آینه جم ، رییس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب کنگان معارفه شد.

به گزارش آینه جم ، آیین تودیع و معارفه ریس دادگستری شهرستان کنگان در دانشگاه پیام نور کنگان برگزار شد

با حضور جمعی از مقامات استانی و محلی تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان برگزار شد

در این آیین ضمن تقدیر از تلاش های حسین عزمی ، با حکم آیت الله صادق آملی لاریجانی شعبان کاویان پور که پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان بود بعنوان رییس دادگستری این شهرستان منصوب شد .

همچنین رییس قوه قضائیه کشور در حکمی دیگر کیامرث شفیعی را بعنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان منصوب کرد.

امام جمعه کنگان در مراسم معارفه رییس دادگستری و دادستان شهرستان و پنجمین جلسه شورای اداری کنگان گفت : از افتخارات دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران اینست که در راس آن یک فقیه و مجتهد جامع الشرایط قرار دارد.

حجت الاسلام محمود محمودی با تبیین نقش و جایگاه قاضی و قضاوت در آیینه آیات و روایات اظهار داشت : اقتدار دستگاه قضایی نقشی اساسی در تامین امنیت و عدالت بعنوان دو مولفه مهم و اساسی در نظام سیاسی دارد.

وی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی و نیز آسیب های اجتماعی را یک ضرورت دانست و افزود : به برکت نظام دینی امنیت در جمهوری تاسلامی در دنیا بی مثال است و در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز بایستی قوای سه گانه با سرلوحه قرار دادن منویات رهبری معظم انقلاب و قانون زمینه برخورد قاطع با مفسدین اقتصادی را بیشتر فراهم کنند.

وی در پایان با تبریک دهه کرامت و همچنین روز خبرنگار گفت : خبرنگاران افسران عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه اند.

 فرماندار کنگان نیز گفت : به برکت تلاش قوای سه گانه بویژه دستگاه قضایی ، امنیت خاصی در کشور حکم فرما است.

عبدالنبی یوسفی در بخش دیگر با اشاره به قرار گرفتن بیش از ۶۰ درصد صنعت و میادین بزرگ پارس جنوبی در شهررستان کنگان اظهار داشت : حفظ و احترام به حقوق شهروندی از ناحیه صنعت یک ضرورت است.

وی با تقدیر از تعامل صنعت با شهرستان گفت : تحکیم و تقویت این تعامل می تواند به رضایت مندی مردم و نیز ایجاد فضایی امن و آرام جهت بهره برداری از صنعت کمک کند.

رییس شورای اداری شهرستان کنگان افزود : مجموعه صنعت بایستی بگونه ای عمل کنند که مردم احساس کنند حضور صنعت زمینه ای برای رفاه بیشتر آنهاست.

یوسفی در پایان بر ضرورت خدمت رسانی و توسعه خدمات عام المنفعه به شهرستان کنگان برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

رییس سابق دادگستری شهرستان کنگان نیز گفت : جلوگیری از سیر صعودی طلاق در شهرستان یکی از دغدغه های مهم در دوران مسئولیت بوده است.

حسین عزمی در بخش دیگر بیان نمود : به رغم برخی دغدغه ها ، احداث زندان در این شهرستان یک ضرورت است.

وی در پایان توجه به ارزش و اعتبار کارگری و دفاع از حقوق شاغلین در صنعت را یکی از موفقیت های دستگاه قضایی در چند سال اخیر ذکر کرد.

رییس جدید دادگستری شهرستان کنگان نیز گفت : اجرا و اعمال قانون برای دفاع از حقوق مردم اولویت مهم دستگاه قضایی در شهرستان است.

شعبان کاویان پور افزود : دستگاه قضایی در اجرای قانون با کسی تعارف ندارد .

وی با اشاره به صنعتی و اقتصادی  بودن شهرستان گفت : دستگاه قضایی ضمن حمایت از صنعت با مفسدین اقتصادی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان نیز گفت : دادستانی بر مبنای قانون وظایف محوله را با قوت و قدرت انجام خواهد داد.

کیامرث شفیعی با اشاره به حضور صنایع در شهرستان کنگان اظهار داشت : حفظ حقوق مردم و تلاشگران در عرصه صنعت بویژه جامعه کارگری از اولویت های مهم کاری است.

در این آیین سخنرانان از تلاش و خدمات رییس سابق دادگستری و دادستان تقدیر کردند.

منبع: ثلاث

[کد خبر:AJ17336]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب