آینه جم: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر می گوید: در اغلب شاخص های مهم اقتصادی، بوشهر جزو استان های برتر می باشد.

به گزارش آینه جم؛ علی باستین در نشست خبری بیان کرد: نرخ بیکاری استان در ابتدای دولت سیزدهم 10درصد بود و امروز به 6.2 درصد رسیده، همچنین از نظر پایین ترین میزان رشد تورم جزو دو استان کشور قرار داریم.

به گفته باستین، در شاخص فلاکت که سرجمع آمار سالانه بیکاری و تورم می باشد، بوشهر جزو سه استانی است که پایین ترین سطح این شاخص را دارد.

وی افزود: در زمینه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شروع به کار دولت سیزدهم استان 27 بودیم، ولی امروز رتبه اول کشور داریم که نتیجه مصوبات اثربخش در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی و احیای واحدهای راکد می باشد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: از نظر نسبت مصارف به منابع بانکی هم وضعیت استان بهتر شده، طوری که در شروع دولت 37 درصد منابع به تسهیلات اختصاص می یافت که اعتراضات زیادی را در میان مردم و تولیدکنندگان در پی داشت، اما امروز این شاخص به 75 درصد رسیده است.

باید در دولت آینده برای منطقه آزاد بوشهر اقدام جدی شود

باستین در پاسخ به سوالی درباره عدم بازدهی منطقه آزاد بوشهر با گذشت چندین سال از تصویب آن، تصریح کرد: با وجود پیگیری های زیاد استاندار برای تعیین هیات مدیره و مدیرعامل جدید منطقه آزاد و فعال شدن آن، نتیجه موردنظر به دست نیامد.

باستین ادامه داد: سرمایه گذاران زیادی برای حضور در منطقه آزاد بوشهر متقاضی هستند، اما چون وضعیت مدیریتی و تشکیلاتی منطقه آزاد بوشهر مناسب نیست، به نتیجه نرسیده ایم. از این رو در دولت آینده باید برای منطقه آزاد اقدام جدی شود.

[کد خبر:AJ46171]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب