سفیر فنلاند در ایران در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به پیشرفت های صنعتی و انرژی ایران در منطقه ویژه پارس گفت: عسلویه قلب تپنده انرژی دنیا است و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه صنعت در این منطقه دیدنی است.

به گزارش آینه ی جم،سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران در این نشست با ابراز خوشحالی از حضور در پایتخت اقتصادی و انرژی ایران گفت: من خرسند و خوشحالم که توانستم امروز از این منطقه عظیم صنعتی و اقتصادی در ایران بازدید کنم و از نزدیک با پیشرفت های ایران در حوزه نفت،گاز و انرژی آشنا شوم و امیدوارم این بازدید بتواند به گسترش روابط در حوزه صنعتی و اقتصادی کمک شایانی نماید.

هاری کمرانین، افزود: من اکنون مدت زمانی کوتاه است که به عنوان سفیر جدید فنلاند در ایران انتخاب شده ام و از ابتدای حضورم در ایران سعی داشته ام با پتانسیل های متعدد ایران در حوزه های مختلف انرژی،صنعتی و اقتصادی آشنا شوم و در جهت گسترش روابط دو کشور در این حوزه ها فعالیتهایی داشته باشیم و حضور و بازدید امروز ما در این منطقه نیز در راستای همین اتفاق بوده است.

سفیر فنلاند در ایران خاطرنشان کرد: کشور فنلاند و ایران مشترکات زیادی دارند که می توانیم با استفاده از این خصوصیات مشترک در توسعه روابط گام های جدی برداریم.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت های ایران در تمامی عرصه ها گفت: من به آینده بسیار خوش بین هستم و بر این باورم که دو کشور فنلاند و ایران می توانند در حوزه اقتصادی و صنعتی مروادات خوبی داشته باشند .

هاری کمرانین توسعه صورت گرفته در پارس جنوبی را ستود و تصریح کرد: این مرکز عظیم انرژی در عسلویه به عنوان قلب تپینده انرژی دنیا محسوب می گردد که می تواند ذی نفعانی جهانی داشته باشد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به برخی فعالیتهای صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: برخی از فازها و پالایشگاه ها در پایتخت انرژی کشور با حمایت های دولتمردان و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان برگ زرینی از کارنامه درخشان جمهوری اسلامی به سرانجام رسیده است و برخی دیگر از فازها و عملیات های اجرایی و عمرانی با جدیت تمام توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

مهندس نصوری با اشاره به توانمندیهای داخلی افزود: ما امروز با افتخار می گویم که 100% نیروهای داخلی و سازندگان این پروژه های عظیم نفت،گاز و پتروشیمی متخصصان توانمند ایران اسلامی هستند که با جدیت و تلاش فراوان در حال به سرانجام رساندن پروژه های تعریف شده و باقیمانده در این منطقه عظیم می باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس در این نشست علاوه بر تشریح نمودن پیشرفت های صنعتی و اقتصادی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به پایتخت انرژی کشور به برخی فعالیتها و خدمات عام المنفعه صنعت بالنده نفت به جوامع محلی و محیط پیرامونی نیز اشاره نمود.

بازدید از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی ، مجتمع پتروشیمی کاویان ، آریا ساسول و مجتمع بندری پارس از برنامه های بازدیدی سفیر فنلاند در ایران در پایتخت انرژی کشور خواهد بود./منطقه ویژه

[کد خبر:AJ2853]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب