آینه جم : نشست علنی شورای شهر بوشهر در سایه استعفای شهردار پیشین و حضور سرپرست جدید با کنایه و شوخی برخی اعضا با همدیگر در این رابطه همراه بود.

به گزارش آینه جم ؛ در نطق پیش از دستور اعضا، رییس شورای شهر با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر مذاکره با گزینه هایی متعدد گفت: طبیعی است افراد مختلفی برای تصدی شهرداری تمایل داشته باشند، ولی من گرفتار یک مراسم فاتحه بوده و تا امروز مذاکره ای با کسی درباره شهرداری نداشته ام.

ابوذر دهدار با بیان اینکه بسیاری از چهره هایی که برای تصدی شهرداری مطرح می شوند ویژگی های قانونی این سمت را ندارند، افزود: براساس ابلاغیه قانونی وزارت کشور، گزینه شهرداری مرکز استان باید دارای 7 سال سابقه مدیریت میانی باشد که برای دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب یک و دو سال از شرط سابقه مدیریتی کم می شود.

اعلام فراخوان برای گزینه های شهرداری

در همین حال مهرزاد آسایش دیگر عضو شورا نیز خواستار اعلام فراخوان برای تعیین گزینه های دارای صلاحیت شهرداری بوشهر شد و از اینکه در مراحل قبل به پیشنهادش توسط هیات رییسه توجهی نشده انتقاد کرد.

دهدار رییس شورا نیز در همین خصوص گفت: افرادی که ویژگی های قانونی تصدی شهرداری بوشهر را دارند می توانند ظرف ده روز روزمه خود را به دبیرخانه شورای شهر ارسال کنند.

وقتی شهرداری به ضرر شهروندان تفسیر می کند

آسایش همچنین در نطق خود نسبت به تفسیر شهرداری از مصوبه شورا از ماده 101 که دریافتی از شهروندان به 3 درصد ارزش زمین کاهش یافته انتقاد کرد و از سرپرست شهرداری خواست تا همانند عوارض که شهرداری به روز محاسبه می کند، پرونده های ماده 101 نیز هرچند در سال گذشته کارشناسی و تحویل شده، براساس مصوبه امسال از مردم دریافت شود، چرا که سال گذشته این نرخ 7 درصد بود و مصوبات شورا برای کاهش آن با مخالفت کمیته انطباق مواجه شد.

در این بین، سرپرست شهرداری دلیل برآورد قیمت ها در ماده 101 براساس سال گذشته را ناشی از کارشناسی شدن زمین در سال گذشته دانست که آسایش به وی یادآور شد کارشناس صرفا قیمت زمین را برآورد کرده و درباره دریافت 7 یا 3 درصد اظهارنظری نداشته است، از این رو شهرداری باید براساس نرخ امسال تصمیم گیری کند.

این عضو شورا همچنین با اشاره به اینکه خورشیدیان سرپرست شهرداری از همین بدنه است، از وی خواستار فعال کردن تعاونی مسکن و فروشگاه مصرف کارکنان شهرداری شد تا به گفته او توانمندی در این زمینه منجر به تاثیرگذاری وی در میان گزینه های شهرداری باشد.

از گذر سرتل- نیروگاه تا بازنگری طرح جامع بوشهر

رییس کمیسیون عمران، خدمات شهری و شهرسازی شورای شهر نیز از سرپرست شهرداری خواستار پیگیری اجرای گذر سرتل به نیروگاه اتمی شد، چرا که بیش از دو سال از کلنگ زنی آن می گذرد.

پویا دولابی همچنین با اشاره به اعتبار 12 میلیاردتومانی میراث فرهنگی برای بافت تاریخی بوشهر خصوصا سنگفرش پیاده روها، از سرپرست شهرداری خواست تا برگزاری نشست های هماهنگی با این اداره، از موازی کاری و هم پوشانی پروژه ها با شهرداری جلوگیری و اعتبارات بصورت متنوع تر در بافت تاریخی توزیع گردد.

وی همچنین با بیان اینکه بازنگری طرح جامع شهر بوشهر در دستور کار می باشد، خواستار هماهنگی شهرداری برای اعلام آسیب های طرح قبلی شد تا اجحاف کمتری به شهروندان صورت بگیرد و از موارد اشکال پیشگیری شود.

انتقاد از واگذاری زمین استخر شهرداری

طاهره شمشیری رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز درباره واگذار کردن زمین مدنظر برای احداث استخر در پشت مجموعه شهید صدوقی (زمین های در اختیار جهادکشاورزی) انتقاد کرد و گفت: اگر راه و شهرسازی دلیل بازپس گیری زمین را عدم اجرای تعهد شهرداری بداند، باید یادآور شد که قرار بود این اداره مشکلات معارضین را برطرف کند، ولی شهرداری درگیر آن شد و چون خودش توان احداث نداشت، به پیمانکار واگذار کرد. اما گویا شهرداری اینقدر زمین زیاد دارد که همین فضا را هم برگرداند.

خورشیدیان سرپرست شهرداری نیز با بیان اینکه کاربری زمین ورزشی بوده و از سال گذشته در دفتر معاونت عمرانی بحث هایی برای سپردن آن به اداره کل ورزش به جهت تاخیر شهرداری در اجرای استخر مطرح شده، اظهار داشت: از تصمیم آخر شهردار وقت در این زمینه اطلاع دقیق ندارم.

اجرای خانه خدمات اجتماعی

ندا عبدالله زاده رییس کمیسیون برنامه و بودجه نیز اظهار داشت: خانه خدمات اجتماعی برای پذیرش افراد بی خانمان ضروریست و با وجود مصوبات شورای شهر، هنوز اقدامی نشده، از این رو سرپرست شهرداری برای اجاره محلی جهت شروع بکار آن تدبیر کند.

کاهش قیمت قیر و فرصت آسفالت کوچه ها

کیوان هاشم زاده عضو شورای شهر نیز با اشاره به کاهش قیمت قیر به واسطه افت قیمت نفت گفت: این اتفاق فرصت خوبی است تا شهرداری نسبت به سفارش خرید قیر اقدام کند و با آسفالت معابر، رضایت مندی گسترده ای را حتی بیش از دوره های قبل در شهروندان رقم بزند.

به گفته وی قیمت قیر به یک سوم قبل رسیده و اگر شهرداری 10 میلیاردتومان برای خرید آن سرمایه گذاری کند، ضمن فعال شدن کارخانه آسفالت شهرداری، علاوه بر بخش فنی امانی، با حضور پیمانکاران می توان نسبت به آسفالت معابر بیشتری اقدام نمود.

کنایه های اعضای شورا درباره سرپرست شهرداری

در این جلسه، پس از پایان نطق عبدالله زاده، رییس شورا به شوخی به وی گفت: اعتماد به نقس شما بالاست و به اندازه یکی از افراد رای دهنده به خورشیدیان سرپرست شهرداری از وی درخواست دارید!

عبدالله زاده نیز گفت هرچند به خورشیدیان رای ندادم، ولی نسبت به پیگیری مسایل مردم وظیفه دارم و دفتر ایشان را برای رسیدن به نتیجه رها نمی کنم.

همچنین هاشم زاده پیش از نطق خود گفت: من مستقیم سراغ اصل موضوع می روم و حاشیه ها را به توسلی (عضو شورا) می سپارم! توسلی در جلسه غیبت داشت.

عبدالخالق برزگرزاده دیگر عضو شورا نیز با اشاره به ضرورت تبدیل وضعیت کارمندان شهرداری براساس بخشنامه وزارت کشور، گفت: از بس نیروهای شهرداری جابجا می شوند، نمی دانیم باید این خواسته را با کدامیک از آنها مطرح و قول پیگیری بگیریم.

گفتنی است در این جلسه دو لایحه شهرداری درباره افزایش 10 درصدی اجاره بهای کیوسک ها در سالجاری مصوب شد. پیشنهاد اولیه شهرداری 20 درصد بود که در کمیسیون بودجه نصف شد.

همچنین لایحه دیگری درباره درخواست اداره کل امور مالیاتی برای نصب تلویزیون شهری در کنار این اداره برای اطلاع رسانی های عمومی منوط به تایید طرح و ابعاد آن در کمیته معماری شهرداری و عدم فعالیت تبلیغاتی مصوب شد.

خلیج فارس 

[کد خبر:AJ32562]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب