آینه جم: در حالی که تنها چند روز تا آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس دهم فرصت باقی است این روزها فعالیت و تکاپوی نامزدهای احتمالی این دوره در حوزه دشتی و تنگستان در فضای مجازی بیش از قبل شدت یافته است.

به گزارش «آینه جم»؛ در این میان شبکه های اجتماعی موبایلی اصلی ترین هدف گروهای هواداری نامزدها در حوزه ی دشتی و تنگستان است. هر چند که نامزدهای احتمالی کماکان به روشهای سنتی و برگزاری جسات حضوری نیز اصرار دارند و با این روش سعی در جلب آرای مردمی دارند اما دو نامزد احتمالی و اصلی حوزه ی دشتی و تنگستان یعنی سید کمال الدین شهریاری و محمد مهدی پورفاطمی با فعالیتی گسترده در فضای مجازی که از سال قبل استارت آن زده شده است گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده اند.

آنان با این شیوه و ابزار جدید انتخاباتی پای به عرصه تبلیغات زود هنگام گذاشته اند. از جمله مزیت های این شیوه ی جدید تبلیغاتی را می توان فراگیر بودن و نیز متمادی و پیوسته بودن آن در کنار  هدف قرار دادن طیف وسیع تری از مخاطب به نسبت برگزاری جلسات حضوری دانست. در ضمن به لحاظ هزینه نیز با کمترین هزینه ممکن بیشترین استفاده تبلیغانی را می توان از آن برد. حال در این یادداشت نگاهی می اندازیم به فعالیت انتخاباتی دو نامزد احتمالی حوزه ی دشتی و تنگستان در فضای مجازی

جنبش های واتساپی حامیان دکتر شهریاری

http://mond.ir/wp-content/uploads/%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C-2.jpgحدود یک سال پیش گروه های هواداری دکتر شهریاری در سطح دو شهرستان دشتی و تنگستان در  شبکه اجتماعی موبایلی واتساپ تشکیل شد.

بنای اولیه تشکیل این گروها در ابتدا توسط گروهی از هواداران دکتر شهریاری که رابطه ی تنگاتنگ و نزدیکی با وی دارند نهاده شد. آنان اقدام به تشکیل بیش از ده گروه تحت عنوان جنبش های مردمی نمودند. ده ها گروه واتساپی به مدیریت علی عاشوری که مغز متفکر و طراح اصلی گروهای جنبش است تشکیل شد. کسی که در دوره قبل تا آخرین لحضه نیز نسبت به حضور در ماراتن انتخابات امیدوار بود اما در پایان ره به جایی نبرد.

فعالیت گروه های جنبش به مدیریت و ایده پردازی علی عاشوری تاکنون پیوسته ادامه یافته و هر شب نیز یک موضوع انتخاباتی جهت بحث و تبادل نظر اعضای حاضر در گروه مطرح می شد که معمولا  نتیجه ای جز تخریب و متهم کردن گروه و جناح رقیب را در پی ندارد!

از دیگر فعالیت های دکتر شهریاری و حامیان وی در دنیای مجازی می توان به صفحه ی اینستاگرام شخصی وی و صفحه ی اینستاگرام گروهای هواداری وی اشاره کرد.

هر دو صفحه با رویکردی تقریبا مشابه و با قرار دادن تصاویری از دو دوره ی نمایندگی شهریاری در اداور گذشته مجلس سعی در زنده کردن خاطرات آن دوران برای دنبال کننده گان صفحات دارند. اما کانال تلگرامی دکتر شهریاری رویکردی کاملا متفاوت از سایر رسانه های مجازی وی در پیش گرفته و به واسطه کانال وار بودن این صفحه که قابلیت کامنت گذاری و اظهار نظر کردن را از بازدید کننده گان می گیرد بیشتر نگاهی منتقدانه به عملکرد ۴ دوره ی اخیر نماینده ی فعلی دشتی و تنگستان داشته است تا پوشش فعالیت ها و  بازدید های دکتر شهریاری؛ برخلاف  رویه ای که در صفحه ی اینستاگرام وی دنبال می شود.

حامیان پورفاطمی در شبکه های مجازی

http://mond.ir/wp-content/uploads/%D9%BE%D9%88%D8%B1%D9%81%D8%A7%D8%B2%D9%85%DB%8C-2.jpgاما در سوی دیگر حامیان و هواداران نماینده ی فعلی دشتی و تنگستان یعنی حجت الاسلام سید محمد مهدی پورفاطمی فعالیتی به مراتب کمتر از حامیان دکتر شهریاری را در پیش گرفته اند.

بر خلاف گروهای هواداری دکتر شهریاری که عمده ی فعالیتشان معطوف به گروهای  واتساپی می باشد هواداران نماینده ی فعلی بیشتر فعالیت خود را در شبکه ی اجتماعی تلگرام دنبال می کنند و با تشکیل گروهای مختلف در سطح هر دو شهرستان اقدام به پوشش فعالیتهای حجت الاسلام پورفاطمی می نمایند. هر چند که گروهای هواداری تلگرامی وی به منسجمی و یکپارچگی گروهای واتساپی حامیان دکتر شهریاری نیست!

۲دیگر ابزار ارتباطی حجت الاسلام پورفاطمی با هواداران و مردمان حوزه ی نمایندگیشان صفحه ی اینستاگرام وی می باشد که اقدام به پوشش اخبار و فعالیتهای پورفاطمی در مجلس شورای اسلامی و نیز بازدید و سرکشی از مناطق  حوزه ی نمایندگیشان دارد.

استقبال پرشور مردمی از وی به هنگام حضور در شهرها و روستاهای دو شهرستان دشتی و تنگستان که در این صفحه منعکس می شود حکایت  از محبوبیت بسیار نماینده ی فعلی نزد مردمان حوزه ی انتخابیه دشتی و تنگستان دارد.

نکته ی دیگر در مورد صفحه ی اینستاگرامی پورفاطمی عدم پاسخگویی مستقیم وی به سوالات و مشکلات مطرح شده توسط بازدیدکننده گان صفحه است بر خلاف صفحه ی فیسبوک وی که همراه و در کمترین زمان ممکن نسبت به پاسخگویی به سوالات بازدیدکننده گان اقدام می کند.

هوادارن سایر نامزدهای احتمالی حوزه ی دشتی و تنگستان یعنی نعمت الله سبحانی و غلامحسین زارعی تا کنون فعالیت چشمیگری را در فضای مجازی نداشته اند باید دید آیا سایر نامزدهای احتمالی به چنین ابزار جدید و نوین انتخاباتی جهت معرفی خود و اهدافشان به مردمان حوزه ی انتخابیه خود روی خواهند آورد یا خیر؟!؟

منبع: سایت خبری مند

[کد خبر:AJ10872]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب