000000000000000000000000000uuuudownload.jpg

مدیر مسئول محترم سایت وزین آینه جم
با سلام
احتراماً در پی درج خبری در سایت آینه جم در خصوص تعرفه های نظام مهندسی جم موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به حضورتان اعلام می گردد:


1-تعرفه های خدمات نظام مهندسی در بخش طراحی و نظارت هر ساله بر اساس مصوبات شورای مرکزی به سازمان های نظام مهندسی سراسر کشور ابلاغ می گردد. با این وجود تخفیفاتی نیز جهت شهرستان جم توسط هیئت مدیره سازمان لحاظ گردیده است و همچنین در خصوص قشر آسیب پذیر و محروم جامعه نیز مهندسان عضو سازمان تاکنون کمال همکاری را با مردم عزیز داشته اند. لازم به ذکر است که وجوهات دریافتی از مالکین متعلق به شخص مهندس می باشد نه سازمان.
2- در پی بیانات رئیس شورای شهر جم در خصوص امر نظارت بر ساخت و سازها، این سازمان بلافاصله اقدام به نامه نگاری با آن شورا نمود و درخواست شد اگر مواردی مشاهده گردیده است، اعلام نمایند تا سازمان از طریق مرجع انتظامی پیگیری های لازم را بعمل آورد. خاطرنشان می گردد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر با توجه به اعتقاد راسخ به نظارت مضاعف و اختصاص بودجه ای خاص به این موضوع در بودجه تصویبی سال 95، در راستای کنترل عملکرد مهندسین ناظر خود، بصورت دوره ای اقدام جدی می نماید.
3- کمیسیون کنترل نقشه در سازمان نظام مهندسی ساختمان و دفاتر نمایندگی از جمله شهرستان جم، بصورت روزانه فعال بوده و تاخیری متوجه عملکرد مهندسین نخواهد بود. تاخیرات احتمالی مربوط به اشکالات و ایرادی است که توسط مهندسین سازمان مشخص شده و جهت رفع این اشکالات به دفاتر طراحی عودت داده می شود.
4- در پایان لازم به ذکر است که رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر اخیراً طی دو نشست با حضور مسئولین در فرمانداری جم به تبادل نظر و حفظ ارتباطات موثر اقدام نموده است. و این سازمان همواره تلاش نموده است در مسیر قوانین و مقررات ملی ساختمان گام برداشته و در کلیه مراحل اجرای این قانون ایمنی، آسایش و صرفه اقتصادی مردم عزیز را نیز مد نظر قرار دهد.

 

خبر مرتبط:

رئیس شورای شهر جم:تعرفه‌های بالای نظام مهندسی ساختمان در جم/مردم توان پرداخت ندارند

[کد خبر:AJ19110]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+5 # کشفی حسین 1395-08-25 09:45
باسلام ،
منظورفکرکنم این باشه که نظام مهندسی یه پولیه که مردم میدن وهیچ سودی هم نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # بهلول 1395-08-25 10:37
اصلا شما مگه نظارت هم می کنین؟ این جوابیه هم فاقد هرگونه ارزش و اعتباری است. غیر از پول گرفتن بفرمایید چه کار دیگری انجام میدین؟اگه نظارت داشتین که به جای بتن ملات ماسه سیمان در سقف و اسکلت و ستونهای ساختمانها استفاده نمیشد. اگه نظارت داشتین که به این بتن بدبخت و بیچاره اونهم تو تیر و مرداد باید یه قطره آب میدادن. اگه نظارت داشتین که............. ............... .......
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # شهروند جمی 1395-08-25 11:23
از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید.
آقاجان هدف اصلی ایجاد نظام مهندسی ساختمان حمایت از مهندسین مرتبط با ساختمان است. چرا من باید هزینه بدم در حالیکه بود و نبود شما فرقی نداره. تو این شرایط بد اقتصادی نظام مهندسی فقط باری اضافی بر دوش مردم است. باید دفترش تعطیل بشه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+2 # رضا 1395-08-25 12:53
خدا لعنت كند ان كس كه پاي نظام مهندسي به جم باز كرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # علی 1395-08-26 18:02
خدا لعنت کند کسی را که مردم را بجان هم می اندازد و خودش روی ضندلی ریاست لم می دهد و به دو طرف می خندد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # حسینی 1395-08-26 18:33
حساب دو دو تا چهارتاست دستمزد یک کارگر افغانی در روز 50هزارتومان است که برای یک ساختمان حداق 6 ماه طول بکشد 180 روز می شود می شود 9 ملیون تمام دستمزد یک بنا افغانی حالا سه حالت داریم
1-دستمزد مهندس باید کمتر از بنا افغانی باشد
2- دستمزد مهندس هم ردیف بنا افغانی باشد
3-دستمزد مهندس بیشتر از بنما افغانی باشد
خیلی پر واضح است که دسمزد همین مهندس در یک پروژه 100 متری کمتر از یک ملیون می شود در عمل تعرفه نظارت بسیار بسیار پایین است و در شان مهندس نمی باشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-3 # علیرضا 1395-08-26 18:45
تا قبل از نظام مهندسی بساز بفروشان محترم از میلگرد ستون و تیر کم می کردن و بجای چهار تا دیوار برشی فقط دو تا اجرا می کرد و سایز میلگرد داخل دیوار برشی هم بجای ارماتور 14 از 10 استفاده می کرد و راه پله بجای دو شبکه ارماتور فقط یک شبکه اجرا می کرد و در بالکن ها با حذف میلگرد کمر کش سعی در سود بیشتر بود و هدف این بود که ساختمان درست بشه بعد با نور پردازی و نما قشنگ چند برابر قیمت به خریدار که از هیچی از اسکلت سازه خبری ندارد بفروشد و بعمر ساختمان که باید 50 سال باشد بعد از دو سال ترکها یکی یکی دیده می شود و نظام مهندسی امد و جلوی این تخلفات را گرفت و حالا بساز و بفروشان دست به دامن ایشان شدند مگر نه تعرفه نظام مهندسی به امضا وزیر راه و شهر سازی می باشد و هیچ سلیقه شخصی اعمال نمی شود و شخصی مانند ایشان در جایگاه یک مدیر دولتی باید به قوانین ومقرارت نظام جمهوری اسلامی احترام بگذارد
اگر ایشان اعتقادی به قوانین نظام ندارد بهتر است موضع خودش را کاملا اشکارا بیان کند که قوانین جمهوری اسلامی برای ایشان قابل احترام و لازم الاجراست یا نه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # رضا 1395-08-25 13:51
شورا مردم گرفتار كرد
جيب عده ي پر از پول بدون زحمت شد
اين پول كلي آه و ناله پشتش هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # محسن 1395-08-25 19:03
با سلام
وقتی آدم دیدگاه ها و نظرات غیر کارشناسی یک سری افراد رو میخونه دلش به حال اون بنده خدایی که تمام جوانیشو گذاشت پای درس و مشق تا بشه مهندس و بیاد به جامعه اش خدمت کنه ولی نه میتونه در این پست مفید واقع شه که اجازه بهش داده نمیشه از طرف بساز بندازهای به اصطلاح سازنده مسکن و نه اینکه مردم توجهی به تجارب و دانشش نمی کنند. آقایان عزیز یک مهندس بدو اخذ قرارداد نظارت با مالک مسئول و متعهد است تا پایان عمر این ساختمان هر گرونه حادثه جانی و مالی رخ دهد پاسخگو باشد. اینکه یکسری مهندس مهمان بدلیل موقعیت مکانی و زمانی و بعد مسافت از شهر خود تا شهر جم کمتر به نظارت پروژه می پردازد که دلیل بر این نمیشه که همه نظام مهندسی رو زیر سوال برد. برید سر بزنید پروژه هایی که ناظرین بومی جم و کنگان آنجا نظارت می کنند چطور سینه سپر کرده اند جلوی یکسری سودجوی بیگانه افغانی و همینطور ایرانی. چرا چشم دوختین به این چندرغاز حق الزحمه نظارت؟؟؟؟؟ چرا به تعرفه کمیسیون بنگاه های املاک نگاه نمیکنید؟؟ بنگاهی که هیچ گونه سوادی ندارد برای معامله هر ملک چند درصد از مبلغ فروش یک ملک را از فروشنده و خریدار اخذ می کند در پایین قولنامه هم قید میکند بنگاه هیچ گونه مسئولیتی در صحت و یا فسخ معامله ندارد. چرا اینقد تن نظرید؟؟ چرا به هزینه های گزاف شهرداری نگاه نمیکنید؟؟ این همه عوارض و جریمه و کمیسیون و غیره .... که ریشه مالک را در ابتدا و پایان عملیات ساختمانی می خشکاند. عزیزان یک پزشک قبل از انجام عمل از شما تعهد می گیرد در صورت فوت و یا هر اتفاقی ایشان هیچگونه مسئولیتی ندارد و تا ریال آخر را هم اخذ می کند، و سر سال هم اولین صنفی هست که تغییر نرخ می دهد چرا آنجا کسی شاکی نیست؟؟؟ آقای شورا شما که دم انتخابات یادت میاد سنگ مردم را به سینه بزنی از اینکه سواد کارشناسی نداری و مردم باید با بند پوسیده شما به چاه بروند متاسفیم که هیچگاه چشمتان را روی حقیقت باز نکردید. چرا وقتی ۸۰ درصد ملک های این شهر سند عادی دارند مجوز ساخت صادر میکنید؟؟؟ چرا بخاطری که درامد عمومی خود را بالا ببرید مالک را میفرستید محضرخانه و تعهد چندین ساله میگیرید به جهت اجرای غیر قانونی در ملک فاقد سند رسمی؟؟؟ چرا در این املاک در زمان ساخت حاضر به کنترل و صدور نقشه تفکیکی و اصلاح بر و کف نیستید؟؟؟ چرا پلیس ساختمانی شما عملکرد پایین دارد؟ با گزارش نظارت کدام مهندس فی البداهه جلوی هرگونه اجرای غلط را گرفتید؟ لطفا قبل از اظهار نظری جایگاه والای نظام مهندسی را بفهمید و به کاستی ها کمک کنید و نه اینکه انگشت اتهام را برای بالا بردن خود به دیگری بگیرید. وسلام علیکم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+3 # حمیدرضا شکرالهی 1395-08-25 20:02
واقعاازاینکه کسی که برجایگاه شورانشسته وبایدنماینده عموم اقشاریک جامعه باشدوحافظ منافع آنهاودرراستای اعتلای شهرقدم برداردبعیداست که صرفا جهت منافع قشربسازوبفروش وجهت کسب آرااینجنین بی خردانه صحبت کندوباعث ایجادجوناآرام درسطح شهرشودوزحمات قشرزحمت کش مهندس راپایمال نمایددرست است که کاستی هایی وجودداردودرجهت رفع آن همه بایدتلاش کنندازآن مقام محترم فقط یک سوال دارم که میدوارم پاسخ دهندوآن اینست که دررشته های دیگرهیچگونه ضعف وکاستی نیست وفقط قشرمهندسین چه ناظروچه طراح که درچهارچوب قوانین مقررات ملی ساختمان که رعایت آن الزامیست وزیرنظرسازمان مهندسی فعالیت میکنندمشکل دارند؟وباعث هزینه هنگفت برساخت وسازمیباشند؟منص ف باشیم آیادررشته طبابت کسی میتوانداظهارنظر کندبجزیک دکترمتخصص؟چراهر کسی تاتوان مالی پیدامیکندبدون داشتن کوچکترین مهارت وتجربه ای درامرساخت وسازواردمیشودوب اعث زیرسوال رفتن مهندسین باوجدان وزحمت کش میشوندآیایک مهندس میتوان واجازه داردداروخانه یاازمایشگاه داشته باشدومشغول کارشود؟مسلما پاسخ منفی است چون سازمان نظام پزشکی تنهامرجع ذیصلاح د راین موضوع میباشدپس وستان تنهامرجع قانونی وذیصلان درامرساخت وسازسازمان نظام مهندسی است واگردلسوزهستیم باددررشدواعتتلا ی ان تلاش کنیم.درپایان چراتخلفات فراوانی که ناظرین گزارش میکنندباسدشهردا ری برخوردمیکندوشهر داری قاطعانه باسازندگانی کا کوچکترین تخصصی وتجربه ای ندارندبرخوردنمی کند؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-2 # مهدی 1395-08-26 01:16
شهروندان محترم توجه داشته باشید که این یک قانون کشوریه و مختص جم نیست،در هر جای کشور برای هر ساخت و سازی تایید و نظارت چند مهندس عمران و تاسیسات لازم است برای اینکه جلوی ساخت و سازهای غیراصولی گرفته بشه که این مطمینا به نفع مالک هست.اگر جم نظام مهندسی هم نداشت به هر حال برای ساخت و ساز مجبور به تایید و اجازه نظام مهندسی از شهرهای همجوار مثل کنگان بودید و باید هزینه های رفت و آمد را هم به بقیه هزینه های ساخت و گرفتن مجوزهای لازم اضافه میکردید.نظارت و امور مهندسی مسلما هزینه هایی برای مالک داره،همونطور که مالک موظف مبالغی رو بعنوان عوارض به شهرداری پرداخت کنه تا بتونه از خدمات شهرداری بهره مند بشه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # ابراهیم 1395-08-26 07:11
با سلام
اگر دوستان از مسئولیت های بسیار سنگین یک ناظر آگاهی داشتن هیچ وقت این حرف را نمی زدند. برای ارزش وجود نظام مهندسی تو شهر جم کافیه که ساخت ساختمان ها رو قبل و بعد از حضور نظام بررسی کنن.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-6 # بهلول 1395-08-26 09:23
فرافکنی نکنید. کسی با مهندس و نظارت و اصل نظام مهندسی هیچ مشکلی ندارد. همه مشکل اینجاست که پول بی حساب و کتاب و گزاف می گیرند و اصلا هم نظارت نمی کنند. بازهم عرض می کنم اگر نظارت می کنند چرا هنگام بتن ریزی مهندس ناظر تشریف ندارند و نمونه گیری نمی کنند؟ چرا برای راحتی سازنده و همچنین کارگران بتن ریز،بتن مثل آب روان از قیف یا پمپ یا میکسر خارج می شود؟ چرا اصلا از ویبره کردن خبری نیست؟ چرا در روزهایی که باران می بارد بدون هیچگونه اقدام فنی و حفاظتی زیر باران بتن ریزی می شود؟ چرا در تابستان بسیار گرم حتی 5درصد کیورینگ واقعی بتن انجام نمی گیرد؟ و هزاران چرای دیگر؟ تکرار می کنم فرافکنی نکنید هیچکس با علم و فن و مهندس و نظام مهندسی مشکل ندارد. مشکل در گرفتن پول زور است و نبود نظارت
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # بيدار كن ادم خواب 1395-08-26 11:05
مگه فك كردي اينجا اماراته يا كشورهاي اروپايي؟
از فردا صبح مهندسان ابن تمهيدات رو ببيند كل شهر جم منفجر ميشه. هر وقت بلد كردي حساب و كتاب رسيدگي كني تشريفت رو بيار و ببين كه اين چندر غاز شما عددي حساب نميشه در قبال هزار هزينه زندگي و امثالهم. اگه مدركي داري رو كن و با استناد به حقيقت حرف بزن و نه اينكه بخاطري كه راحتر گند بزني به ساختموناي شهر اين چرنديات رو تحويل ملت بدي جناب بهلول.......... از مردم بكش بيرون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-4 # شهروند 1395-08-26 15:46
شما که به ظاهر علم مهندسی دارید، این را هم باید بدانید که اگر نظام مهندسی جمع شود، همین پول را شهرداری میگیرید، چون در هر صورت ناظرها از طرف وزارت راه و شهرسازی مجوز دارند.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # رضا 1395-08-26 10:36
نظامي داره پول هنگفتي تو جيب عده ي خاص مي كنه
مردم هم اصلا رازي نيستن!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # شهروند 1395-08-26 18:39
""رازی""نه
درستش *راضی* هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # مهدی 1395-08-26 12:13
بقول معروف خودم کردک که لعنت بر خودم باد خودتون آوردین حالا بیاین جمعش کنید مسئولین محترم . نظام مهندسی جوابیه ای فرستاده و سریعا مهندسین به اصطلاح ناظرش رو راهنمایی کرده که سریعا تو سایت در دفاع از خودشون مطلب بنویسن آخه مهندس عزیز نظارت اگر رو هرجا باشه رو ساختمانهای بساز بفروشهای بزرگ شهر اصلا نیست پروژه ای رو دیدم که بیش از30واحدبود از روز اول بتن ریزی بیش از جناب مهندس ناظر شاهد بتن ریزی چهار طبقه بودم ای دریغ از یک قطره آب ،میلگردهای ستونها که میدیدی هم خنده ات میگرفت و هم گریه آخه کدوم نظارت را شما می فرمایید شاید یکی دو تا از مهندسین فقط کار نظارتشون رو سعی میکن درست انجام بدن بقیه فقط پولشو میگیرن ضمنا نیازی نیست بخاطر اعلام حضورتون گیرهای الکی بدین و همچنین روال بررسی نقشه خیلی خیلی طولانی است سه ماه و چهار ماه اصلا زمان مناسبی برای بررسی نقشه ها نیست ملت نمیتونن نیمی از سال منتظر بررسی بمونن و بعد بخاطر دوتا ایراد دوباره حالا بدو تا کی ندو پول رو میگیرید دیگه تا این حد مردم رو علاف نکنید ضمنا ما از زمان حضورتون کیفیت بیشتری در ساختمانها ندیدیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+1 # على 1395-08-27 16:06
آفرين برمهندسين كه خوب جواب ميدند،اعتقاد همه بر اين است كه تعرفه هاى نظام مهندسى خيلى خيلى خيلى بالا است مثل اين است كه مردم يه قرص نان بخرند پنجاه هزار تومان درسته؟منظور رييس شورا قيمتهاى نظارت مسخره است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب