0000000000000000000000000000000000000000000030371834.jpeg

 

 

آینه جم- مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۳۵ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان جان خود را از دست داده‌اند، گفت: از این تعداد ۳۲ نفر آقا و ۳ نفر خانم بودند که بیشتر این حوادث در سواحل و دریا رقم خورده است.
به گزارش آینه جم ابراهیم پارسا با تبریک هفته قوه قضاییه از افزایش خدمات پزشکی قانونی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر اداره کل پزشکی قانونی بوشهر، در شهرستان‌های دشتستان، گناوه، کنگان به‌صورت فعال ارائه خدمات می‌کند و در شهرستان جم پزشکی قانونی در دادگستری فعال است.
وی با بیان اینکه ساختمان پزشکی قانونی در شهرستان عسلویه به‌صورت نیمه‌تمام است، گفت: ان‌شاءالله با تکمیل این پروژه در جنوبی‌ترین نقطه استان بوشهر خدمات‌رسانی انجام می‌شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر نیاز اعتباری برای تکمیل ساختمان پزشکی قانونی عسلویه را 13 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: در سال گذشته 3 میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی پتروشیمی برای ادامه این پروژه تصویب شد.
پارسا اعتبار عمرانی اداره کل پزشکی قانونی در سال گذشته را 10.5 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: 60 درصد این اعتبار تخصیص یافت و علاوه بر آن 3 میلیارد تومان از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی برای ساخت پزشکی قانونی عسلویه پرداخت شد.
وی با بیان اینکه 90 درصد آزمایش‌های مربوط به پزشکی قانونی در استان بوشهر انجام می‌شود خاطرنشان کرد: 10 درصد آزمایشهای پزشکی قانونی استان بوشهر مربوط به امور ژنتیکی در استان فارس انجام می‌شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به فوتی‌ها ناشی از تصادف رانندگی در جاده‌های استان گفت: سال قبل میزان فوت بر اثر حوادث رانندگی در سطح استان بوشهر نسبت به سال ماقبل آن 9.8 درصد افزایش یافته است.
پارسا با بیان اینکه در این مدت 381 نفر بر اثر تصادف رانندگی در استان بوشهر فوت کرده‌اند‌ گفت: از این تعداد 68 نفر در حوادث رانندگی درون شهری و 279 نفر در محورهای برون شهری جان خود را از دست داده‌اند.
وی با اشاره به فوت به سبب غرق‌شدگی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: سال قبل 35 نفر در سطح استان بوشهر به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست داده‌اند و بیشتر آن در دریا و سواحل و برخی هم در رودخانه‌ها ثبت شده است. در سال قبل 9 مورد به سبب برق‌گرفتگی در استان بوشهر جان خود را از دست دادند.
پارسا با بیان اینکه سال قبل در معاینات بالینی 18 هزار و 643 پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد تصریح کرد: انجام معاینات بالینی در این سال نسبت به سال ماقبل آن روند صعودی داشته است. سال قبل یک‌هزار و 150 مورد از متوفیان استان بوشهر در پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفتند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل 118 پرونده سقط جنین در استان تشکیل شد، اضافه کرد: این تعداد نسبت به سال ماقبل آن 18 درصد کاهش یافته است.
پارسا با اشاره به افزایش 69 درصدی فوت ناشی از حوادث کار در استان و ثبت 39 مورد فوتی در این زمینه خبر داد و افزود: بیشترین حوادث کارگری منجر به فوت در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر ثبت شده است./ تسنیم 
[کد خبر:AJ46219]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب