آینه جم،همزمان با سالروز ولادت مرحوم خلیل عمرانی، تصاویر منتشر نشده این شاعر ارزشمند منتشر شد.

 

به گزارش آینه جم،«خلیل عمرانی» متخلص به‌ «پژمان» شاعر آئینی در 9 تیر سال 1343 در روستای‌ لمبدان شهرستان «دیر» به دنیا آمد، به مناسب سالروز تولدشان عکس‌هایی را که تاکنون از این شاعر پیشکسوت منتشر نشده است، در ذیل آن را مشاهده می‌کنید:

 

مرحوم خلیل عمرانی

 

مرحوم عمرانی  تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستا و دورهء متوسطه را در شهر به پایان برد و در سال 1363 دانشجوی مرکز تربیت معلم پسران‌ بوشهر شد. دو سال بعد، به‌ زادگاهش برگشت و در مدرسه‌ای‌ که خود در آن درس خوانده بود، به تدریس ادبیات پرداخت. در سال‌ 1367،ازدواج کرد و به دانشگاه‌ یزد رفت و همزمان با تحصیل، در واحد کارشناسی فعالیت‌های ادبی‌ استان به پرورش استعدادهای‌ جوان و نوجوان در زمینهء شعر پرداخت.

 

 

 

 

وی در سال 1372،پس از اخذ لیسانس ادبیات فارسی دبیر دبیرستان آیت‌الله طالقانی‌ بندر دیر شد و یک سال بعد، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عهده گرفت. در سال 1376 به تهران آمد و ضمن‌ فعالیت‌های فرهنگی به تدریس‌ ادبیات در اسلامشهر پرداخت و از سال 1378 کارشناس فعالیت‌های‌ ادبی اداره کل آموزش و پرورش‌ تهران شد.

 

مرحوم خلیل عمرانی و فرزندانش

 

وی یکی از غزل‌سرایان و مثنوی‌سرایان پس از انقلاب است. عمرانی شاعری است که به فعالیت‌های فرهنگی آموزشی نیز مشغول بوده است. از این شاعر توانمند چهل و هفت ساله تاکنون چهار مجموعه انتشار یافته است که به ترتیب انتشار عبارتند از، مروارید فراموش شده، گزیده ادبیات معاصر، ساعت به وقت شرعی دریا و در مدار یک.

 

 

مرحوم خلیل عمرانی و شاگردانش

 

 

در کارنامه سیاسی خلیل عمرانی همچنین دو دوره کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دیر و کنگان دیده می‌شود.

 

 

مرحوم خلیل عمرانی و شاگردانش

 

از جمله آثار منتشر شده او می‌توان به «ترنم حضور»، «مروارید فراموش(گزیدهء غزل‌ها)1376»، «ساعت به وقت شرعی دریا (مجموعهء غزل)1380 »، «گزینه ادبیات معاصر»، «دلمویه‌های بم» و گزیدهء شعرها(مجموعهء نیستان)1380 اشاره کرد.

 

 

مرحوم خلیل عمرانی با خانواده

 

وی اخیرا در حال آماده‌سازی مجموعه شعری با عنوان «بزرگراه سکوت» در حوزه دفاع مقدس بود؛ خلیل عمرانی رئیس انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان کشور بود.

 

 

مرحوم خلیل عمرانی و شاگردانش

 

بر مبنای این گزارش، امروز ایمان عمرانی فرزند زنده یاد «خلیل عمرانی» درباره آثار چاپ شده و زیر چاپ این شاعر آئینی، بیان می‌کند: «ساعت به وقت شرعی دریا (مجموعه غزل)1380» چند روزی است که تجدید چاپ شده است.

 

 

مرحوم خلیل عمرانی و فرزندش امین

 

وی ادامه می‌دهد: این هفته هم «به ساعت گل سرخ» منتشر خواهد شد و باقی کتاب‌های پدرم نیز در انتظار مجوز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

 

عمرانی به چند اثر دیگر اشاره کرد که در انتظار مجوز بوده و تا چندی دیگر منتشر خواهند شد و بیان می‌کند: «بر ساحل کوثر»، «در مدار عشق»، «در آمدی بر غزل عاشقانه پس از انقلاب»، «گدازه‌های سکوت» 4 اثر باقی مانده از مرحوم خلیل عمرانی هستند که تا پایان تیرماه منتشر خواهند شد./ فارس

[کد خبر:AJ3642]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب