آینه جم:مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران از بارگیری میعانات گازی پایتخت انرژی کشور در سه کشتی به طور هم زمان در سریع‌ترین زمان ممکن در پایانه میعانات گازی عسلویه خبر داد.

به گزارش آینه جم به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تاخیر در بارگیری کشتی ها و تحمیل هزینه دموراژ و همچنین اختلال در تولید گاز کشور، کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران در پایانه عسلویه با وجود شرایط جوی نامساعد توانستد بارگیری ۸۰۰ هزار تن میعانات گازی را در فاصله کوتاهی  به سه کشتی  به طور هم زمان انجام دهند.

به گفته وی، انجام بارگیری سه کشتی اقیاونوس پیما، و سوئز ماکس با گوی های شناور از طریق گوی شناور نیازمند تجربه بالا و قدرت ریسک پذیری بالایی است به نحوی که در  کمتر پایانه ای در دنیا چنین کاری انجام می شود؛ ضمن اینکه در پایانه عسلویه نیز از بدو تاسیس این عمل برای اولین بارانجام شده است و همین امر توان عملیاتی این پایانه را بالا برد.

موسوی با اشاره به تکمیل بودن ظرفیت مخازن میعانات گازی عسلویه  گفت: سرعت و دقت لازمه اجرای این عملیات بود به نحوی که تاخیر در اجرای بارگیری ممکن بود که منجر به سر ریز شدن مخازن میعانات گازی عسلویه شود و قطع تولید گاز را در پی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، چابکی، سرعت عمل، دقت و ایمنی بالای غواصان، راهنمایان کشتی، استاد کاران و دیگر کارکنان مدیریت عملیات شرکت پایانه های نفتی ایران را در پایانه عسلویه کم نظیر دانست و گفت: نیروهای توانمند و حرفه ای این پایانه با اجرای عملیات بستن سه کشتی روی گوی های شناور ۱ و ۲ و فاز ۱۲درمدت زمان یک ساعت رکورد جدیدی ثبت کردند.

[کد خبر:AJ11749]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب