767516.jpg

 

آینه جم- معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به تحقق مطالبات ۲۱ همت اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر با پیگیری دستگاه قضا گفت: هفته آینده ۲ هزار میلیارد تومان آن به خزانه برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.
به گزارش آینه جم، حسن اردکانی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک آغاز هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و شهیدان شهریاری و حیدری و شهدای خدمت از جمله آیت‌الله رئیسی و همراهان، یکی از برنامه‌های مهم دستگاه قضا را احیا حقوق عامه و حقوق شهروندی دانست و اظهار داشت: در این راستا با تلاش رئیس کل دادگستری استان و مجموعه دستگاه قضا اقدامات مهمی در تحقق مطالبات مردم انجام شده است.
وی حل مشکل ته لنجی و کالای همراه ملوان را یکی از مطالبات‌ مهم مردم استان بوشهر دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه معیشت بیشتر مردم ساحل‌نشین استان بوشهر از طریق دریا و دریانوردی محقق می‌شود چالش رفع مشکلات ته لنجی در دستور کار دستگاه قضا قرار گرفت و اقدامات مهمی در سفر لنح‌های تجاری از طریق بنادر مختلف استان بوشهر و ترخیص کالای ته لنجی انجام شد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر از وصول مطالبات شرکت گاز استان بوشهر از شرکت‌های پتروشیمی خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان بوشهر 91 همت معادل 91 هزار میلیارد تومان از شرکت‌های پتروشیمی بابت گاز مصرفی طلبکار بود که در راستای حقوق عامه دستگاه قضایی استان بوشهر ورود کرد و تاکنون 40 هزار میلیارد تومان آن به خزانه واریز شده و مابقی بر اساس برنامه زمانبندی واریز می‌شود.
اردکانی یکی از مصوبات سفر قوه قضاییه به استان بوشهر را تعیین تکلیف کالاهای رسوبی و متروکه در انبارهای گمرکات و بنادر استان دانست و اضافه کرد: با پیگیری دستگاه قضایی استان بوشهر تاکنون 7 همت آن تعیین تکلیف شده و حساب خزانه واریز شده است.
وی با اشاره به تحقق مطالبات 21 همت اعتبارات عوارض آلایندگی استان بوشهر با پیگیری دستگاه قضا گفت: هفته آینده 2 هزار میلیارد تومان آن به خزانه برای پرداخت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: 19 همت دیگر تا سه ماه آینده به حساب خزانه واریز می‌شود که لازم است شهرداران و دهیاران از راه صحیح قانونی ان را هزینه کنند.
اردکانی  با اشاره به اینکه این اعتبارات بیش از 10 برابر اعتبارات عمرانی استان بوشهر در سال گذشته است اضافه کرد: تخصیص اعتبارات عوارض آلایندگی تحول مهم و شگرف در حوزه‌های عمران شهری و روستایی استان بوشهر ایجاد می‌کند.
[کد خبر:AJ46200]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب