزد ریاست جمهوری ملحق شده بودند.

 بوشهری ها دوسال کمتر از میانگن کشوری زندگی می کنند. براساس آمار ثبت احوال، متوسط سن فوت مردان بوشهری 60 و زنان 37 سال می باشد. این شاخص در کشور برای مردان 63 و زنان 69 سال می باشد.

 دستورالعمل اخیر وزارت کار مبنی بر اینکه همه مسئولیت برعهده پیمانکار است و کارفرمای مادر، هیچ مسئولیتی ندارد، راه بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور را دشوار کرده است. به این ترتیب، کارگری که در طول دوره اشتغال خود در یک کارگاه ثابت، با چندین پیمانکار مختلف قرارداد داشته، در زمان بازنشستگی پیش از موعد باید معطل بماند، چراکه پیداکردن پیمانکارانی که سال‌ها قبل از مجموعه رفته‌ اند و اقامه دعوا علیه آن‌ها عملا غیرممکن است. با این حساب، همه مسئولیت‌ها از کارفرمای مادر سلب شده و کارگران مانده‌اند و پیمانکارانی که هیچ مسئولیتی بر گردن نمی‌گیرند! فعالان کارگری معتقدند که وزارت کار باید برای اصلاح دستورالعمل اقدام کند و در آن قید شود چنانچه دسترسی به پیمانکار یا پیمانکاران مقدور نبود ۴درصد حق بیمه از کارفرمای مادر و کسی که مجموعه زیرنظر آن اداره می‌شود و کسی که مالک اصلی کارگاه است، گرفته شود.

 وضعیت کمیسیون های 3 نماینده استان مشخص شد، اما یک نماینده در انتظار بررسی و اعلام نتیجه اعتراضش می باشد. براین اساس، ابراهیم رضایی و موسی احمدی همچنان در کمیسیون های امنیت ملی و انرژی ماندگار شدند، پورکبگانی نماینده مرکز استان هم به عضویت کمیسیون اجتماعی مجلس درآمد. غلامحسین زارعی نماینده دشتی و تنگستان هم متقاضی کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصاد بوده که به دلیل ترافیک متقاضیان این کمیسیون ها و عدم کسب امتیاز لازم، با درخواستش موافقت نشده است. با این حال وی و برخی نمایندگان اعتراض خود را ثبت کرده و در انتظار برگزاری جلسه هیات رئیسه مجلس و بررسی اعتراض خود هستند تا کمیسیون وی هم مشخص شود. پیش بینی می شود درصورت عدم ورود وی به دو کمیسیون درخواستی، زارعی به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس برود.

 دانشگاه آزاد بوشهر از جذب دانشجوی پرستاری در واحد بوشهر برای مهرماه آینده خبر داده است.

 دست آخر اینکه؛ مسابقات قهرماني تکواندو نونهالان دختر استان بوشهر با حواشی و دلخوری خانواده های شرکت کننده و نارضایتی مربیان روبرو بوده است. فارغ از تاخیر در شروع مسابقات و گرمای سالن مسابقات، نقص در سیستم الکترونیکی امتیاز دهی داوری مسابقات موجب بی نظمی و همچنین شائبه جانبداری از برخی تکواندوکاران را به دنبال داشته است. به گفته معترضان، سنسورهای حساس روی هوگو و روی پای تکواندوکاران که هنگام زدن ضربات بر حریف باعث روشن شدن چراغ های امتیاز دهی می شود، در این دوره از مسابقات دچار ایرادات فنی زیادی بوده و بسیاری از مربیان و خانواده ها معتقدند امتیازات بازیکنان و فرزندان آنان ثبت نشده و به نوعی حق خوری در این مسابقات شکل گرفته است./ خلیج فارس

[کد خبر:AJ46201]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب