00000000000000000000000000000000000ageu82631c51qufakr9sf1kpja.jpg

آينه جم - نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای وظایف و اختیارات فراوانی در قانون هستند و باید به جایگاه واقعی خود برسند.

 سکینه الماسی در گفتگو با خبرنگار آينه جم با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا نباید صرفا شورای شهرداری و دهیاری باشند خاطرنشان کرد: شوراها نمایندگان مستقیم مردم هستند و باید وجه نظارتی آنان تقویت شود در نقش یک پارلمان محلی حضوری قوی‌تر داشته باشند.

الماسی قانون شوراها را یکی از قوانین مترقی کشور دانست و افزود: مجلس آماده است تا اگر اصلاحاتی برای افزایش حدود اختیارات شوراها نیاز است اعمال کند گرچه بسیاری از بخش‌های قانون، مغفول مانده است و در شوراها کمتر به آن توجه می‌شود.

وی حضور افراد با تجربه در کنار جوانان باانگیزه و توانمند در شوراها را فرصتی برای کشور خواند و با تاکید بر اینکه شوراهای دوره آینده باید بتوانند از نظرات کارشناسان استفاده بیشتری کنند ادامه داد: شوراها در تمامی مسائل فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و... دارای وظایف و اختیاراتی هستند که به برخی از آن‌ها کمتر توجه شده است.

این نماینده مجلس بخش‌های فرهنگی و اجتماعی را از بخش‌های کمتر فعال قانون شوراها خواند و ادامه داد: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و اجتماعی اجر ما در انجام خدمات عمرانی را نیز زایل می‌کند و توسعه متوازن رقم نخواهد خورد.

وی، حمایت از شوراهای اسلامی را وظیفه‌ای همگانی خواند و با گرامی‌داشت روز شوراها از تلاش اعضای فعلی و ادوار گذشته شوراها تقدیر کرد و گفت: حضور در شوراهای اسلامی انگیزه قوی خدمت به مردم می‌خواهد و اگر غیر از این باشد توان ایستادگی در مقابل مشکلات و سختی‌های کار وجود ندارد.

[کد خبر:AJ21429]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب