آینه جم: در عسلویه که قطب اقتصادی ایران و معدن کار در کشور محسوب می شود، تنفس برای ساکنانش با دشواری و بیماری های مختلف همراه است، اما گاهی همین تنفس آلوده هم به شماره می افتد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ پنجشنبه و جمعه مشعل های گازی عسلویه روشن و بلندتر از همیشه شد تا سیاهی بر آسمان این منطقه حاکم شده و تنفس در هوای آزاد را دشوارتر از همیشه کند.

پس از انتشار تصاویری از این اتفاق بود که مدیرکل محیط زیست استان طی اظهارنظری گفت: اتفاق پیش آمده به دلیل شات دون در پالایشگاههای 17 و 18 پارس جنوبی است.

حسین دلشب  با بیان اینکه بدترین نوع شات دان در فازهای پالایشگاهی 17 و 18 رخ داده، ادامه داد:  علت اصلی این شات دان، مشکلات ناشی از قطع برق در آن پالایشگاه بوده و ناچارا برای جلوگیری از هرگونه حادثه بزرگتری، بالاجبار فلرینگ افزایش پیدا کرده و متاسفانه به آلودگی هوای منطقه منجر شد.

به گفته وی، با توجه به پیگیری های به عمل آمده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان و HSE منطقه ویژه پارس جنوبی، مقرر گردید تا عصر امروز جمعه سیستم به حالت عادی و نرمال برگردد.

به عقیده کارشناسان، نبود جایگزین های مطئمن برای تامین انرژی برق در پارس جنوبی، باعث تشدید آلایندگی در زمان عملیات اورهال می گردد که انتظار می رود برای این مهم اقدامی اساسی شود.

[کد خبر:AJ22672]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب