000000000000000052639569649.jpg

آینه جم؛ عصر پنج شنبه جسد محمد ابول پس از ۵۴ سال از تاریخ درگذشتش در روستای تشان شهرستان جم تشییع و تدفین شد.

به گزارش آینه جم ؛ انتشار خبر اولیه در شبکه های اجتماعی ؛ سوالات متعدد در این زمینه در پی داشته است.
محمد حیدری دبیر انجمن ادبی دبیرستان شبانه روزی باقر العلوم جم در مطلبی؛ به بیان پاسخ برخی سوالات پرداخته است:

نقل است از ریش سفیدان محل که مرحوم محمد ابول در حوالی روستای تشان، بنگو سکونت داشته و از طریق دامداری امرار معاش می کرده و امورات زندگی خود را انجام می‌داده است.

گویند: که روزی راهزنانی که بعد ها هم مورد شناسایی قرار گرفتند گله ی گوسفندان مرحوم را که در صحرا به چرا مشغول بوده اند به همراه چوپاناش می ربایند و به قول معروف سینه می‌کنند و به سمت دژگاه حرکت می کنند، چوپان ها را در حوالی رودخانه ی شور دژگاه رها می کنند و با گله ی گوسفندی به سمت دژگاه می روند.
محمد ابول که متوجه می شود گوسفندانش برنگشته است به همراه عده ای در پی ردی از‌ گوسفندان می روند، چون چیزی نمی یابند همراهان محمد ابول او را رها می کنند ولی او مصمم به دنبال گوسفندان خود می رود.
زمانی که آنها را پیدا میکند و در پی بازپس گیری گله ی خود می شود نزاعی بین راهزنان و او انجام که‌ وی به ضرب گلوله کشته می شود، راهزنان در یکی از کوه های اطراف رودخانه ی دژگاه او را دفن می کندد.

و سر انجام فرزندان مرحوم که به محل دفن پدرشان پی بردند و پس از انجام آزمایش دی ان ای که از هویت مرحوم به قطع اطمینان حاصل نمودند با طی کردن مراحل قانونی اقدام به نبش قبر می کنند و جسد پدرشان روز پنج شنبه پس از گذشت نیم قرن به روستای تشان منتقل و پس از تشییع؛ پیکر را در گلزار شهید بیابانی دفن نمودند.

[کد خبر:AJ24438]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب