آينه جم؛ جنوب استان بوشهر به دلیل حضور جمعیت قابل توجهی از کارگران غیر بومی، همواره انتخاباتی غیر قابل پیش‌بینی داشته و جمعیت شناور کارگران شاغل در پارس جنوبی در نتیجه انتخابات تاثیرگذار بوده‌اند.

به گزارش آينه جم؛  انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در تاریخ هفتم اسفند در استان بوشهر در 4 حوزه انتخابیه برگزار می‌شود که در حوزه انتخابیه جنوب استان، مردم 4 شهرستان عسلویه، جم، دیر و کنگان برای انتخاب یک نماینده پای صندوق رای می‌روند.

جنوب استان بوشهر به دلیل حضور جمعیت قابل توجهی از کارگران غیر بومی، همواره انتخاباتی غیر قابل پیش‌بینی داشته و جمعیت شناور کارگران شاغل در پارس جنوبی در نتیجه انتخابات تاثیرگذار بوده‌اند.

147 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در جنوب استان هستند

فرماندار کنگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت:با برنامه‌ریزی صورت گرفته تعداد 169 شعبه رای‌گیری در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه برای انتخابات هفتم اسفند پیش‌بینی شده است.

عباس جمشیدی بیان کرد: از این تعداد 107 شعبه ثابت، 62 شعبه سیار، 82 شعبه شهری و 87 شعبه روستایی هستند.

وی به جمعیت واجدان شرایط در این حوزه اشاره کرد و گفت: کل جمعیت واجد شرایط رای‌ دادن در حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم، عسلویه 147 هزار و 405 نفر است که از این تعداد 5 هزار و 583 نفر جزو رای اولی‌ها هستند.

49 شعبه اخذ رای در شهرستان جم مستقر است

فرماندار جم نیز ابراز داشت: تعداد 49 شعبه اخذ رای برای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه جاری در نظر گرفته شده است.

فتح‌الله نوروزی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، این تعداد شعب اخذ رای به صورت ثابت و سیار در بخش‌های مرکزی و ریز و سه شهر جم، ریز و انارستان مستقر می‌شود.

استقرار 40 شعبه در شهرستان دیر

فرماندار دیر نیز خاطر نشان کرد: انتخابات هفتم اسفند در شهرستان دیر با حضور باشکوه مردم برگزار می‌شود.

حمزه اعتماد از استقرار 40 شعبه اخذ رای در دیر خبر داد و افزود: در سطح شهرستان دیر 40 شعبه اخذ رای در 3 بخش شهرستان فعال خواهند بود که در بخش مرکزی شهرستان 23 شعبه، در بخش آبدان 8 شعبه و در بخش بردخون 9 شعبه را شامل می‌شود.

45 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در عسلویه هستند

فرماندار عسلویه نیز با اشاره به تعداد شعب اخذ رای شهرستان اظهار داشت: 40 شعبه اخذ رای در شهرستان عسلویه راه‌اندازی خواهد شد که از این تعداد 9 شعبه شهری، 23 شعبه روستایی و هشت شعبه در شرکت‌های منطقه مستقر شده و 26 شعبه ثابت و 14 شعبه سیار خواهد بود.

عبدالله نادری گفت: امسال نزدیک به 45 هزار نفر از مردم شهرستان عسلویه واجد شرایط رای دادن در انتخابات خواهند بود و بیش از 800 نفر نیز عوامل اجرایی در امر انتخابات خواهند بود.

نقش تعیین‌کننده آرای صنعتی در انتخابات جنوب استان بوشهر

بر اساس گزارشات میدانی خبرگزاری فارس از 4 شهرستان جنوب استان، نامزدها در شهرهای مختلف اقدام به برپایی ستادهای انتخاباتی کرده‌اند و حجت‌الاسلام موسی احمدی به عنوان کاندیدای اصولگرایان معرفی شده و از بین حسین بردستانی و سکینه الماسی نیز گزینه اصلاح‌طلبان معرفی می‌شود که البته بحث‌های زیادی در ارتباط با انتخاب گزینه اصلی اصلاح‌طلبان مطرح شده و هنوز به نتیجه نرسیده است، به گونه‌ای که اصلاح‌طلبان شهرستان جم بر روی الماسی اجماع دارند و اصلاح‌طلبان کنگان و دیر نیز بر بردستانی نظر دارند و اصلاح‌طلبان عسلویه فعلا سکوت کرده‌اند.

رقابت بین نامزد اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در حوزه انتخابیه جنوب استان برای ورود به مجلس تا روز انتخابات ادامه دارد و البته آرای معروف به صنعتی‌ها (شاغلان غیر بومی پارس جنوبی) می‌تواند نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.

[کد خبر:AJ13274]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب