00000000000007777772777777.jpg

 

آینه جم: مردم  جم در قبال تاثيرات صنعتي مثبت و منفي شركت پالايش گازفجرجم در شهرستان خود، همواره خواستار توجه اين شركت به محيط پيرامون بودند و از اينكه در اين سالها قطره چكاني كمك هايي مي شد گله مند بودند. مردم شهرستان بحق انتظار داشتند كه بزرگترين پالايشگاه گازي كشور اقدامات اساسي در راستاي توسعه محيط پيرامون و كاستن از مشكلاتي كه به باور عده اي خود نيز در بروز آن نقش داشته است بردارد، به نظر مي رسد پس از گذشت 25 سال از عمر اين شركت، انتظارات در بخش هاي مهمي در حال برآورده شدن است و اقدامات مهمي در دستور كار قرار گرفته است.


این بخشی از ادعای خبرنگار شرکت پالایش گاز فجر جم است که دقیقا دو سال قبل روی خروجی یکی از سایت های خبری مرکز استان گذاشت ‌.
این یادداشت که در ماه های ابتدایی حضور مهندس فرهنگ در راس شرکت پالایش گاز فجر جم روی خروجی رسانه ها قرار گرفت در راستای تطهیر! افکار عمومی نسبت به ظلم های این غول گازی منتشر شد.
نگارنده یادداشت در ادامه ادعا کرد شرکت پالایش گاز فجر جم در سه بخش اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی اقداماتی مهم در دستور کار قرار دارد که بعد از گذشت دو سال، بنا به درخواست کاربران بررسی می شود.


الف: اقتصادی
راه شریان اقتصادی یک جامعه است و شرکت پالایش گاز فجر جم بعد از ۲۷ سال از عمر خود، حداقل برای کارکنان خود نتوانسته راهی ایمن ایجاد کند! ، بعد از گذشت دو سال از سر و صدای شروع پروژه جاده جم به ریز هنوز، این پروژه در ابتدای راه است و به نظر می‌رسد مردم باید همچنان شاهد قربانی شدن ها باشند! ، در حالی که برنامه این بود بخش دوم پروژه نیز از سر گرفته شود اما پروژه در بخش ابتدائی نیز در خم یک کوچه است ‌.

ب  پروژه  های زیست محیطی
شرکت پالایش گاز فجر جم در زمینه زیست محیطی کارنامه سیاهی دارد و اخیرا نیز سایت های خبری شهرستان جم مطالبی در نقد شرکت فجر روی خروجی خود گذاشتند ، آلودگی های تنگ حنا، آلودگی هوا و تاثیر شرکت در خالی شدن سفره های زیر زمینی جم بخشی از کارنامه پر افتخار! بزرگ ترین شرکت گاز خاورمیانه است.
سد سرچشمه باغان از پروژه های مهمی است که با اعتبار اولیه شرکت فجر جم کلید خورده است که در صورت عدم استفاده از فاینانس خارجی، با این مبالغ قطره چکانی نفت راه به جایی نخواهد برد.
آخرین خبرها حاکیست پروژه سد سرچشمه باغان فعلا در انتظار فاینانس خارجی است.


ج.طرح مطالعات اجتماعی !
ظاهرا اجرای این طرح مهم در حد یک همایش با حضور معاون استاندار بوشهر بوده است و به نظر می‌رسد این طرح هم فقط جهت رزومه سازی مسوولان شرکت پالایش گاز فجر جم است و تا کنون از سر انجام این طرح خبری منتشر نشده است.
نگارنده معتقد است شرکت پالایش گاز فجر جم تا ۱۰ سال آینده نیز می تواند روی این سه پروژه مانور دهد چرا که بعد از دو سال از شروع به کار این طرح های مهم؛ از پیشرفت پروژه ها خبری نیست و این پروژه اندر خم یک کوچه اند!.


سایت خبری تحلیلی آینه جم در آینده نزدیک، کارنامه پر افتخار دیگری از شرکت فجر جم در روزهایی که وزیر نفت شعار مسولیت های اجتماعی سر می دهد رسانه ای می کند.

 

خبر مرتبط:

 

[کد خبر:AJ23320]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

+2 # محمد جوهری 1396-08-11 13:18
درود بر نگارنده محترم و سردبیر گرامی سایت وزین آینه جم
متاسفانه یکی از مشکلات بزرگی که در حوضه رسانه و در عالم خبر رسانی با آن مواجه هستیم عدم بازنشر مطالب مهم است. امیدوارم این حرکت بسیار خوب شما فتح بابی برای سایر رسانه ها و صد البته ادامه برای این سایت وزین باشد. بلاها و فجایعی که شرکت مذکور بر زیست بوم و هوا و آب واکولوژی این منطقه فراهم آورده یکی دوتا نیست و ایضا خلف وعده هایش نیز به همین شکل. عمق فجایع زیست محیطی به وجود آمده توسط شرکت پالایش گاز فجر جم نیز به نظر غیر قابل اندازه گیری می نماید. همین راه کذایی جم به پالایشگاه که بسیار در بوق و کرنا کرده بودند قرار بود در آبان 96(ماه جاری) به بهره برداری برسد حال ملاحظه بفرمایید که هنوز 5 کیلومتر اول آن به قول شما اندر خم یک کوچه است. لطفا تا می توانید آرشیوتان را بروز رسانی کنید و بازنشر دهید. هرچه بیشتر بهتر. موید و سربلند باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب