آینه جم : بالابر غیراستانداردی که در یکی از واحدهای مسکونی شبانکاره برای جابجایی ساکنان به طبقه بالا استفاده می شد، جان دختر 15 ساله را گرفت.

به گزارش « آینه جم »؛ در این حادثه که شب گذشته رخ داده، در پی اختلال بالابر و توقف ناگهانی آن، دختر بچه از آن سقوط کرده، اما با حرکت مجدد دستگاه، وی در پایین محفظه گرفتار شده و زیر بالابر قرار گرفت تا به شکل دلخراشی جان بسپرد.

براساس این گزارش، اعضای خانواده با سر و صدای ایجاد شده به سراغ بالابر آمده و شاهد مرگ دختر خانواده زیر دستگاه بودند.

مدیر روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان این حادثه را تایید کرد و گفت: کارشناس این اداره با حضور در محل حادثه، غیراستاندارد بودن بالابر را تایید کرد.

مجید بحرینی در گفتگو با «خلیج فارس» افزود: به دلیل ارزانتر بودن بالابر نسبت به آسانسور، شاهد افزایش نصب آن بدون توجه به استانداردهای مربوطه در ساختمان های مسکونی هستیم، درحالی که این بالابرها مخصوص فعالیت های صنعتی و مغازه ها می باشد.

وی تاکید کرد: به دلیل خطرات نصب بالابر و آسانسور غیراستاندارد برای استفاده کنندگان، از هم استانی ها درخواست می شود در خصوص استفاده از این تجهیزات در واحدهای مسکونی و تجاری ضوابط مربوطه را رعایت و از طریق دفاتر مجاز اقدام کنند.

بحرینی یادآور شد: در خصوص آسانسور مراکز پرجمعیت مثل ادارات، بیمارستان و مطب پزشکان بازارسان این اداره به صورت دوره ای بررسی هایی داشته و بدون اغماض نسبت به پلمب آن اقدام می کنند.

[کد خبر:AJ10680]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب