وی افزود: وقتی یک مرکز عظیم اقتصادی به مناطق پیرامونی نیز توجه می کند و جوامع محلی را نیز در برنامه های توسعه ای خود ملاک قرار می دهد می توان از این مدل و الگو برای سایر مراکز اقتصادی و صنعتی دنیا نیز الگوبرداری کرد.

 

نماینده سازمان ملل در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به دستاوردهای ایران اسلامی در منطقه ویژه پارس گفت: توسعه متوازن صنعتی و اجتماعی در این منطقه عظیم اقتصادی یک الگوی جهانی است.

 

به گزارش آینه جم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس،بالاسوبر امانیام مورالی،در این نشست گفت: خوشحالم که امروز در منطقه ای از ایران حضور یافته ام که به عنوان قطب صنعتی و پایتخت انرژی این کشور عنوان گرفته است و امروز از نزدیک در این منطقه توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کردم.

 

نماینده سازمان ملل در ادامه افزود: این منطقه ،منطقه ای عظیم و صنعتی است که متوازن با پیشرفت های صنعتی و انرژی بدست آمده در آن توسعه و پیشرفت اجتماعی نیز شکل گرفته است که این مهم نشانگر درایت مدیران در این منطقه بوده است.

 

وی با اشاره به خدماتی که از سوی نفت و منطقه ویژه پارس به مناطق پیرامونی و جامعه محلی صورت گرفته است خاطرنشان ساخت: وقتی یک مرکز عظیم اقتصادی به مناطق پیرامونی نیز توجه می کند و جوامع محلی را نیز در برنامه های توسعه ای خود ملاک قرار می دهد می توان از این مدل و الگو برای سایر مراکز اقتصادی و صنعتی دنیا نیز الگوبرداری کرد.

 

مورالی با اشاره به حضور دبیرکل سازمان ملل در اجلاس جنبش غیرمتعهدها گفت: کاش در آن زمان آقای دبیرکل فرصتی پیدا می کردند و از این منطقه و فعالیتهای در حال اجرا در این منطقه بازدید می کردند و با یک بنگاه عظیم اقتصادی که همگام توسعه صنعتی توسعه اجتماعی،زیست محیطی،سلامت و آموزشی را نیز به عنوان یک مسولیت اجتماعی از وظایف و دغدغه های خود می داند،آشنا می شد.

 

در این نشست که مقامات بهداشتی و سلامت کشور و استان بوشهر نیز حضور داشتند نماینده سازمان در ادامه سخنان خود گفت: رابطه سلامت و توسعه در منطقه ویژه پارس مثال زدنی است و همکاریها و فعالیتهای صورت گرفته در حوزه بهداشت،درمان و سلامت قابل تقدیر است.

 

در ابتدای این نشست مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با اشاره به پیشرفتهای بدست آمده توسط نظام جمهوری اسلامی در پایتخت انرژی کشور به تشریح برخی فعالیتهای صورت گرفته در این منطقه در حوزه سلامت،محیط زیست،درمان و آموزش پرداخت.

 

[کد خبر:AJ2851]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب