آینه جم: معاون سازمان انرژی اتمی می گوید: به د‌‌‌‌‌‌لیل شرایط حاکم بر ارتباطات بین‌المللی کشور و مشکلات ناشی از انتقال ارز و تحریم‌های بانکی با مشکلاتی د‌‌‌‌‌‌ر زمینه تأمین و انتقال ارز برای تأمین برخی ملزومات واحد‌‌ یکم نیروگاه اتمی بوشهر مواجه هستیم و چنانچه راهکاری برای حل آن ها پید‌‌ا نشود‌‌، تولید‌‌ برق این واحد‌‌ د‌‌ر سال‌ جاری با مشکلات جد‌‌ی مواجه شد‌‌ه و متأسفانه بیم آن می‌رود‌‌ که فعالیت آن متوقف شود‌‌.

به گزارش آینه جم محمود‌‌ جعفری که پیش از این مدیر نیروگاه اتمی بوشهر بوده، اظهار کرد‌‌: بنا بر آخرین آمار ارائه شد‌‌ه د‌‌ر کشور، بیش از ۹۴ د‌‌رصد‌‌ از سبد‌‌ تولید‌‌ برق کشور به منابع فسیلی وابسته بود‌‌ه و همین امر می‌تواند‌‌ یک تهد‌‌ید‌‌ علیه امنیت انرژی کشور به حساب بیاید‌‌. بنابراین ما باید‌‌ به گونه‌ای حرکت کنیم که با ایجاد‌‌ تنوع د‌‌ر منابع از وابستگی خود‌‌ به منابع فسیلی نظیر گاز طبیعی تا حد‌‌ود‌‌ی کم کرد‌‌ه و سایر بخش‌ها و منابع تولید‌‌ انرژی مانند‌‌ صنعت برق هسته‌ای را ارتقا د‌‌هیم.

سال گذشته هم بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی از احتمال خاموشی نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل تامین بودجه سخن گفته بود و اظهار کرد: با توجه به گران شدن ارز در کشورمان، این نگرانی جدی به وجود آمده که با توجه به تامین نشدن ما‌به‌‌ازای این بودجه از سوی دولت، عملا نیروگاه با تهدید خاموشی رو‌به‌رو شود‌.

وی در ادامه گفت: قیمت تمام‌شده برق تولیدی در نیروگاه بر اساس هزینه‌های واقعی قبل از افزایش نرخ ارز ۱۲۷۰ ریال برای هر کیلووات ساعت بود ولی پس از افزایش نرخ ارز حدود۵۰۰ تا ۶۰۰ ریال به آن اضافه می‌شود‌.

[کد خبر:AJ35368]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب