به گزارش آینه جم: محمد جواد آذری جهرمی صبح پنجشنبه در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر عقب ماندگی های انباشته در حوزه ارتباطات داشت که بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه ارتباطات هزینه شده است و رتبه استان بوشهر در کشور ارتقاء یافته و به رتبه هشتم رسیده است.

وی افزود: کارهای خوبی در پارس جنوبی انجام شده و توسعه بی نظیری شاهدیم که برای کل کشور مفید است. همزمان با این اتفاقات خوب توسعه متوازن باید مد نظر باشد که برای کل کشور و جمعیت این متطقه داشته باشد. با توسعه صنایع پایین دستی بخشی از مشکلاتی که دوستان مطرح کردند حل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: شبکه ارتباط موبایلی شهرستان عسلویه مطلوب است و سرعت آن از میانگین استان بالاتر است. در زمینه موبایل ما کم نگذاشته‌ایم ولی خرابی اجتناب ناپذیراست و خرابی طبیعی است.

وی بیان کرد: با توجه به شرلیط خاص سایت‌ها نیاز به هماهنگی بیشتر و اخذ مجوز تردد است که استاندار بوشهر هماهنگی لازم بین دستگاه‌ها را ایجاد کند. نقاطی را هم برای ایجاد سایت های جدید در نظر داریم که اگر در بحث تملک زمین مساعدت کنند برای سرمایه‌گذاری توسعه مشکل نداریم.

وزیر ارتباطات در موضوع تلفن ثابت نیز گفت: توسعه شهرهای عسلویه یک باره بوده است اما با این وجود تلاش می‌کنیم تاسه ماه آینده تلفن در انتظار نداشته باشیم. در زمینه پوشش جاده ای درشهرستان عسلویه وضعیت خوب است فقط یک و نیم کیلومتر مشکل داریم که ظرف یک ماه آینده حل می شود.

آذری حهرمی در زمینه هوشمند سازی مدارس گفت: تحقق مدرسه هوشمند نیازمند چند مقوله است. در لایه اتصال شبکه مدارس طبق برنامه ششم توسعه ما مکلف هستیم درشهرهای زیر ۲۰ هزارنفر رایگان انجام دهیم.

وی افزود: تلاش داریم تا پایان سال هشت هزار مدرسه را به شبکه متصل کنیم. در لایه خدمات به صورت مشترک با وزارت آموزش و پرورش انجام می‌دهیم و در لایه تجهیزات در حیطه مسئولیت آموزش و پرورش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داد که تا پایان سال اداره پست ارتقاء و مدییریت اداره مخابرات شهرستان عسلویه سریعا حل مدیر مستقل معرفی شود.

[کد خبر:AJ25560]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب