آینه جم- شرکت مبین انرژی خلیج فارس در راستای تداوم تعهدات زیست‌محیطی خود، همزمان با تبادل قرارداد یازدهمین سال متوالی حمایت از لاکپشتهای منقار عقابی، برای اولین بار تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر جهت حمایت از لاکپشت‌های منقار عقابی در خطر انقراض منعقد کرد.
 

000000000000000000000000000000000000000000000000001456g.jpg

 
به گزارش آینه جم به نقل از روابط عمومی پتروشیمی مبین، انعقاد این تفاهم نامه در حضور معاونت دریای سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان دو طرف انجام شد.
طبق این تفاهم‌نامه، مبین انرژی خلیج فارس مانند سال‌های گذشته، اقداماتی از قبیل:
پایش زمان تخم‌گذاری لاکپشت‌ها
ایجاد سایت‌های نگهداری تخم لاکپشت‌ها
برگزاری برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی
حمایت از جوامع محلی ساحلی
را برای حفاظت از این گونه ارزشمند به انجام خواهد رساند.
لازم به ذکر است که لاکپشت‌های منقار عقابی به دلیل شکار بی‌رویه، آلودگی سواحل و تخریب زیستگاه‌هایشان، در معرض خطر انقراض قرار دارند. حمایت‌های مستمر شرکت مبین انرژی خلیج فارس در طول یازده سال گذشته، نقش قابل توجهی در حفظ و احیای جمعیت این گونه در سواحل استان بوشهر ایفا کرده است.
در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، «مهندس مهدی فرزانه» مدیرعامل شرکت مبین انرژی خلیج فارس، ضمن ابراز خرسندی از تداوم همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست در زمینه حفاظت از لاکپشت‌های منقار عقابی، اظهار داشت: «مسئولیت حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری بر عهده همه ما است و ما در مبین انرژی همواره تلاش خواهیم کرد تا با انجام اقدامات زیست‌محیطی، به سهم خود در این امر مهم مشارکت نماییم.»
دکتر ذوالجودی، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در این مراسم با تقدیر از اقدامات ارزشمند شرکت مبین انرژی خلیج فارس در زمینه حفاظت از لاکپشت‌های منقار عقابی، گفت: «امضای این تفاهم‌نامه برای یازدهمین سال متوالی، نشان‌دهنده تعهد و مسئولیت‌پذیری این شرکت در قبال محیط زیست است.وی افزود خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات زیادی در حفاظت از محیط زیست انجام پذیرفت و رییس جمهور شهید نیز همواره محیط زیست را اصل بر دیگر بخش‌ها قرار می‌دادند. وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری سایر بخش‌ها و جلب مشارکت جوامع محلی، شاهد حفظ و احیای هر چه بیشتر این گونه ارزشمند باشیم.»
دکتر مرادزاده مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطر رییس جمهور شهید و تبریک عید غدیر در اقدامات بی‌شمار دولت در عرصه محیط زیست به نیکی یاد نمودند و مصادیق قرآنی را در تایید و تاکید موضوع مهم محیط زیست را ذکر نمودند.
امضای این تفاهم‌نامه بار دیگر تعهد شرکت مبین انرژی خلیج فارس به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار را به اثبات رساند. بدون شک، اقدامات این شرکت می‌تواند الگویی برای سایر صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در جهت ایفای نقش موثر در حفاظت از محیط زیست باشد.
[کد خبر:AJ46234]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب