https://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1393/06/14/139306141204065953564304.jpgآینه جم: مدیرعامل ستاد دیه است ان بوشهر گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان جشن گلریزان در ۲۴ نقطه استان بوشهر برای آزادی ۱۲۳ زندانی جرائم غیرعمد مالی برگزار می‌شود که برای آزادی این زندانیان به ۸۵ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.

به گزارش «آینه جم»؛ سیداسماعیل موسوی گفت:  با بیان اینکه  مردم نیکوکار و خیر استان بوشهر در رسیدگی به مستمندان در همه عرصه‌ها حضوری فعال دارند اظهار داشت: اوج نیکوکاری مردم متدین استان بوشهر در  رسیدگی به افراد نیازمند در ماه مبارک رمضان متبلور می‌شود که یکی از این رسیدگی‌ها یاری رساندن به زندانیان نیازمند مالی است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار می‌شود گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 24 نقطه استان بوشهر جشن گلریزان برگزار که این مهم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمدمالی انجام  می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهربا اشاره به اینکه سال قبل 123 زندانی جرائم غیر عمد مالی به آغوش گرم خانواده بازگشتند گفت: این افراد که 18 میلیارد تومان بدهکار بودند خیران در آزادی این زندانیان یک‌ میلیارد تومان پرداخت کردند که با گذشت شکات و تامین بخشی از بدهی آنها از طریق بلاعوض و تسهیلات 123 زندانی در استان بوشهر آزاد شدند.

موسوی، با بیان اینکه هم اینک 123 زندانی جرائم غیرعمد مالی در زندان در انتظار کمک مردم برای بازگشت به آغوش گرم خانواده هستند گفت: این افراد 17 میلیارد تومان بدهکار هستند که با تامین 50 درصد این میزان بدهی به میزان 85 میلیارد ریال می‌توان زمینه آزادی آنان را فراهم کرد.

وی، با بیان اینکه با احتساب خانواده زندانیان و شاکیان بیش از 5 هزار و 500 نفر درگیر این مشکلات هستند گفت: از هم گسیختگی بیش از 5 هزار و 500 نفر اعضای خانواده درگیر جرائم غیر عمد مالی در استان بوشهر وجود دارد که  تمام تلاش این است که امنیت نسبی با پشتیبانی مردم و مسئولان برای این خانواده‌ها فراهم شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر، جرائم غیرعمد را مهریه، نفقه، جرائم مالی بجز کلاهبرداری، تصادف منجر به جرح، دیه غیرعمد و حوادث کارگاهی اعلام کرد و افزود: زندانیان جرائم غیرعمد و بالاخص خانواده‌های آنان در معرض آسیب‌های اجتماعی فراوانی به سر می‌برند و چنانچه اینگونه افراد آسیب‌پذیر مورد حمایت واقع نشوند، شاهد گسترش آسیب‌های فراوانی در سطح جامعه هستیم.

وی، مردم و خیران را حامیان اصلی ستاد مردمی دیه دانست و گفت: هدف ستاد دیه در جشن گلریزان کمک به آزادسازی افراد مستحق در زندان است.

موسوی کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان بوشهر را بعنوان یک فرهنگ نام برد و گفت: اعضای هیئت مدیره ستاد دیه همگی از چهره‌های خوشنام، معتمدین شهر، خیران و هنرمندان هستند و این عامل بسیار مهمی در ایجاد انگیزه و اعتماد بین مردم است.

[کد خبر:AJ21888]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب