آینه جم- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان گفت: سازه های آبخیزداری شهرستان کنگان با ۲ میلیون متر مکعب باران امروز، آبگیری کامل شد

علیرضا منصوری رئیس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث اظهار داشت: پس از بارش امروز باران در شهرستان کنگان که حجم آن ۱۰۲ میلی متر( در طول فقط یک ساعت ) بود، تمام هفت سازه آبخیزداری ما در کنگان و بنک، آبگیری کامل شد. این هفت سازه در سال ۹۷ و ۹۸ احداث گرده است.

 وی افزود: روی هم رفته حجم استحصال آب این ۷ سازه آبخیزداری کنگان و بنک ۲ میلیون متر مکعب است که به طور کامل در جریان این بارندگی، آبگیری شد.

رئیس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان ادامه داد: یکی از محاسن این سازه ها، کنترل سیلاب های ورودی به سمت کنگان و بنک است که این اتفاق در جریان بارندگی امروز رخ داد.

منصوری اضافه کرد: کنترل سیلاب در پشت سازه ها باعث تغذیه مصنوعی سفره های زیر زمینی و چاه های پایین دست به خصوص در پایین دست بنک خواهد شد که نهایتا تاثیر خوبی برای کشاورزان خواهد داشت.

وی یادآور شد: کنترل رسوب و فرسایش نیز از دیگر محاسن سازه های آبخیزداری بنک و کنگان است که در پشت سازه ها صورت میگیرد.

رئیس اداره  منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کنگان در خصوص شایعه شکستن سد و آبگرفتگی شهر کنگان گفت: خدا را شکر تمام سازه های سالم هستند. آبگرفتگی سطح شهر بخاطر حجم بسیار بالا  و کم نظیر بارندگی در کنگان است به طوری که در طول کمتر از یک ساعت،  ۱۰۲ میلی متر بارش باران را شاهد بودیم. این حجم از بارش در کمتر از یک ساعت، واقعا برای شهرستان کنگان کم نظیر بوده است.

[کد خبر:AJ32026]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب