آینه جم : رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با پیگیری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر 18 اسفند روز بوشهر در شورای فرهنگ عمومی مصوب گردید و در تقویم سال آینده ثبت شده است.

به گزارش آینه جم ، وحید نیک‌روش در نشست خبری مشترک با شهردار درخصوص شانزدهمین دوره گرامیداشت روز بوشهر اظهار داشت: در هفته بوشهر (12 تا 18 اسفند) طرح‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، ورزشی، هنری، عمرانی و سرمایه‌گذاری اجرا می‌شود.

نیک روش ادامه داد: در هفته گرامیداشت بوشهر شهید ماهینی به‌عنوان شاخص، مهدی طارمی چهره ماندگار و گیسو حاتمی از کادر درمان فعال در جریان کرونا به‌عنوان شهروند افتخاری معرفی شده که در مراسم پایانی در روز 18 اسفند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است سال 1381 در دومین دوره شورای شهر بوشهر پس از فراخوان عمومی، سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به عنوان روز بوشهر تعیین شد. اما برنامه های عمومی آن از سال 1385 آغاز شد.

طرح های عمرانی شهرداری در هفته بوشهر

شهردار بوشهر نیز با بیان اینکه در هفته گرامیداشت بوشهر طرح‌های مختلف عمرانی و سرمایه‌گذاری افتتاح و یا و عملیات اجرا آنها آغاز می‌شود، بیان کرد: در این هفته ساختمان تاریخی بیلیارد در بافت قدیم بوشهر که توسط سرمایه گذار احیا شده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسین حیدری اجرایی شدن پروژه ساختمان نگین در ساحل بوشهر (روبروی شهرداری) را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین سرمایه گذاری جدید از رستوران رافائل در حاشیه ساحل دیگر برنامه هفته بوشهر است.

حیدری با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مهم شهرداری بوشهر را فانوس دریایی است، خاطرنشان کرد: این طرح عملیات اجرایی آن با ارتفاع بیش از ۷۰ متر در ساحل بوشهر با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی از ساخت و افتتاح پروژه گذر سلامت (مجاور خیابان فنس) با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان را از دیگر طرح‌ها خبر داد و تصریح کرد: اجرایی شدن طرح دفع آب‌های سطحی در میدان شهید سلیمانی اقدامات مورد توجه قرار گرفته و پروژه برای اجرا تحویل پیمانکار شده است.

شهردار بوشهر کف‌سازی بازار ماهی و خرما و بافت تاریخی بوشهر را از دیگر طرح‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: پروژه مهم در غرب محله تنگک‌ها تحت عنوان گذر ۲۴ متری به طول ۴ کیلومتر در دست اجرا قرار گرفته است.

جزییات برنامه های روز بوشهر

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر نیز در این نشست خبری اظهار کرد: در هفته بزرگداشت روز بوشهر ویژه‌برنامه‌های متنوعی اجرایی می‌شود که از جمله آنها می‌توان به آیین تجدید میثاق با شهدای بوشهر، تجلیل از دانش‌آموختگان و دبیران مدرسه ماندگار سعادت، افتتاح 60 غرفه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی، نواختن زنگ انشاء در مدارس با موضوع‌ “بوشهر شهر عمارت‌های تاریخی، شهر اولین‌های تاریخی، شهر آداب‌ و رسوم و سنت‌ها” اشاره کرد.https://

امیرحسین احمدپور افزود: افتتاح سومین هفته فیلم بوشهر، شب شروه، شب‌ شعر و موسیقی همراه با تقدیر از شاعران پیشکسوت، برگزاری تورهای گردشگری برای معرفی هویت و قدمت این زادبوم به نسل جوان با حضور کارشناسان برجسته و بازدید از اماکن تاریخی سطح شهر بوشهر از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی بوشهر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: در این هفته همچنین شب آیینی بوشهر در امارت بیلیارد، آیین درختکاری در پارک لیل بوشهر، رونمایی از پرچم در میدان غدیر، گردهمایی روز قرآنی، جشنواره قصه‌گویی قرآنی، نمایشگاه قرآن و عترت، کاروان قرآنی برگزار می‌شود.

احمدپور اضافه کرد: رکاب‌زنی بدون توقف نوار ساحلی استان بوشهر همراه با کاشت 480 نهال با شعار “ساحل همیشه خلیج‌فارس ساحل پاک” از مبدأ دیلم به مقصد عسلویه از برنامه‌های شاخص هفته بوشهر است.

وی گفت: برپایی جشن‌های شبانه همراه با موسیقی، نورافشانی، برنامه‌های متنوع و شاد، اهدای جوایز و تجلیل از پیشکسوتان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت ۱۸ اسفندماه روز بوشهر است.

احمدپور افزود: برپایی نمایشگاه خودروهای تاریخی در مدرسه ماندگار سعادت، پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه 18 اسفندماه و اجرا گروه‌های موسیقی محلی و پاپ با حضور گروه‌های برجسته از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته بوشهر محسوب می‌شود.

در پایان این نشست خبری از پوستر روز بوشهر رونمایی شد.

[کد خبر:AJ44905]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب