آينه جم : معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دومین جشنواره نوجوان خوارزمی کشور که تابستان امسال برگزار شد، شش دانش آموزان این استان موفق به کسب رتبه شدند.

به گزارش « آينه جم »؛ حسین درتاج روز سه شنبه درآیین آغاز به کار سومین جشنواره نوجوان خوارزمی در استان بوشهر افزود: دومین جشنواره نوجوان خوارزمی در شش محور در مرحله آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری با شعار هر دانش آموز حداقل یک رشته برگزار و 33 هزار نفر در استان بوشهر شرکت کردند.

وی اضافه کرد: از مجموع شرکت کنندگان 540 نفر در مسابقه های منطقه ای، 287 نفر در مرحله استانی و 35نفر رتبه اول تا سوم استانی را بدست آوردند.

درتاج یادآورشد: در مرحله کشور این جشنواره دانش آموزان استان بوشهر یک رتبه اول و پنج رتبه سوم کسب کردند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی ایجاد شور، نشاط و تحرک علمی در مدرسه هاست و تلاش می شود در جشنواره امسال نیز علاوه بر کمیت به کیفیت برگزاری این جشنواره نیز توجه شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی امسال در چهار مرحله و با محورهای پژوهشی، آزمایشگاهی، زبان انگلیسی، بازارچه های درسی،کار و فناوری، دست سازه و ادبیات فارسی برگزار می شود.

درتاج با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان متوسطه اول است افزود: توسعه روشهای آموزشی فعال، پژوهش و جامعه مداری، توسعه، تجهیز و فعال سازی کلاس های موضوعی، توسعه پویایی و نشاط، ایجاد زمینه های لازم برای شناسایی، پرورش استعداد ها و خلاقیت های نوجوانان و هدایت آنها به سمت حل مشکلات کشور از جمله هدفهای پیش بینی شده سومین جشنواره نوجوان خوارزمی است.

وی خطاب به مربیان گفت: با تشویق دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره تلاش و از نخبه گزینی پرهیز کنید.

[کد خبر:AJ19736]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب