د.

آینه جم: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از مهمترین مکان‌های زنده‌گیری پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض شناسایی و تخریب شد و ۴ متخلف دستگیر شدند.

به گزارش اینه جم؛ سیداحسان موسوی با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان شکاری به ایران افزود: استان های جنوبی کشور همچون بوشهر، مقصد اصلی این پرندگان هستند که در راستای حفظ این گونه ها مقابله کوخه نشینی با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین مکان‌های زنده‌گیری پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض همچون شاهین، بحری و بالابان از سوی محیط‌بانان این اداره کل شناسایی و تخریب شد.
 
وی افزود: در پی رصد و پایش مناطق کوخه‌نشینی در سطح استان بوشهر برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری، یکی از نقاط مهم این تخلف که بر روی ارتفاعات منطقه شکارممنوع کوه‌مند معروف به دالپری قرار دارد شناسایی و تخریب شد.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد: برای رسیدن به مکان مورد نظر باید حدود ۴ ساعت پیاده روی می‌شد که این مهم از با تلاش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر صورت گرفت و در این زمینه ۴ فرد متخلف همراه با ادوات صید و زنده‌گیری پرندگان شکاری شامل پرندگان دلیجه، قمری و بلبل شناسایی و دستگیر شدند.


 
وی گفت: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی به تخلفاتشان به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز گفت: طبیعت نیاز به حمایت عمومی مردم دارد و بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، حفظ محیط زیست وظیفه‌ای است همگانی که برعهده عموم مردم گذاشته شده است.
 
فرهاد قلی‌نژاد افزود: همشهریان و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، گزارش خود را به نزدیکترین اداره یا پاسگاه محیط‌بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۱۵۴۰ تماس بگیرند. حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت  قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد کند

[کد خبر:AJ33888]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب