000000000000000000000000000000000000000000000000013554182a.jpeg

 

 

آینه جم-مدیرکل بازرسی استان بوشهر از صدور دستور قضایی و فروش ۵۲ دستگاه خودروی سواری هیوندای توسان به ارزش یک‌ هزار میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش آینه جم اسحاق شهبازی مدیرکل بازرسی استان  اظهار کرد: حسب تکالیف نظارتی سازمان بازرسی کل کشور، به منظور تأمین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در سال­ ۱۴۰۲ با همکاری دستگاه­‌های متولی بالغ بر ۸۴ هزار مترمربع از اراضی شهری و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی از متصرفان باز پس گرفته شد.
وی افزود: در سال گذشته به تعداد ۲ هزار و ۷۹۲ شکایت و گزارش واصله به سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات رسیدگی کرده است و در این راستا تعداد ۴۲ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه­‌های دولتی به مراجع قضایی و ۲۰۰ نفر به هیأت­‌های رسیدگی به تخلفات اداری و کمیته انضباطی برای برخورد قانونی معرفی شدند.
 
جلوگیری از پایمال شدن ۲۳ میلیون یورو ارز نفتی
مدیرکل بازرسی استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته حصول صرفه­‌جویی و جلوگیری از تضییع بیت­‌المال در دستگاه‌های دولتی استان بویژه حوزه­‌های نفتی به میزان ارزی معادل بیش از ۲۳ میلیون یورو از جمله با ورود به فرایند مناقصه تامین کالای پروژه کاهش گاز مشعل (فلرینگ) در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، جلوگیری از هدر رفت کلان سرمایه ملی سالیانه در پالایشگاه دوم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و پتروشیمی پارس انجام شد.
وی تشریح کرد: این بازرسی کل در سال ۱۴۰۲ انهدام، فروش، استرداد، اعاده و واگذاری ۹۲۶ ردیف کالا به ارزش بیش از  ۲ هزار میلیارد ريال، صدور دستور قضایی و فروش ۵۲ دستگاه خودروی سواری هیوندای توسان به ارزش یک‌ هزار میلیارد ريال، ترخیص قطعی ۱۱ ردیف کالا به ارزش گمرکی ۲۰۲ میلیارد ريال در گمرک بوشهر، ترخیص قطعی ۴ هزار و ۵۸۲ دستگاه پنل کولر گازی و صدور اظهارنامه متروکه برای ۱۱ هزار و ۱۱۵ دستگاه پنل کولر گازی در گمرک بوشهر را به سرانجام رسانده است.
شهبازی تاکید کرد: در سال گذشته فروش کالای موضوع ۵ فقره اظهارنامه متروکه به ارزش ۶۸ هزار میلیارد ريال در بندر بوشهر، فروش کالاهای قاچاق موجود در انبار بندر بوالخیر به ارزش ۹۶ هزار میلیارد ريال، بهینه‌سازی انبار روباز بندر دیر، پرداخت مبلغ ۷۹ ريال بدهی اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی به اپراتورهای بندری در بنادر بوشهر و تعیین تکلیف یک هزار و ۴۵۴ ردیف کالای قاچاق تحویلی به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی به ارزش سه هزار میلیارد ريال انجام شده است.
 
جلوگیری از قاچاق‌های کلان در استان بوشهر
وی بیان کرد: در مدت یاد شده تعیین تکلیف محموله ۴۱۱ دستگاه یخچال فریزر در انبارهای اداره بندر با بیش از ۱۰ سال تاخیر تعیین تکلیف ۱۵ هزار و ۱۰۷ حلقه لاستیک خودرو سواری در گمرک کنگان، تحویل ۵ کامیون کالای قاچاق و ضبطی توسط گمرک بندر ریگ به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی انجام شده است.
این مقام مسؤول ادامه داد: سایر اقدامات انجام شده در این راستا، پیگیری به منظور نقض دادنامه‌های صادره علیه سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توسط شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور در قرارداد شرکت دریافن قشم موضوع مشکلات پروژه پتروشیمی هرمز، کشف قاچاق در گمرک بندر بوشهر به ارزش ۲۱۷ هزار میلیارد ريال که منجر به صدور دادنامه صادره از شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی استان بوشهر شد. پس از ورود این بازرسی کل تا کنون تعداد ۲۰۸ حلقه چاه غیرمجاز توسط مدیران آب استان مسلوب شده است.
[کد خبر:AJ46269]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب