آینه جم-خبرنگاران این رسانه در جریان پیگیری های خبری خود به زمزمه هایی برمی خورند که میهمان کردن خوانندگان به این شنیده ها خالی از لطف نیست:
???? نخست اینکه؛ صیادان از مانع تراشی شیلات برای صدور مجوز صید انتقاد دارند. در همین زمینه وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر جهادکشاورزی خواستار تجدیدنظر شیلات در رویه موجود و همراهی با سامانه صدور مجوزها شده است. در نامه خاندوزی اعلام شده که در میان تقاضاهای صیادان چهار استان جنوبی که توسط شیلات معطل مانده، یک سوم آن مربوط به استان بوشهر است.
???? اخیرا پیوست های نهایی بودجه 1403 ابلاغ شده و در آن دو پروژه جاده ای استان که الحاقی به کریدور بزرگراهی جنوب استان است، حذف گردیده است. براین اساس محورهای “اهرم- دلوار” و “اهرم- بوشکان” که از سال 1400 در پیوست های بودجه ذکر می شد، به دلایل نامشخصی حذف شده است.
???? شماری از مسئولان ستاد انتخاباتی سیدابراهیم رییسی در استان بوشهر در انتخابات 1400، هنوز موضع خود را برای انتخابات پیش رو شفاف نکرده و گویا در ستاد هر دو نامزد مطرح این جریان، نیروهای خود را فعال کرده اند.
???? برخی بانک ها در بوشهر پرداخت تسهیلات را به بعد از انتخابات موکول کرده اند. متصدیان بانکی در واکنش به افرادی که پرونده های خود را تشکیل داده اند و در انتظار دریافت تسهیلات هستند، می گویند این تصمیم از بانک مرکزی ابلاغ شده است.
???? بازار تتو و نقش و نگار خاص روی بدن در میان نوجوانان افزایش یافته است. این اقدام خصوصا در مراکز زیرزمینی و فاقد نظارت، نگرانی درباره تبعات بهداشتی این موضوع را دامن زده است.
???? در نبود نظارت مسئولان استانی و عدم مطالبه گری نمایدگان، قیمت بلیط پروازهای بوشهر جهش قابل توجهی داشته است. طی روزهای اخیر میزان پروازهای استان کاهش یافته و برخی سفرهای هوایی بوشهر به تهران نیز با نرخ های بالای 4 میلین تومان عرضه می شود، این درحالی است که سقف قیمت اعلامی حداکثر یک میلیون و 400 هزار تومان بوده است.
???? رییس ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت در جمع هواداران باشگاه پارس جنوبی جم گفته: بودجه باشگاه در این فصل 67 میلیارد تومان بوده و بازیکنان 80 درصد قراردادشان را دریافت کردند، اما در زمین راه می رفتند. هادی افشار مدعی شده برای فصل آینده قطعا باید حداکثر 40 درصد بازیکنان تیم غیربومی بوده و 40 درصد بومی و 20 درصد شرکتی باشد، در غیر این صورت حتی هزار تومان پرداخت نخواهد شد.
???? ترافیک مسیر دسترسی به جمعه بازار بوشهر مراجعان را کلافه کرده است. در نبود برنامه ریزی شهرداری جهت تامین پارکینگ های مناسب، نبود نیرویی از پلیس راهور برای نظم بخشی به تردد خودروها نیز مزید علت شده است.
???? کارگران پروژه های عمرانی، نفت و گاز و گروهی که در فضای آزاد فعالیت دارند می گویند: برخلاف نیروهای اداری، همزمان با افزایش گرمای هوا، تغییری در ساعت کار آنها صورت نگرفته که این موضوع می تواند تبعاتی برای سلامت آنها داشته باشد.
???? هنوز سفر کاندیدای ریاست جمهوری به استان بوشهر نهایی نشده است. در ادوار گذشته کاندیداها کمتر سفری به بوشهر داشته اند و به نظر می رسد در این دوره که فرصت تبلیغاتی نیز فشرده تر می باشد، استان های نزدیک تر به پایتخت یا کلانشهرها در اولویت سفر تبلیغاتی کاندیداها باشد.
???? تشکیل ستادهای انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری با تأخیر همراه شده و در مرکز استان ستاد هیچ یک از آنها برپا نشده است. زودهنگام بودن انتخابات در این موضوع بی تاثیر نبوده است.
???? در شرایطی که فصل جابجایی مستاجران رسیده، دولتی ها هنوز سقف افزایش اجاره بها در سال جاری را برای استان ها از جمله بوشهر اعلام نکرده اند. براساس مصضوبه مجلس، شورای عالی مسکن باید در این خصوص اعلام نظر کند.
???? هر دو نماینده سابق استان که از مجلس دوازدهم بازمانده اند، در تهران ماندگار شده اند. جمیری بازنشسته است و شغل جدیدی در مجموعه دولت انتظار وی را نمی کشد، کرمی هم نیروی سازمان بازرسی کشور می باشد.
???? پای استان بوشهر به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری باز شده است. سعید جلیلی در برنامه تلویزیونی “با مردم” گفته: بیش از ۱۴۰ بار به نقاط مختلف کشور سفر کردم و از نزدیک و در دل میدان با مشکلات اقشار و اصناف مختلف آشنا شدم. وی یکی از این دیدارها را مربوط به صیفی کاران آبدان در جنوب استان بوشهر اعلام کرده، سفری که مربوط به زمستان 96 بوده است.
???? سید محمد مهدی پورفاطمی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ستادهای مردمی پزشکیان در استان بوشهر منصوب شد. حکم نماینده سابق دشتی و تنگستان در مجلس از سوی مصطفی مولوی رئیس کشوری ستاد مردمی مسعود پزشکیان صادر شده است.
???? تغییر ساعت بازگشایی ادارات بوشهر به 6 صبح، با نارضایتی بانوانی مواجه شده که کودکان خردسال یا شیر ده دارند و همزمان همسرشان نیز شاغل می باشد. آنها با اشاره به بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مبنی بر شناور بودن یک ساعت از آغاز کار مادران کارمند، نسبت به اجرایی نشدن این مهم در اغلب دستگاههای اجرایی گلایه مند هستند.
???? دسترسی به برخی مدیران دستگاههای اجرایی استان بوشهر دشوار است و به بهانه حضور در جلسه یا ماموریت، از ملاقات با مراجعان طفره می روند. این موضوع باعث نارضایتی مراجعان بسیاری شده، خصوصا شهروندانی که برای پیگیری امورات اداری شان از شهرستان های دیگر راهی مرکز استان می شوند.
???? ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس پیرامون هزینه های انتخاباتی اش گفته: در انتخابات اخیر مجلس، قریب ۴۰ میلیون تومان برای بنر ستاد، ۶۰ میلیون تومان برای برگزاری مراسم‌ها و ۲۰ میلیون تومان برای پذیرایی هزینه شده و مابقی موارد هم حدود ۱۰ میلیون تومان بوده که منبع تامین آنها از سوی خانواده و بستگان نزدیک بوده است. سایر موارد که البته زیاد نیست از سوی مردم و توسط مردم تامین شده بود. وی گفته: بنده هیچ پوستری در انتخابات چاپ نکردم و هیچ بیلبوردی هم نداشتم و هزینه‌ای برای جا و ستاد هم ندادم.
???? دست آخر اینکه؛ مسئولان سازمان منطقه ویژه پارس تعطیلی مجموعه پارس شمالی را تکذیب کردند. مدیر منابع انسانی سازمان منطقه ویژه پارس گفته: تنها خواسته سازمان منطقه ویژه پارس بازگشت کارکنان به واحدهای سابقِ خود است. وی ابراز داشت: برخی نیروها به جهت نزدیک بودن پارس شمالی به شهرهای محل سکونت خود، رغبتی برای بازگشت به عسلویه نداشته و به همین علت با ایجاد موج رسانه ای سعی دارند مانع از اجرای چنین درخواستی شوند.
خليج فارس 
[کد خبر:AJ46127]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب