00000000000000000000000000000000000000000000000000000000I4A2536.JPG

آینه جم؛ عصر دوشنبه در آیینی با حضور نوروزی فرماندار جم، ماحوزی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی هنری شهرستان، محمد کارگر به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جم معارفه شد.

حمیده ماحوزی در اين آيين اظهار داشت: در مقطعی کلی نیروی خدماتی وارد ارشاد کردند ولی این نیرو ها هیچ وقت در تراز یک اداره فرهنگی نبودند. 

وی اضافه کرد: بعد از گذشت ۹ ماه از سال جاری، هنوز هیچ اعتباری به حساب اداره کل ارشاد واریز نشده است؛ همه ادارات ارشاد کشور با کمبود اعتبار و کمبود نیرو دست و پنجه نرم می‌کنند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همکاری و هماهنگی امامان جمعه استان بوشهر از جمله نماینده ولی فقیه در استان با ارشاد ستودنی است.

وی ادامه داد: طبق قانون باید ۱۰ درصد اعتبارات نفت در مسایل فرهنگی هزینه شود ولی این 10 درصد به همه ادارات درگیر در فرهنگ و هنر می‌رسد به جز اداره فرهنگ و ارشاد.

ماحوزی افزود: برای جذب کمک از پارس جنوبی در سال جاری شش بار به عسلویه سفر کردم اما به دلیل نبود بند قانونی برای کمک به ارشاد، موفقیت چندانی نداشتیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه کتاب بوشهر که رویداد بزرگ فرهنگی استان است، ۲۰۰ میلیون تومان برای ارشاد استان هزینه برداشت و به زودی آغاز به کار می کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  افزود: ارشاد استان مصمم است در طرح پایتخت کتاب کشور فعالانه حضور پیدا کند.

در این آیین هم چنین از خدمات هشت ماهه زهرا احمدی تقدیر شد.






[کد خبر:AJ19611]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # زبانسرای ایران زمین 1395-09-23 07:41
اداره فرهنگ و ارشاد برخلاف نام بزرگی که به یدک می کشد متاسفانه قدرت اجرایی چندانی ندارد.چرا که بودجه درخوری برای کارهای فرهنگی ندارد و از طرفی جایگاه خود را در شهرستان به عنوان متولی فرهنگی پیدا نکرده است. از سویی هم این اداره با تلاطم و تغییرهای سیاسی متاثر گردیده و طلایه دار تغییر و عدم ثبات مدیریت است. ای کاش دکتر کارگر عزیز در آرامش دانشگاه به کارهای علمی و پژوهشی ادامه می دادند و وارد این عرصه نمی شد.اینجا هیچ خبری نیست دکترجان و این صندلی فنری برای پرتاب به بالاتر ندارد...
اهمیت و ارج زندگی در همین است که موقت است، تو باید جاودانگی خودت را در جای دیگری نشان بدهی، و آن جا «انسانیت» است! "فریدون مشیری"
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # امیر 1395-09-25 08:06
با سلام و ادب به پیشگاه جناب دکتر
انتصاب به جا و شایسته ی حضرتعالی رو خدمت شما و مردم ادیب و فرهنگ دوست منطقه ی جم و ریز تبریک عرض میکنم جناب دکتر بنا به فرموده ی دوست گرامی که اشاره نموده اند که اداره ی فرهنگ و ارشاد بر خلاف نام بزرگی که دارند هیچ قدرت اجرایی ندارد باید عرض کنم که زین پس نام اداره ی فرهنگ و ارشاد جم بر سر زبانها خواهد افتاد کما اینکه نمونه بارز ان در دانشگاه ازاد جم دیدیم با حضور جناب دکتر کارگر
سایه حضرتعالی مستدام جناب دکتر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
+4 # دانشجو 1395-09-28 15:56
مرد روزای سخت ببینم با ارشاد چه می کنی دانشگاه آزاد که خوب آباد کردی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب