آينه جم – عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دلایل نمایندگان برای دادن سومین کارت زرد به وزیر آموزش و پرورش گفت: آقای فانی انسان بسیار خوبی است اما نمایندگان معتقدند که تسلطی بر مدیران خود ندارد و آموزش و پرورش به صورت قبیلهای اداره میشود…
به گزارش پایگاه خبری آينه جم ، عطاءالله سلطانی صبور در گفتوگو با خبرنگارتسنیم در خصوص سه کارته شدن وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: یکی از نمایندگان مجلس از آقای فانی سوالاتی را در رابطه با مدیریت نامناسب آموزش و پرورش افزود: استفاده از بازنشستهها در سطوح مدیریت، نفوذ جریانات سیاسی در آموزش و پروش، سلیقهای عمل کردن مدیران آموزش و پرورش، وضعیت امکانات مدارس و اختصاص سرانه به آنها سوالاتی را داشت.
وی افزود: توضیحات وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس در رابطه با این سوالات نتوانست نمایندگان را قانع کند و سومین کارت خود را از مجلس دریافت کرد.
سلطانی صبور با اشاره به اینکه فانی با دریافت سومین کارت زرد در مرز خطر قرار دارد، گفت: هم اکنون استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز با ۴۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده و نمایندگان طراح استیضاح اصرار دارند که آن را اجرایی کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:آقای فانی انسان بسیار خوبی است اما نمایندگان معتقدند که تسلطی بر مدیران خود ندارد و آموزش و پرورش به صورت قبیلهای اداره میشود.
هنوز پس از گذشته ۱۵ ماه مطالبات بازنشستگان فرهنگی پرداخت نشده است
همچنین حجتالاسلام سیدمهدی موسوینژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در سوال از وزیر آموزش و پرورش درباره علل پرداخت نشدن دستمزد بازنشستگان فرهنگی رعایت نشدن عدالت در آموزش مناطق محروم گفت: وزرات آموزش و پرورش با ۱۳ میلیون دانشآموز جزو وزارتخانههای مهم و اساسی کشور محسوب میشود اما این وزارتخانه شرایطش به گونهای نیست که شایسته باشد. زیرا به نحو احسن به وظایفش عمل نمیکند.
وی استفاده از نیروهای ناکارآمد آموزش و پرورش و نیز توجه نکردن به منافع انسانی و فرهنگیان از نظر بیمه سلامت، حقوق و دیگر مزایا و همینطور تعطیلی مدارس در مقاطع راهنمایی در روستاها و شهرستانها محور اصلی سوالش از وزیر دانست و گفت: انتظار این بود که رئیس جمهور اقدامات و توجه ویژهای نسبت به حوزه آموزش و پرورش داشته باشد اما متاسفانه این کار صورت نگرفته است.
موسوینژاد باتاکید بر اینکه بیتوجهی دولت و رئیس جمهور به وزارت آموزش و پرورش خسارتهایی را متوجه این وزارتخانه کرده است گفت: شواهد و قرائن نشان میدهد که سند تحول بنیادی آموزش و پرورش از سوی این وزارتخانه به درستی اجرا نشده است. در بند دهم این سند بر ارتقای شان و منزلت فرهنگیان تاکید شده اما متاسفانه اقدامات موثری در این باره صورت نگرفته و فرهنگیان از جایگاه اجتماعیشان رضایت ندارند.
وی با انتقاد از اینکه فرهنگیان در پرداخت مطالباتشان همواره با وعده و وعید روبرو میشوند گفت: این مسئله باعث شده در سالهای اخیر اعتراضات متعددی از سوی فرهنگیان صورت گرفته است.
نماینده مردم دشتستان در مجلس اضافه کرد: اجرای نظام رتبهبندی معلمان در حال حاضر نیمهکاره مانده واین در شرایطی است که با عدم اجرای صحیح قانون پرداخت مطالبات فرهنگیان، فرهنگیان همچنان از حقوق قانونی خود محروم هستند.
موسوینژاد تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی در شهرستانهای مناطق محروم کشور باعث شده تا دانشآموزان از حق طبیعی تحصیل محروم شوند. سوال این است که چه کسی میخواهد به خانوادهای که به خاطر نداشتن بضاعت مجبور به ترک تحصیل فرزندش میکند، پاسخگوست؟
وی با بیان اینکه دولت از قانون بکارگیری مربیان پیش دبستانی، خدمات آموزشی و استخدام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استفاده نکرده است که این امر موجب نارضایتی بسیاری در این قشر شده گفت: شرایط وزارت آموزش و پرورش به گونهای است که هنوز پس از گذشته ۱۵ ماه مطالبات بازنشستگان فرهنگی پرداخت نشده است چرا باید پولی که بازنشستگان در دوران خدمت پسانداز کردهاند را وزارت آموزش و پروش پرداخت نکند؟
نماینده مردم دشتستان در مجلس همچنین با اشاره به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره اعتصاب مدیران نیز گفت: آقای وزیر، نگویید براساس استعلام حراستیها این اعتصابات صورت گرفته زیرا در برخی کشورها افرادی هستند که خدا و دین را هم قبول ندارند.
وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: شما مناطق محروم را با شگردهایی از حق نوار مرزی محروم کردهاید که این تبعیضها و بیعدالتیها باعث نارضایتی فرهنگیان شده است.
موسوینژاد در پایان خاطرنشان کرد: بیتوجهی به حق و حقوق کارمندان، اضافه کار کارکنان آموزش و پرورش، فوقالعادههای نوبت دوم، مسکن و پاداشهای خاص در مناطق محروم و لباس خدمتگذاران در آموزش و پرورش از مهمترین مواردی است که مورد غفلت قرار گرفته و وزیر آموزش و پرورش باید به آن توجه کند.
[کد خبر:AJ11093]