به گزارش آینه جم:آوای جم؛ بهبود و اصلاح راه پرمخاطره و مهلک جم به ریز، سالیان درازی است که به عنوان دغدغه ی بزرگ مردم روستاهای بخش مرکزی شهرستان جم مطرح بوده و هست. راهی که تاکنون اعتراضات بسیاری را نیز، از سوی مردم و امام جمعه ی شهرستان به خود دیده است.

راه جم به ریز که به علت غیراستاندارد بودن، خانواده های بسیاری را در شهرستان نفت و گاز خیز جمٰ داغدار می ساخت اکنون در آستانه ی تحولی بزرگ قرار دارد، تحولی که به سرانجام رسیدن آن، می تواند منافع خیل کثیری از مردم روستاها، کارگران و کارمندان و نیز صنایع نفت و گاز مستقر در جم و عسلویه را تامین سازد.

در همین زمینه، سرپرست بخشداری مرکزی جم در گفتگوی تلفنی با پایگاه خبری آوای جم، از شروع به کار احداث جاده ی دوبانده ی جم به ریز با عرض 25 متر، در هفته ی گذشته خبر داد.

سید مجید حسین زاده با اعلام این خبر به آوا گفت: با پیگیری های مردمی و همراهی بی نظیر شوراها، دهیاری ها و مردم، فاز اول اصلاح راه جم به ریز با مشارکت فعال شرکت پالایش گاز فجر جم و اداره ی راه در حال انجام است.

حسین زاده فاز اول اصلاح جاده ی جم به ریز را 2.5 کیلومتر دانست و افزود: در مسیرجدید، ورودی روستای بابامبارکی با خط سیر مستقیم به بلوار اصلی ورودی شهر جم ( قبل از نمایندگی ایران خودرو) متصل می گردد که هم اکنون، عملیات بازگشایی، تملک مسیر و خاک برداری آن به اتمام رسیده است.

سرپرست بخشداری مرکزی جم تصریح کرد: با ساخت این مسیر، راه جم به ریز 5 کیلومتر کوتاه می شود که هم صرفه ی اقتصادی و هم دسترسی آسان تر به شهر را فراهم خواهد ساخت.

سید مجید حسین زاده هم چنین از تلاش ها برای اجرای فازهای بعدی اجرای مسیر خبر داد و گفت: جلسات مشورتی با شوراهای روستایی  مستقر در مسیر نیز، انجام شده و قرار است با انجام سریع تملک مسیر در روستاهای پایین دستی، این طرح عظیم تا نقطه ی پایان در کمترین زمان ممکن به انجام برسد.

وی با تقدیر از مردم و شوراها در واگذاری مسیر و تسهیل کار، خاطر نشان کرد: همراهی بی نظیر مردم شریف و شوراهای جوان و پویا ، حمایت همه جانبه ی امام جمعه ی محترم شهرستان ، فرماندار محترم و معاون ایشان و نیز پیگیری شبانه روزی شورای بخش مرکزی باعث گردید تا بازگشایی و خاک برداری فاز اول مسیر با کمترین مشکل به سرانجام برسد.

حسین زاده همکاری شرکت فجر جم در اجرای این پروژه را مثبت و ستودنی ارزیابی کرد و گفت: مدیر عامل شرکت فجر جم، حمایت کامل خود را از اجرای طرح اصلاح مسیر اعلام کرده و اجرای این طرح را نیز به عهده گرفته اند.

سرپرست بخشداری مرکزی جم هم چنین از تلاش های صادقانه ی حاج علی نوروزی که به نمایندگی از شرکت فجر جم نقشی محوری را در شروع و اجرای طرح و نیز کسب رضایت از مالکان مسیر، داشته اند، تقدیر کرد.

[کد خبر:AJ3749]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب