آینه جم: حجت الاسلام محمد گنجی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جم با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، تقوا را عزت دنیا و آخرت دانست.

به گزارش آینه جم: امام جمعه جم با تسلیت اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر با اشاره به اجتماع عظیم عزاداران در کربلا افزود: اجتماع با شکوه و عظمت مردم در راهپیمایی اربعین نشان از ولایت مداری، وفاداری و اطاعت از سیدالشهدا(ع) است.

گنجی با گرامیداشت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ع) افزود: تشکیل بسیج از الطاف الهی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که حضرت امام (ره) بسیجیان را لشکر مخلص خدا نامیدند.

خطیب نماز جمعه جم با بیان این مطلب که  بسیج بر محور ولایت فقیه حرکت می‌کند، خاطر نشان کرد: بسیج مستضعفین کشور را تا الان از فتنه‌ها و پیچ‌های خطرناک به پرچمداری مقام معظم رهبری حفظ و عبور داده است.

وی تأکید کرد: تفکر بسیج نجات بخش بسیاری از مشکلات کشور است و مسؤولان باید در حل مسائل اقتصادی و عرصه  خدمتگزاری از بسیج و نگاه بسیجی کمک بگیرند.

گنجی اظهار داشت: ایران اسلامی ر‌وز به روز به سمت اقتدار بیشتر و عزت روزافزون حرکت کرده و به جرات می‌توان ادعا کرد که موفقیت‌های نظام اسلامی مرهون شهدا و رزمندگان است.

وی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی و کشور ما پایدار، امن و دارای شکوه و عظمت است مدیون خون شهدای جنگ تحمیلی است.

گنجی افزود: در دوران دفاع مقدس شاهد حضور همه‌جانبه سپاه و بسیج در عرصه دفاع از کشور بودیم و در دوران سازندگی نیز خدمات شایان توجهی توسط بسیج و سپاه ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی محبوبیت سپاه ولایت‌مداری و مردم‌داری است و امیدوار هستیم این دو ویژگی ارزشمند همواره تداوم داشته باشد گفت: مردم پشتوانه اصلی سپاه هستند و در تمام زمینه هایی که دشمنان ، نظام ما را تهدید کنند سپاه با قدرت وارد عمل می شود و نقشه های دشمنان را خنثی می کند.

گنجی با اشاره به اینکه سپاه و بسیج باید با قدرت در برابر بی عدالتی ها ایستادگی کند اظهار داشت: برخی مسؤولان در کشور بسیج و سپاه را تندرو میدانند اما باید گفت بسیج و بسیجی به هیچ وجه تندرو نیست و همیشه در صحنه‌های مختلف با منطق و قدرت حضور می‌یابد.

خطیب نماز جمعه جم در بخش دیگری از سخنان خود به روز وقف اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان جم به مسئله وقف توجه خوبی شده است و در پیاده روی اربعین نیز بیشترین کمک‌های وقف در استان بوشهر مربوط به شهرستان جم بود که جا دارد از خانواده حسین ریزی تشکر کنم.

گنجی به روز نیروی دریایی نیز اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران حضوری مقتدرانه در آب‌های منطقه و جهان دارد و امنیت آبی جمهوری اسلامی ایران به خصوص در خلیج فارس مدیون زحمات خالصانه نیروی دریایی سپاه و ارتش هستیم.

وی در ادامه سخنان خود در جمع نمازگزاران نماز جمعه جم به شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس اشاره کرد و بیان داشت: مجلس شورای اسلامی بسیار در جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است و مجلسی‌ها و نمایندگان مردم باید با دقت کارهای مربوطه به خود را انجام دهند.

امام جمعه جم با اشاره به اینکه قانون گذاری و نظارت بر قانون وظیفه مجلس شورای اسلامی است،  تاکید کرد: در بحث نظارت بر قانون مجلس شورای اسلامی عملکرد ضعیفی داشته است.

وی اضافه کرد: مجلس و نمایندگان مردم باید نظارت خود را بیشتر کرده و در این راستا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا مشکلاتی از جمله حقوق‌های نجومی در کشور رخ ندهد.

امام جمعه جم با تاکید بر اینکه اگر مجلس در بحث نظارت بر دولت اهتمام بیشتری داشت افزود: این مشکلات حقوق‌های نجومی به هیچ وجه پیش نمی‌آمد و حالا که رخ داده است باید نمایندگان مجلس برای برخورد با آن از سوی دولت تلاش کنند.

 

***فارس

[کد خبر:AJ19332]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب