000000000000000000000000000000000i738.jpg

 

آینه جم؛ یادداشت علی ملک پور _ فعال رسانه ای: بی تردید در این مقطع حساس که ایران اسلامی به عنوان قدرتی تاثیر گذار در منطقه و جهان شناخته می شود؛ حضور پرشور و با درایت ملت بزرگ ایران در عرصه انتخابات چهاردهم بیانگر بصیرت و بینش سیاسی مردم خواهد بود.
مقام معظم رهبری فرمودند: انتخابات دارد نزدیک می شود، مردم باید آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و انتخاب کنند.
انتخابات جلوه‌ی بسیار زیبا و جذاب از مشارکت عمومی است؛ مؤثرترین و دموکراتیک ترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها ، خواست‌ها و مطلوبِ خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند.
باید پذیرفت در این بین نقش احزاب در مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی غیرقابل انکار است، حضور طیف‌های مختلف سیاسیپ موجب افزایش اعتماد مردم در امر برگزاری انتخابات خواهد شد، ایجاد شور انتخاباتی در چارچوب قانون بایدت نقش‌آفرین باشد.
با نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و در غوغای مناظرات و تبلیغات گروه های سیاسی، این سؤال برای همه ما پیش می آید که به چه کسی رأی دهیم تا تکلیف شرعی و ملی خود را بدرستی انجام دهیم؟ به عبارت دیگر معیار انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟
شرکت در انتخابات حق قانونی شهروندان در تمامی نظام های مردم سالار است بویژه در نظام ما به دو پشتوانه قانون و شرع این حق مزین بعبارت نظام مردم سالاری دینی است؛ اگر در انتخاب مصادیق اشتباه شود این حق قانونی بدرستی ادا نخواهد شد.
شاید یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق اصلح موارد ذیل باشد که در تعابیر بزرگانی چون امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نیز آمده است:
۱- داشتن تدین و تعبد ۲- داشتن علم و تخصص ۳- وفاداری به مردم و تلاش برای رضایت آنان ۴- داشتن شجاعت ۵- عدم استفاده از بیت المال در تبلیغات ۶- اسراف نکردن در تبلیغات انتخاباتی ۷- آشنایی با طعم فقر و برخورداری از روحیه کوخ نشینی ۸- عدم همنشینی با ثروتمندان و قدرتمندان ۹- برخورداری از اخلاق اسلامی ۱۰- راستگویی ۱۱- بصیرت سیاسی و اطلاع از مسایل روز ایران و جهان ۱۲- خائن و فاسد نبودن ۱۳- سخنگوی دشمنان نبودن ۱۴- خضوع در برابر قانون ۱۵- اعتقاد به انقلاب نظام و قانون اساسی
بدیهی است که اخلاق انتخاباتی باید توسط کاندیداها و طرفداران آن‌ها رعایت شود، عدم رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیدا در تبلیغات و مناظرات و… شاخصی برای شناخت شخص است والا اثر عکس در رای آوری دارد.
 
 
*عسلویه آنلاین
[کد خبر:AJ46205]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب