1.jpg

 

آینه جم:  محمد جوهری:   اخيرا مدير عامل محترم شركت مذكور در جلسه شوراي اداري مطلبي مطرح نموده اند كه واقعا جاي تامل بسيار دارد و بعيد است كه خواننده اي را با بهت و حيرت مواجه ننمايد و انگشت حيرت بر دهان نگذارد.سخناني كه مصداق بارز فرافكني و فرار روبه جلو مي باشد، هرچند پرداختن كامل و تشريح جزئيات وقت و زماني ديگر مي طلبد و شايد از حوصله خوانندگان عزيز و كاربران محترم اين سايت خارج باشد ،بنا دارم به طور مختصر و گذرا نظري بر جملات ايشان انداخته و مواردي مطرح نمايم
١- ايشان فرموده اند پيمانكار جاده جم به پالايشگاه ،احداث مسير را به پايان رسانده است
واقعا خيلي عجيب است شايد براي كساني كه ساكن شهرستان نباشند و يا به طور كلي تا حالا گذرشان به جم نيفتاده باشد اين موضوع به عنوان يك خبر تلقي شود و بس اما براي مردمي كه در اينجا زندگي مي كنند واقعا مبهوت كننده است چراكه طول مسير جم به پالايشگاه حداقل ٢٥ كيلومتر است و قطعه آماده شده كه البته هنوز نقايص زيادي دارد تقريبا ٤ كيلومتر است.حال چگونه جناب مدير عامل صحبت از اتمام مسير ميكنند حقيقتا مايه تعجب است.به نظر مي رسد يا جناب مدير عامل با هلي كوپتر مسير را طي مي كنند و يا احيانا مترو احداث شده يا راه مخفي زيرزميني وجود دارد كه ما از آن بي خبريم. بي شك چنين اظهار نظري يا براي خوشنودي مسؤلان بالاتر است كه خيلي توجهي به موضوع ندارند و مايل هم نيستند توجه كنند و يا براي پركردن ليستهاي بلند بالا و تبليغات رسانه اي و دادن بيلان كار و داد سخن دادن از تعاملات اجتماعي و الا هرگز احداث يك قطعه تقريبا ٤ كيلومتري كه به گفته رئيس محترم شوراي شهر باعث ايجاد قتلگاه جديدي ميشود هرگز به منزله تكميل جاده جم پالايشگاه نيست و نخواهد بود.نگارنده اميدوار است كه اشتباهات تايپي در درج سخنان ايشان صورت گرفته باشد.
٢- فرموده اند پروژه آب شيرين كن به دليل كارشكني پيمانكاران تعطيل شده است.جل الخالق اين يكي را ديگر نمي شود به هيچ طريقي توجيه نمود.براي مورد اول حداقل اميدي به اشتباه تايپي وجود داشت اما اين يكي هيچ راهي ندارد و اميد است جناب مديرعامل شفاف سازي بفرمايند كه كار شكني پيمانكار يعني چه؟ تا آنجا كه همه مي دانند پيمانكار مي تواند تخلف كند و خلف وعده ولي هرگز كارشكني نمي كند و اساسا مفهوم كارشكني براي پيمانكار هيچ مصداقي ندارد.حال فرض ميكنيم پيمانكار از اجراي تعهداتش سر باز زده و مطابق برنامه عمل نكرده است خب وظيفه كار فرما چيست؟ در كوچكترين قرار دادها تمامي موارد و وظايف كار فرما و پيمانكار و تعهدات طرفين و مبلغ و زمان پروژه و جرايم احتمالي كاملا واضح و مشخص است و ضمانتنامه لازم از پيمانكار اخذ ميشود و دست كار فرما مطابق قانون براي جريمه و حتي خلع يد پيمانكار باز است پس چگونه است كه كارفرما از تمام حقوق خود گذشته و به تعطيلي پروژه رضايت داده است؟آيا كارفرما به همه تعهدات مندرج در قرارداد عمل كرده است؟ واقعا گفتن چنين جملاتي توهين به شعور مخاطب است.
٣- هرچه جلوتر مي رويم اوضاع بد و بدتر ميشود.ايشان فرموده اند فرودگاه تعطيل نيست و سال ٨ ميليارد تومان هزينه ميكنيم.دست گلتان درد نكند چشم ما وشما روشن.شمايي كه حاضر نيستيد قراني براي عمران و آبادي منطقه حسب وظيفه و مسؤليتهاي اجتماعي خودتان هزينه كنيد چگونه با حاتم بخشي سالي ٨ ميليارد تومن خرج فرودگاهي ميكنيد كه تنها چيزي كه در آن يافت نميشود هواپيما و مسافر است و به اين راحتي ميفرماييد تعطيل نيست.به فرموده مولانا شير بي يال و دم و اشكم كي بديد/اينچنين شير خدا كي آفريد/
اين ديگر عذر بدتر از گناه است
شايد هم كاربري فرودگاه به پيست اتومبيل راني يا ميدان اسب دواني و يا احيانا كشتي راني تغيير يافته و اين كاربري ها داير شده و ما از آن بي خبريم.
جناب مدير عامل عزيز و بزرگوار از خورشيد انتظار نور و حرارت مي رود و از ابر بارش باران و...... 
پس قطعا و مسلما فردوگاهي كه چدسال است محل فرود هيچ هواپيمايي نيست و ايضا بني بشري براي جابجايي از آن به پرواز در نيامده است، تعطيل است و ولاغير.شما هم آن ٨ ميليارد در سال را نابود كرده ايد.
اخيرا رئيس محترم آموزش و پرورش شهرستان جم از كمبود فضا و كلاس آموزشي سخن گفته اند لطفا با يك محاسبه سرانگشتي ببينيد اين سالي ٨ ميليارد تومان چندكلاس درس ميتوانست احداث كند؟
اميدوارم پاسخي روشن و شفاف جهت تنوير افكار عمومي و به دور از هرگونه فرافكني و فرار روبه جلو داشته باشيد واگر نداشته باشيد حداقل پاسخي براي آسودگي وجدان خود داشته باشيد.
[کد خبر:AJ27013]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب