19131584311.jpg

 «آینه جم»؛رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه بحث انتقال پتروشیمی‌های پنج‌گانه فارس به عسلویه، جدی است و باید کاری انجام داد، گفته: همانگونه که به آقای زنگنه، وزیر نفت هم گفته‌ام، پتروشیمی‌های پنجگانه فارس ناموس این استان به‌شمار می‌رود.

به گزارش «آینه جم»؛ محسن علوی در جمع فعالان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های مهر و لامرد که در شیراز برگزار شد، گفت: بحث انتقال پتروشیمی‌های پنجگانه فارس به عسلویه یک موضوع امنیتی بوده و بحران استان محسوب می‌شود.

نماینده مهر و لامرد در مجلس شورای اسلامی، گفت: این پتروشیمی‌ها و مجموعه اتان‌گیری سهم فارس محسوب می‌شود، خوراک این مجموعه‌ها متعلق به فارس است، این‌ها دارند یواشکی آن را به عسلویه می‌برند، با طرح این دلیل که پتروشیمی نیاز به آب دارد و باید کنار دریا باشد.

علوی با تاکید براینکه شهرستان‌های مهر و لامرد در فاصله‌ی حدود 20 کیلومتری دریا قرار دارند، تصریح کرد: قوانین به شکل استانی نوشته شده و ارزش افزوده ایجاد صنایع مختلف به استان محل احداث خواهد رسید؛ اگر این پتروشیمی‌ها به استان بوشهر منتقل شود، تمام ارزش افزوده و تاثیرات مثبت آن هم به این استان تعلق خواهد گرفت.

فرزند وزیر اطلاعات گفت: با سهمیه فارس، خوراک فارس و سرمایه فارس می‌خواهند برای استان دیگری کار انجام شود به این دلیل که لوله کشی آب مورد نیاز مقرون به صرفه نیست؛ حال آنکه خرید تضمینی 15 میلیون لیتر آب مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

علوی اعتقاد دارد که انتقال پتروشیمی‌های پنجگانه استان فارس به عسلویه باعث ایجاد بحران‌های اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی خواهد شد.

او با بیان اینکه برخی این موضوع را تکذیب کرده‌اند، تصریح کرد: من توسط افرادی موضوع را بررسی کردم و متوجه شده‌ام که بحث انتقال جدی است و صحت دارد؛ اما باید توجه داشت که نگه داشتن این امکان در استان فارس از عهده یک نماینده و حتی مجمع نمایندگان خارج بوده و نیازمند اجماع و همراهی تمام مسئولان از نماینده ولی فقیه در استان،‌ استاندار و تمام افراد تاثیر گذار است.

علوی معتقد است که می‌توان پتروشیمی‌ها را در محل سایت انرژی‌بر لامرد ایجاد کرد و ضمن حفظ این امکان در فارس، سهم اشتغال هر یک از شهرستان‌هایی که قرار بوده این واحدهای صنعتی در آن مناطق احداث شود را محفوظ داشت.

[کد خبر:AJ22900]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب