00khabar6660190.JPG

آینه جم ،امام جمعه، فرماندار و تنی چند از مسئولان شهرستان جم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

به گزارش آینه جم؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار با بیان اینکه شهرستان جم دارای ظرفیت بسیار بالای توسعه و پیشرفت به شکل تاریخی در استان بوشهر است، افزود: شهرستان جم دارای تاریخی پرشکوه در عرصه های مختلف مقاومت، اقتصاد، فرهنگ و تولید منابع انسانی فرهیخته و دانشمند است.
جم با سوادترین شهرستان استان بوشهر
وی با بیان اینکه یکی از آمارهای بسیار بالا و جالب شهرستان جم، سطح سواد است که بالاترین آمار سطح سواد را در استان بوشهر دارد، اظهار داشت: سطح باسوادی در شهرستان جم به مرز 97 درصد رسیده و نشان می دهد که این شهرستان با صبغه فرهنگی بالا، علاقمندی به علم، دین و دیانت، یک بستر بسیار مناسب برای توسعه و پیشرفت جامع است.
صنعت و کشاورزی دو ظرفیت مهم اقتصادی شهرستان جم
آیه الله صفایی بوشهری با اشاره به دو ظرفیت مهم جم در حوزه کشاورزی و صنعت، بیان داشتند: همزمان با رشد صنعت، به دلیل کمبود آب و وجود آلاینده ها، متأسفانه کشاورزی این شهرستان لطمه های بسیاری دیده است.
امام جمعه بوشهر عدم مدیریت صحیح منابع آبی و استفاده غیر اصولی را یکی از عوامل شرایط کنونی آب جم دانست و تصریح کرد: در سفرهای مختلف هیئت دولت به استان بوشهر همواره بر موضوع ترمیم سفره های آب جم تاکید کرده ام که امیدوارم با تدابیر مسئولان کشاورزی شهرستان جم احیا شود.
لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کشاورزی
وی با بیان اینکه شهرستان جم از دیرباز از قطب های کشاورزی استان بوده است گفت: باید این کشاورزی دوباره احیاء و در کنار آن صنایع تبدیلی ایجاد شود تا بتوان از این صنایع برای تولید اشتغال بهره برد.
صفایی بوشهری افزود: جم در سه بخش مرکبات، نخیلات و صیفی جات ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دارد و اگر در کنار هر کدام از این بخش ها صنایع تبدیلی ایجاد شود می تواند نتیجه بخش باشد.
تمجید رهبری انقلاب از خرمای معروف جم
وی با اشاره به دیداری با رهبری معظم انقلاب، به ذکر خاطره ای در خصوص خرمای مرغوب جم معروف به "خاصویی" پرداخت و گفت: رهبری انقلاب در دیداری که با ایشان داشتم پس از تناول خرمای جم، از این خرما تعریف کردند.
اشتغال شهرستان جم مشابه سایر نقاط کشور است/عدم تحقق مصوبه 50 درصدی اشتغال بومی در نفت و گاز
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به موضوع اشتغال در جم نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون طبق آمارهای اعلامی، درصد اشتغال شهرستان جم بین 9 تا 11.9 متغیر است که تفاوت چندانی با سایر نقاط کشور ندارد و این در حالی است که بسیاری از نقاط کشور ظرفیت های اشتغال شهرستان جم و استان بوشهر را دارا نیستند.
وی اضافه کرد: در حوزه نفت و گاز هنوز مصوبه 50 درصد اشتغال بومی تحقق نیافته و درصد اشتغال بومی ها در نفت و گاز، طبق اعلام متولیان امر، حدود 32 درصد است.
کارآفرینی یکی از عوامل مهم رفع بیکاری
آیه الله صفایی بوشهری با تشریح علل و عوامل بیکاری در استان بوشهر اظهار داشت: عدم برنامه ریزی مناسب متولیان، تحصیلات غیر مرتبط با ظرفیت های اشتغال بومی، عدم مدیریت صحیح منابع انسانی جهت معرفی به مراکز اشتغال را از دلایل مهم بی کاری برشمرد.
صفایی بوشهری عدم توجه به کارآفرینی را از دیگر عوامل مهم در کاهش اشتغال عنوان کرد و گفت: فارغ التحصیلان باید کارآفرینی را به عنوان یک اصل مهم در اشتغال زایی مورد توجه قرار دهند و به جای کارجویی به کارآفرینی بپردازند چرا که فرصت های اشتغال دولتی محدود است.
لزوم تدوین برنامه 20 ساله برای جم
وی در ادامه تأکید کرد: در شهرستان جم باید با نگاه جامع یک برنامه بیست سالانه نوشته شود که آسیب‌ها و ضعف‌ها شناخته و راهکارهای رفع و دفع آن ارائه گردد و در کنار آن جاذبه های سرمایه گذاری معرفی شود.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به ظرفیت های شهرستان جم در حوزه های مختلف به معرفی برخی از این ظرفیت ها در حوزه فرهنگی پرداخت و اظهار داشت: جم مفتخر است که شهید حسین صافی به عنوان خردسال ترین شهید کشور را داراست و این افتخاری بزرگ برای مردم جم و استان بوشهر است و باید در سطح کشور معرفی شود.
آیه الله صفایی بوشهری هوای شهرستان جم را بهترین هوای استان دانست و خاطرنشان کرد: باید از این هوای خوب با احداث اردوگاه های گردشگری و شهرک های گل استفاده کرد تا بتوان در حوزه گردشگری و اقتصاد از آن بهره گرفت.
لزوم توجه به مبلمان شهری در مدیریت شهری و روستایی
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به مبلمان شهری شهرستان جم، تصریح کرد: در شهرستان جم باید بر روی مبلمان شهری، فضای سبز و توسعه شهری با حفظ معماری سنتی هم در شهرها و هم روستاها به طور جدی کار شود .
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه ورودی شهرستان جم نیاز به کار جدی دارد، اظهار داشت: در شهرستان جم لازم است که بر روی ورودی شهر و نمادهای شهری کار اساسی صورت گیرد که یکی از آنها، مصلا است.
شهرستان جم تنها مرکز شهرستانی که مصلا ندارد
وی با بیان اینکه تنها مرکز شهرستان در استان که مصلا ندارد شهرستان جم است خاطر نشان کرد: مصلا از نیازهای اصلی این شهرستان است و ضروری است که مسئولین در جهت ساخت مصلی به طور جدی کار کنند.
ضرورت احیا و توسعه فرودگاه جم
صفایی بوشهری راه ها را از عوامل توسعه جوامع برشمرد و خاطر نشان کرد: هم راه های زمینی و هم راه های هوایی باید مورد توجه مسئولان باشد و فرودگاه نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در رشد و توسعه شهرستان جم، احیا و توسعه یابد.

khabar 2 160195 1

khabar 2 160195 1e

[کد خبر:AJ14433]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-7 # ولایی 1395-01-16 21:27
کاش در کنار این موارد به بحث امام جمعه به بخش ریز هم اشاره ای می کردند که یکی از دغده های مردم بخش ریزدر کنار یک بخشدار فهیم یک امام جمعه ولائی هم نیز می باشد/////هر چند که بعضی مسائل از درون آب میخورد تا بیرون ولی حضرت آیت الله صفای بوشهری (دامت برکاته)به عنوان نماینده ولی فقیه دراستان به عنوان یک پدر دلسوز در استان ولایتمدار بوشهر می تونن با اشراف برقضیه ونشست وبرخا صهای چنین موردی را نیز برطرف نمایند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # نام شما 1395-01-17 23:33
سلام، جناب آیه الله فرمودند هرگاه ریز و انارستان به تفاهم رسیدند امام جمعه منصوب می شود... گیر از داخل است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # دانشجو 1395-01-21 13:24
امیدوارما که کشاورزی دوباره در جم احیا بشه ها و مردم بتونن بدون دغدغه به کار در کشاورزی و زراعت ادامه بدن.کشاورز جم به خصوص نخیلات در جم خیلی مضلوم واقع شدن.باید فکر اساسی براشون کننو وگرنه داغ کشاورزی بار دیگه در درل مردم زنه میشهها
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # عباس رجایی 1395-01-21 13:37
موافقوم
جم الان با مشکل آب روبه رو هس و نزدیک تابستون دغدغه ها بیشتر میشه مصوبه دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری همون مصوبه‌ای که قرار بود حدود دو هزار سد برای کنترل سیلاب‌ها در سطح شهرستان ساخته بشه و این مصوبات هیچ گاه عملی نشد فقط در حد حرف موند متاسفانه روزانه فروش غیر قانونی آب از چاه‌های جم به جای آبیاری باغات صورت میگیره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب