0013941006000068_PhotoA.jpg

آینه جم ، استاندار بوشهر گفت: طی سال جاری وضعیت آب شهرستان جم بهبود پیدا می‌کند.

به گزارش آینه جم، مصطفی سالاری بعد از ظهر امروز در نشست با مسئولان شهرستان جم با تبریک فرارسیدن سال جدید، تقارن آغاز سال 1395 با میلاد بانوی بزرگ اسلام را مبارک خواند و اظهار داشت: دولت سال 1394 با شرایط سختی مواجه بود و پیش‌بینی می‌شود سال جاری شرایط بهتری در حوزه‌های مختلف به خصوص اقتصادی ایجاد شود.

وی با اشاره به شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تلاش بیشتر برای رفع مشکلات را خواستار شد و افزود: در سال 94 اقدامات خوبی در زمینه‌های مختلف انجام شد و امیدواریم در سال جاری با تداوم و گسترش تلاش‌ها، شاهد توسعه بیشتر استان باشیم.

سالاری، توازن در توسعه استان را از برنامه‌های مهم دولت در استان بوشهر برشمرد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌هایی که در استان با جدیت دنبال کردیم توسعه متوازن شهرها و روستاها بدون در نظر گرفتن ملاک چانه‌زنی بود.

وی افزود: در سال 94 هم در بحث رفاهی و هم ورزشی طرح‌های بوستان امید و چمن‌های مصنوعی را در سراسر استان را به مرحله اجرا درآوردیم که روستاهایی با شاخصه‌های جمعیتی مشخص را بدون نیاز به چانه‌زنی و تبعیض، تحت پوشش قرار می‌دهد.

سالاری تصریح کرد: برای ایجاد عدالت و توازن توسعه در استان، این رویه به تمامی حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تسری می‌یابد.

وی به موضوع آب و شرایط آبی استان پرداخت و گفت: بر اساس آمارهای اعلامی وضعیت سفره‌های آب استان در سال گذشته اندکی بهتر شده است و امیدواریم این روند با اصلاح الگوی مصرف و بارندگی‌های بیشتر تداوم یابد.

استاندار بوشهر به موضوع آب شهرستان جم نیز اشاره کرد و افزود: در بحث مخازن و فرسودگی خطوط انتقال نیز یک معیار حداقلی برای تمام استان در نظر گرفته شده و هر شهرستانی بر اساس آن معیار، اعتبار دریافت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به طور مثال معیار ظرفیت ذخیره آب برای هر شهروند یک مترمکعب تعریف شده است و هر شهر یا روستایی که پایین‌تر از معیار قرار داشته باشد اعتبار بیشتری دریافت خواهد کرد تا توازن برقرار شود.

سالاری افزود: تلاش خواهیم کرد طرح‌های بزرگ آبخیزداری و خط انتقال سیراف به جم با شتاب بیشتری انجام شود تا شاهد احیا و رونق کشاورزی جم باشیم.

استاندار بوشهر با اذعان به اینکه نفت لطماتی به آب و محیط زیست شهرستان جم وارد ساخته خاطر نشان کرد: البته کشاورزی و برداشت بی رویه در این حوزه نیز تاثیر گذار بوده است.

وی تاکید کرد: البته مشکل آب تنها مختص شهرستان جم نیست و در استان و کشور نیز با این چالش به صورت جدی مواجه هستیم.

سالاری اشتغال را از دغدغه‌های مهم استان برشمرد و یادآور شد: حل مشکل اشتغال به صورت بخشی و منطقه‌ای امکان پذیر نیست و این موضوع تا حد زیادی به شرایط کلان اقتصادی کشور بستگی دارد.

استاندار بوشهر توجه به کارآفرینی و ایجاد مشاغل و صنایع خرد را از لوازم کاهش بیکاری برشمرد و ابراز داشت: این مشاغل خرد می‌توانند اشتغال زایی بسیار بیشتری را به دنبال داشته باشند هر چند صنایع بزرگ به عنوان خوراک مشاغل کوچک باید وجود داشته باشند.

وی از راه جم به ریز به عنوان مطالبه جدی مردم یاد کرد و گفت: فاز اول این پروژه در حال انجام است و فاز دوم آن نیز اجرایی خواهد شد.

استاندار بوشهر به افزایش وصولی عوارض آلایندگی طی دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: عوارض آلایندگی وصولی در طی دو سال اخیر در استان به شکل چشمگیری افزایش یافته که رونق فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در شهرها و روستاها را به دنبال داشته است.

سالاری تصریح کرد: در بحث وصول عوارض آلایندگی با جدیت اقدام کرده‌ایم و هیچ شرکتی اعم از دولتی و خصوصی نیز مستثنا نشده است.

[کد خبر:AJ14461]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب