000000000076686198.jpg

آینه جم- علی دانشمند: نشست خبری نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شرایطی برگزار شد که مصطفی سالاری در پاسخ به سوال سردبیر سایت خبری تحلیلی آوای جم در خصوص طرح برداشت 12 درصدی اعتبار از حساب دهیاری ها و اعتراضات شدید شهرستان های جنوب استان، رسانه های جنوب را با واژه هایی چون بی تقوا، دروغگو، بی انصاف، جو خراب کن و ضد فرهنگ نواخت.

البته توقع نمی رفت استاندار بوشهر که نمایندگی دولت تدبیر و امید را بر عهده دارد درپاسخ به نقد شوراها و رسانه های جنوب استان، عنان تدبیر را از کف دهد و این چنین سخن بگوید که قطعا در شان دولت تدبیر و امید نیست و نخواهد بود.

سر تیتر پاسخ های استاندار بوشهر در زیر می آید:

-          اولا این 12 درصد به استانداری نخواهد رسید

-          به فرمانداری ها هم نخواهد رسید

-          12 درصد هر شهرستان از شهرستان خارج نخواهد شد

-          12 درصد هر بخش در همان بخش خواهد ماند

-          وارد حساب دولتی نخواهد شد

-          به حسابی با حق امضای تشکل های غیردولتی همان بخش، شهرستان و استان واریز می شود و آنها توافق می کنند برای چه مواردی برداشت شود

-          درآمد دهیاری ها را در سال جاری 2.5 برابر کردم و هر بخشی که مطالباتش را پیگیری نکنم اعتباراتش به مقدار سه سال قبل باز می گردد یعنی حدود یک سوم یا یک چهارم اعتبارات کنونی.

-          این 12 درصد برای ارتقای آموزش در سطوح مختلف، کمک به مدارس شبانه روزی، مدارس نمونه و ... که سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت از این مدارس نیست و از اعتبارات تملک دارایی نیز نمی توان برای کمک استفاده کرد، هزینه کرد برای برگزاری مسابقات ورزشی در سطح استان، مسائل فرهنگی، هنر، تئاتر و سایر مصارف فرهنگی اجتماعی به کار گرفته خواهد شد.

-          هر بخش هم سهم خود را از قلک مشترک پرداخت می کند

-          می گویند 12 درصد فلان جا را فلان جا برد

-          بی تقوایی نکنید

-          بی انصافی نکنید

-          جو را خراب نکنید

-          انتظار این است که فرهنگ جامعه را بسازید

-          راستگویی را ترویج کنید

-          کمک کنید بنیان های فرهنگی ساخته شود

-          نهایتا در هر روستا پنج تا سنگ جدول کمتر کار می شود

-          افتخار می کنیم که با بی پولی، بیشترین کار عمرانی را انجام دادیم

-          اما اکنون استان به انسان آموزش دیده و با کیفیت نیاز دارد

-          این 12 درصد متعلق به خود بخش هاست و هر بخش هم نخواست، نخواست...

-          اصراری نداریم که یک بخش با طرح همکاری کند

-          8 بخش در استان با این طرح موافقت کرده اند

-          برای هشت بخش موافق چانه زنی می کنم تا درآمدشان سه برابر بشود

-          یک نفر بی خود و بی جهت یک چیزی نوشته است.

اینها سخنان استاندار بوشهر در پاسخ به سردبیر سایت آوای جم بود اما لازم است نکاتی را در این باره به استاندار محترم یادآور شویم:

یکم: ادبیات مصطفی سالاری در پاسخ به نقدها، اصلا امید بخش نیست و لازم است استاندار محترم در اجتماعات این چنینی، غلیان احساسات خود را کنترل کند تا به صرافت تند گویی گرفتار نیاید.

هر چند این نامهربانی تازگی نداشت و در نشست قبلی استاندار با خبرنگاران نیز در پاسخ به سوال سردبیران سایت های آوای جم و ثلاث رخ نمود.

دوم: گزارشات و اخبار منتشرشده در سایت های شهرستان و خبرگزاری های استان فقط بازتاب دغدغه های شوراهای بخش و روستاهای جنوب استان است و اگر جناب استاندار فرصتی برای مطالعه بگذارند قطعا اسامی شوراهای معترض را خواهند دید و رسانه ها را متهم به دروغ گویی و بی تقوایی نمی کنند.

سوم: شوربختانه باید اذعان کرد که شرایط گذشته، اعتماد فی مابین مردم جنوب و مسند نشینان شمال استان را دستخوش آسیب های جدی ساخته است و تا زمانی که آسیب ها ترمیم نشود نباید انتظار داشت مردم جنوب استان، با روی گشاده از طرحی استقبال کنند که تردیدها و ابهام های بسیار در آن لنگر انداخته و فشارهای غیرمنطقی مدیر کل امور روستایی نیز به این تردیدها و ابهامات دامن زده است.

چهارم: مردم همواره از قایم موشک بازی و تماس های یواشکی و وعده و وعید و تهدید هراس دارند وبه نظر می رسد عملکرد مدیر کل امور روستایی استانداری نیز چنان به سیمای اعتماد روستاها چنگ انداخته که آثارش با یک یا دو جلسه توجیهی برطرف نشود.

آنچه شوراها از روند اقدامات جناب عالی نژاد بیان می کنند نشان می دهد وی در پس زدن طرح از سوی شوراها بیش از همه موثر بوده است و انتظار داشتیم استاندار با تدبیر بوشهر به گونه ای دیگر رسانه ها را اقناع می کردند نه چون رئیس دولت سابق معترضین را متهم به دروغگویی کنند.

پنجم: استاندار محترم باید بپذیرد که شوراها دارای استقلال نسبی هستند و هر طرحی حتی نیک و شایسته، باید در فضایی دوستانه نه وهم آلود و غبارگرفته مورد مداقه طرفین معامله قرار گیرد و از سوی دیگر چون این طرح دارای بار مالی است قطعا باید تمام جوانب آن از شیوه برداشت تا نحوه هزینه کرد و نیز الزامات و تضمینات طرح با دقت و شفافیت بررسی و اعتماد شوراها جلب می شد و شوراها هم تحت فشار قرار نمی گرفتند تا در مقابل آن سرسختی نشان دهند.

ششم: وعده استاندار گرانقدر به سه برابر کردن اعتبار بخش های موافق طرح و در جایی دیگر تهدید به کاهش یک سومی اعتبار در صورت عدم پیگیری شخص استاندارنیز، همان ادبیات مدیرکل امور روستایی را در تهدید و تطمیع جلوه گر ساخت و توصیه می کنیم استاندار جوان نصایح مشفقانه خود در رعایت تقوا را به خود و زیر مجموعه نیز تسری دهد.

هفتم: متن صورتجلسه ابلاغی به شوراها نیز ابهامات اساسی دارد و فاقد شفافیت لازم است و حتی با سخنان استاندار محترم که تشکل غیردولتی با حضور نماینده بخش ها و ... هزینه کرد را تعیین می کند مغایرت دارد.

هشتم: هیچ کس منکر تلاش، پیگیری و توفیق بالای جوان خوش آتیه دشتستانی در توسعه زیرساخت ها و افزایش امید اجتماعی استان بوشهر نیست چه آنکه هیچ کس نمی تواند طرح های موفقی چون زمین های چمن مصنوعی، بوستان های امید، بهداشت، فضای باز اجتماعی سیاسی و ده ها طرح کلان خلاقانه را کتمان کند و ما نیز بر آن نیستیم که چنین کنیم اما مشفقانه می گوییم روند اجرای طرح به شدت امید مردم را در شهرستان های جنوبی نشانه رفته است و خروجی رسانه ها فقط انعکاس کوچکی از این ناامیدی بود.

نهم: مردم جنوب استان توفیقات و سنگ های پیش روی دولت را می بینند و قطعا اگر تعاملی صورت گیرد پاسخی شایسته خواهند داد و نه 12 درصد که حاضرند کل اعتبار خود را برای توسعه استان هزینه کنند اما باز هم تکرار می کنیم عملکرد زیرمجموعه شما در این خصوص به شدت مخرب بوده و هست.

دهم: رسانه های جنوب استان عملکرد مثبت استاندار بوشهر را همواره فریاد زده اند و انتظار می رود دکتر سالاری با نگاهی خردباور و مدبرانه گره این طرح را بگشاید نه اینکه با لحنی قهرآمیز شوراها را اینگونه خطاب کند که " هربخشی، نخواست... نخواست" چرا که سالاری استاندار بوشهر است نه استاندار طرح 12 درصدی کذایی.

و سخن آخر اینکه؛ علی رغم لحن نامهربانانه استاندار بوشهر با رسانه های جنوب استان خوشحالیم که دومین سال استانداری جوان برومند استان به سرآمده و وارد سومین سال آن شده است و با قاطعیت اعلام می کنیم سالاری نامهربان را به صدها شفقت ها و هزاران جهانبخش تا ابد ترجیح می دهیم./ آوای جم

http://s1.picofile.com/file/8227281392/IMG_20151209_WA0010.jpg

[کد خبر:AJ10890]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # پسر کوهستان 1394-09-26 23:35
جناب استاندار بفرمایند که چگونه اعتبارات ارزش افزوده شهرداری و دهیاری ها را افزایش دادند،،؟ دوستان تا آنجایی که ما میدانیم این افزایش اعتبارات حاصل تلاش ادارات مالیاتی شهرستان ها میباشد که در سایه مکانیرم و قانون مالیات بر اررش افزوده که قانون ملی است اتفاق افتاده است و مودیان مشمول این قانون که هم اشخاص حقیقی مانند کسبه و بازاریان ئ هم اشخاص حقوقی از قبیل شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # محسن 1394-09-27 00:18
ای ول استاد دانشمند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # غلو 1394-09-27 01:57
امیدواریم که شورا ها همه این طرح تحمیلی امضا نکنن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # شورا 1394-09-27 01:57
ما هم از حق مردم نمیگذریم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # محسن 1394-09-27 13:02
وقتی برا مردوم کاری انجام.نمی دید پس بهتر که اونا خودشون تعين کننده باشند اتفاقا طرح خیلی خوب وعالبه است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # حامی الحق 1394-09-27 13:34
سلام به دانشمندبزرگ که واقعا دانشمندهستندوجو اب خوب
به مدیری چون استاندارداده اند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # تدبیر و مهدی 1394-09-27 14:33
فقط بحث شوراها نیست که ، ما همه مردم شهرستان جم مخ مخ مخالیم . وای اگر این خیانت در حق مردم اعمال نمایند. تشکر وافر از برادر عزیز و شجاع شهرستان آقای دانشمند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب