آینه جم : فرماندار دیر استان بوشهر گفت: تعیین میزان سهم عوارض آلایندگی پارس جنوبی و حذف این حق از این شهرستان توسط کارگروهی به ریاست برنامه بودجه و دبیری حفاطت محیط زیست ظلم آشکار است.

 به گزارش آینه جم ؛ کریم علی حسنی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه 16 هزار هکتار ازمجموع مساحت پارس جنوبی در شهرستان کنگان و شهرستان دیر نیز در فاصله 10کیلومتری آن واقع شده عدم تخصیص سهمی از طرح پیشنهادی برای تعیین حق عوارض آلایندگی به این دو شهرستان بیانگر اقدامی خلاف قانون و نظر کارشناسی است .

وی گفت: برخورداری استان های همجوار با فاصله حدود 100 کیلومتر از تاسیسات پارس جنوبی و ارتفاعات سلسله کوههای زاکرس  از حق آلایندگی بیانگر لابی گری و اقدامی خلاف قانون است.

فرماندار دیر اضافه کرد: مردمی که زیر فلرهای فازهای پارس جنوبی و پتروشیمی ها مجبور به زیست هستند چنین ظلمی را بر نمی تابند.

وی با بیان اینکه مردم  از حق مسلم شهرستان کوتاه نخواهند آمدیادآورشد: بادهای غالب از سمت پارس جنوبی به این شهرستان آلایندگی را به همراه دارد.

وی گفت: سهم صفر شهرستان های دیر و کنگان بر اساس چه منطق و مبنایی محاسبه شده و مردم به شدت از این پیشنهاد گله مند هستند و خواستار پیگیری مسئولان و نهادهای دیگر هستیم.

علی حسنی این اقدام را ظلم آشکار در حق مردم دانست و بیان داشت:  تا رسیدن به حق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد و از راه قانونی مطالبات مسلم و قانونی مردم پیگیری خواهیم کرد.

[کد خبر:AJ28462]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # هم استانی 1398-03-11 12:30
اجناب فرماندار تا مظلوم نباشه ظالمی پیدا نخواهد شد ای وضعییت بوجود امده به گفته خانم نماینده که گفته عسلویه گاو شیرده است بدلیل ضعف خودماهاست و نه چیز دیگه باید یک بار که شده همه چی را تمام کرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب