آینه جم: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به حمایت ویژه از اجرای طرح نجات نخل که در اراضی کشاورزی آب‌پخش در دست اجرا است، گفت: پروژه‌های آبیاری نوین توسعه می‌یابد.

به گزارش آینه جم: محمد باقر نوبخت صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید از نخیلات آب‌پخش استان بوشهر اظهار داشت: حمایت ویژه‌ای را از طرح نجات نخیلات خواهیم داشت و از همه ظرفیت‌ها برای تامین مالی این طرح استفاده می‌کنیم.

بوشهر

وی بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در سطح جهان و به ویژه در ایران، ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی در برنامه ششم توسعه قرار گرفته است و در بودجه سال ۹۶ نگاه ویژه‌ای به این موضوع شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: بر این اساس ۱۰ هزار میلیارد تومان برای چهار اولویت که یکی از آنها موضوع آب است، اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: با استفاده از شیوه‌های نوین ابیاری باید در بهره‌وری بهتر از منابع آبی تجدید نظر کنیم و شاهد افزایش تولید و همچنین اشتغال در این بخش باشیم.

نوبخت ادامه داد: طرحی که به عنوان پایلوت در اراضی کشاورزی آب‌پخش در دست اجرا است، برای اصلاح شیوه آبیاری نخیلات استان بوشهر اجرا شده است.

وی افزود: این طرح بر پایه یک سرمایه‌گذاری هزار و ۶۸۰ میلیارد تومانی طی ۱۰ سال اجرایی شده است که سطح اشتغال را به ۲۱ هزار نفر افزایش می‌دهد و میزان تولید و درآمد کشاورزان تا ۱۰ برابر می‌تواند افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: این برنامه‌ها نشان می‌دهد که ایران برای توسعه دارای ظرفیت‌های بالایی است و توجه به درون‌زایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد به مورد بررسی و انجام شود.

[کد خبر:AJ19971]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب