000000000000000000000000000876543445index.jpg

آینه جم؛ رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از مجموع 110 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان 47 درصد از نظر شغل کارمند هستند و از این نظر گوی سبقت را از دیگر مشاغل ربوده‌اند.

به گزارش آینه جم؛ فتح‌الله حقیقی اظهار داشت: داوطلبان پزشک و روحانی نیز هر کدام با سه درصد کمترین آمار را از نظر شغل در بین داوطلبان نمایندگی مجلس در استان بوشهر به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد:چهار نفر از داوطلبان ثبت نام شده در استان بوشهر 30 سال سن دارند و دو نفر نیز بالای 70سال هستند.

حقیقی با بیان اینکه 82 درصد داوطلبان نیز زیر 50سال سن دارند اظهار داشت: از نظر مدرک تحصیلی نیز 86 درصد داوطلبان در استان بوشهر فوق لیسانس هستند.

وی گفت: 9 نفر از داوطلبان سابقه نمایندگی دارند و باتوجه به ثبت نام 45 نفری در دوره نهم مجلس شمار داوطلبان این دوره از رشد 144 درصدی در مقایسه با دور قبل روبرو است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: از مجموع 110 داوطلب ثبت نامی 48 نفر مربوط به حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم است که از این شمار نیز هشت نام را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: از 23داوطلب حوزه انتخابیه دشتستان 20 نفر مرد و همه 15 داوطلب دشتی و تنگستان نیز شامل آقایان است.

معاون استاندار بوشهر یادآور شد: از مجموع 24 داوطلب نام نویسی کرده در حوزه انتخابیه کنگان نیز 23نفر مرد و یک نفر زن هستند.

حقیقی گفت: برای تصدی تنها کرسی نمایندگی این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج نفر نام نویسی کرده‌اند که از این شمار سه نفر روحانی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: بررسی صلاحیت این افراد توسط شورای نگهبان از شش دیماه آغاز و تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد.

وی گفت: پس از این تاریخ شورای نگهبان نظر خود را به وزارت کشور اعلام می‌کند و پس از آن رصد صلاحیت و دریافت تقاضای رسیدگی به صلاحیت‌ها تا 10بهمن ادامه دارد.

حقیقی افزود: رسیدگی مجدد به صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری از 11بهمن ماه به مدت 10روز انجام می‌شود و اسامی افراد تائید صلاحیت شده بعد از اعلام شورای نگهبان 21بهمن ماه از سوی وزارت کشور به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند.

وی گفت: تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری همزمان در سراسر کشور از 22 بهمن آغاز و تا پنج اسفند ماه ادامه دارد و روز ششم اسفند ماه نیز سکوت تبلیغات است.

حقیقی افزود: روند بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی با استعلام از مراکز چهارگانه شروع شده است و تا دوم دیماه ادامه داشت و انجام این مهم در هیات‌های اجرایی نیز از پنج دیماه آغاز و تا چهاردهم ماه جاری ادامه دارد.

وی بیان کرد: موارد رد صلاحیت داوطلبان مجلس توسط هیات‌های اجرایی از سوی فرمانداری مراکز چهارگانه حوزه انتخابیه استان بوشهر 15دیماه به داوطلبان ابلاغ می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: زمان اعتراض داوطبان رد صلاحیت شده به هیات‌های نظارت استان از نتایج بررسی صلاحیت هیات‌های اجرایی 16تا 19 دیماه خواهد بود.

وی گفت: فرصت بررسی مجدد هیات نظارت استان بوشهر و جلب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام به فرمانداران نیز تا 26 دیماه تعیین شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده دراین مرحله و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص تمامی داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور از 27 دیماه الی 16بهمن ماه خواهد بود.

حقیقی اضافه کرد: زمان دریافت شکایت داوطلبانی که در مراحل قبل تائید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند از 17 الی 19بهمن ماه خواهد بود و شورای نگهبان نیز از 20تا 26بهمن ماه به شکایت‌های این مرحله رسیدگی و نتایج را به وزارت کشور اعلام می‌کند.

وی گفت: اسامی قطعی نامزدها 27بهمن ماه از سوی وزارت کشور به حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌شود ضمن اینکه انتشار اسامی قطعی توسط فرمانداران 28 بهمن ماه خواهد بود.

حقیقی افزود: تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن ماه الی پنجم اسفند است و ششم اسفند ماه نیز سکوت تبلیغاتی در تقویم انتخاباتی مشخص شده است.

وی یادآور شد: هفتم اسفند ماه نیز روز خلق حماسه مردم پای صندوق‌های رای است و حداقل زمان رای‌گیری نیز 10ساعت خواهد بود.

حقیقی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و قانونمند در استان بوشهر گفت: متوسط مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح ملی 70درصد و در این استان 76درصد است.

به نوشته روابط عمومی استانداری؛ رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: این مشارکت در مجلس خبرگان رهبری نیز برای میانگین کشوری 55 درصد و در استان بوشهر 61 درصد است.

وی گفت: همانطور که توفیق‌های بدست آمده در کشور در پرتو وحدت و همدلی بوده است انتخابات هفتم اسفند ماه نیز باید منجر به ارتقای همدلی و همزبانی بین ملت و دولت شود.

حقیقی اضافه کرد: مقوم‌های همدلی و همزبانی اعتماد، رضایت و مشارکت است که با تحقق ارکان انتخابات یعنی سلامت، رقابت، مشارکت و امنیت به ثمر می‌نشیند.

وی گفت: در عملیاتی کردن ارکان انتخابات نباید کسی تماشاچی باشد، همه به لوازم ارکان انتخابات تن دهند و قدرت تحمل یکدیگر را بالا ببریم.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: هیچ کس توقع نداشته باشد بیشتر از قانون صاحب حق شود و سرمایه‌های اجتماعی را نیز در عمل باید تکریم کرد.

[کد خبر:AJ11330]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # محمد دوستي 1394-10-09 13:54
مارا از شیر مرغ بودن رها کنید {نامه ای (طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری )که سه سال است پشت درهای بسته مجلس خبری ازش نسیت و بلا تکلیف است } نامه ای به کلیه نمایندگان محترم مردم در سراسر کشور باعرض سلام خسته نباشیدخداقوت نمایندگان محترم مردم در خانه ملت طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی روز چهارشنبه مورخ1392/9/20به تصویب نمایند گان محترم مجلس رسید و طرح مذکور فوریت دارشد وطی شماره 162اعلام وصول گردیید و توسط رئیس جلسه وقت جناب آقای دکتر محمدرضا باهنر به کمسیون اجتماعی مجلس ارجاع گردید جهت بررسی لذا در مورخ 1394/3/31نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس جناب آقای عمران علی محمدی در رسانه های خبری اعلام کرد که کمسیون اجتماعی مجلس طر ح تبد یل وضعیت نیروهای رسمی کار گری ادارات دولتی نظیر بهزیستی به رسمی کشوری تصویب کرد و طرح مذکور در روزهای آیند ه به صحن علنی مجلس خواهد آمد و آقای عمران علی محمدی عنوان کرد دولت مخالف این طرح نسیت چون بار مالی برای دولت ندارد نیروهای رسمی کار گری در بدنه دستگاه دولتی در حا ل انجام کار هستند از رئیس محترم مجلس از کلیه طراحان طرح تبدیل وضعیت کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی از رئیس محترم کمسیون اجتماعی مجلس از کلیه نماینده گان محترم سراسر کشور در مجلس شورای اسلامی عاجزانه خواستاریم طرح مذکور به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیاورند و بارای موافق (مثبت)طرح مذکور در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسانیدجهت رضای خداوند تبارک تعالی ما کار کنان رسمی کار گری ادارات دولتی از هر دو قانون استخدامی محروم هستیم نه تابع قانون کار هستیم نه قانون خدمات کشور ضرب المثل معروف شتر مرغ ت قبلااز همکاری شما صادق ترین افراد کمال تقدیر تشکر داریم جمعی از کار کنان رسمی کار گری بهزیستی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب