0000000000000000000000000000000000images.jpg

مدیر محترم سایت وزین آینه جم ، طبق قانون مطبوعات لطفا جوابیه اداره ارشاد جم پیرامون نقدهای اخیر درج بفرمایید.

بسم الله الرحمن الرحیم

۞ لِّلَّذِينَ أَحْسَنُوا الْحُسْنَىٰ وَزِيَادَةٌ ۖ

کسانی که کارهای نیکو می‌کنند، منزلت نیکو از آن ایشان است .

یونس-آیه ۲۶

با عرض سلام و احترام به پیشگاه مردم فهیم و هوشمند شهرستان جم

با توجه به انتشار مطالبی در نقد عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم در کانال تلگرامی منتسب به سایت آوای جم و بازنشر در سایت وزین آینه جم و با عنایت به اینکه سایت آوای جم فاقد مجوز فعالیت رسانه ای و مطبوعاتی میباشد ،لذا برآن شدیم جهت روشنگری افکار عمومی پاسخگوی مطالب انتشار یافته با همکاری سایت آئینه جم که تنها سایت دارای مجوز فعالیت مطبوعاتی در سطح شهرستان میباشد ،باشیم.

لازم به ذکر این نکته میباشد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرگز در پی اقدام متقابل و کینه توزانه نبوده است و این جوابیه صرفا به الزام مقامات ارشد شهرستان نگاشته شده است.

1-با توجه به انتشار مطلبی مبنی بر ممنوع الفعالیت بودن هنرمندان شهرستان جم،به اطلاع مردم هوشمند رسانده میشود که از نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هیچ شخصی ممنوع الفعالیت نمیباشد،چرا که رویه ما زمینه سازی برای تسهیل حضور هنرمندان در فضای فرهنگی و هنری شهرستان میباشد و لذا مطالب فوق صحت ندارد.

2-درمورد اخلال در ثبت خانه خبرنگاران شهرستان نیز لازم است به اطلاع رسانده شود که اساسنامه خانه خبرنگاران دارای ایراداتی بود که به اطلاع ایشان رسانده شد تا جهت رفع آن اقدام نمایند که تا به حال این اقدام از سوی ایشان صورت نگرفته است ..

از جمله این ایرادات که قابل ذکر ست اینست که:

الف) بخش اعظمی ازهشت عضو هیئت مدیره و اعضای خانه خبرنگاران فاقد کارت خبرنگاری و یا عضویت در انجمن صنفی خبرنگاران میباشند.

ب)همچنین لازم به ذکرست که مدیر خانه خبرنگاران نیز فاقد کارت خبرنگاری و یا فعالیت در سایتها و پایگاههای خبری معتبر و رسمی میباشند.

ج)ذکر این نکته ضروری ست که از میان سایتها و پایگاههای خبری شهرستان تنها سایت آئینه جم، اقدام به اخذ مجوزهای رسمی و قانونی جهت فعالیت رسانه ای در سطح شهرستان نموده است.

نکته:همچنین لازم ست به اطلاع رسانده شود که تاکنون علیرغم تذکر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبنی بر ثبت پایگاههای خبری شهرستان و ادامه کار قانونمند از سوی ایشان اقدام مقتضی تنها از سوی آئینه جم صورت گرفته است و مابقی سایت ها و پایگاههای خبری بر ادامه فعالیت غیر قانونی خود اصرار میورزند ، به گونه ای که متاسفانه مدتی ست برخی از این سایت ها با ایجاد حاشیه امنی برای خود اقدام به هتک حرمت و حیثیت شخصیتهای حقیقی و حقوقی در سطح شهرستان نموده اند.

3-پیرامون مطالب ذکر شده از سوی داریوش تازش به عنوان مسئول انجمن خوشنویسی ،لازم ست به اطلاع رسانده شود که انجمن خوشنویسی شهرستان جم به عنوان یکی از انجمن های هنری شهرستان دارای فضای جغرافیایی مختص به خود در اداره فرهنگ و ارشاد میباشد،همچنین کلیه فعالیتهای این انجمن از جمله برگزاری آزمونهای تعیین سطح بایستی زیر نظر مستقیم و به مهر اداره فرهنگ و ارشاد ممهور باشد تا مورد تایید انجمن خوشنویسان ایران قرار گیرند.

لازم به ذکر ست که فعالیت انجمن خوشنویسان ایران که شعبه ای از این انجمن در شهرستان جم فعال است ،زیر نظر و تائید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میباشد.لذا بایستی کلیه فعالیتهای این انجمن توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه و تائید باشد.

شایسته تر آن میبود که ریاست انجمن خوشنویسی حداقل یکبار پروانه فعالیت خود را مشاهده مینموند تا متوجه مرجع بالا دستی خویش(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) بشوند شاید در اظهار نظر صورت گرفته خود پختگی و تامل بیشتری منظورمینمودند.

4-همچنین در مورد طرح ادعای در خواب بودن فرهنگ در شهرستان شایسته است به اطلاع رسانده شود که علیرغم کارشکنی های صورت گرفته درمورد تخصیص بودجه فرهنگی به این اداره ،جهت کمک به ایجاد زیر ساختهای آموزشی و فرهنگی در حوزه هنر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقدام به تدوین و امضا چندین تفاهم نامه همکاری با نهاد ها ،ادارات و ارگانهادر سطح شهرستان نموده است که از جمله میتوان به امضا تفاهم نامه با اداره بهزیستی،دهیاریهای بخش مرکزی و بخش ریز،سپاه حضرت عباس ،شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد،مجتمع مسکونی پارس جم اشاره نمود.

ودر پایان ذکر این نکته الزامی میباشد که همه ما انسانهادر تعاملات اجتماعی با دو الزام روبرو هستیم ابتدا الزام درونی که اخلاق است و سپس الزام بیرونی که قانون میباشد و اگر درزندگی اجتماعی شخص ،اشخاص و یا مجموعه ای به ایندو الزام پایبند نباشد منجر به عدم رعایت هنجارهای اجتماعی خواهد شد.که در نتیجه نظم اجتماعی و همچنین امنیت و امید اجتماعی آسیب خواهد دید.

لذا توصیه میشود سایتها و پایگاههای خبری شهرستان درکوتاه ترین زمان ممکن نسبت به اخذ مجوزهای رسمی و قانونی اقدام نمایند تا شاهد شکلگیری فضایی قانونمند و ساختارمند در حوزه رسانه شهرستان باشیم .

«عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جم،کاملا مورد تایید مدیر مافوق،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر می باشد و همچنین فعالیت های هفتگی، ماهیانه و حتی روزانه اداره فرهنگ جم و انجمن های هنری شهرستان طبق تقویم فرهنگی یکساله این اداره در حال انجام است ودر مسیر مطلوب و هدفمند قرار دارد.ضمنا فعالیت های فرهنگی و هنری این نهاد فرهنگی، مرتبا در سایت اداره شهرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انعکاس داده می شود».

[کد خبر:AJ23322]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

-2 # بازیچه 1396-08-11 12:34
جناب آقای کارگر
من هم به عنوان یک شهروند گزارش و لیست کار یکساله ی شما را دیدم و جسارتن باید بگویم که در بسیاری از مناسبات و گزارشات لیست شده ، اداره ی متبوع شما به هیچ وجه دخالت و شرکتی نداشته ، مراسمات مذهبی مختلف ، شب شعر سرود برگ که انجمن ادبی با هزینه ی اعضا برگزار کرده و اسمش را هم شما سهون یا عمدن غلط نوشته اید « سرود بدر» ، تعزیه های مختلف و .... را شما به چه حقی و صرفن به دلیل مرجع بالاتر بودن به اسم فعالیت های ارشاد ثبت و ظبط کرده اید ؟!
همین آقای تازش بنده خدا می گوید که با هزینه ی شخصی و کمک خود اعضا اقدام به برگزاری نمایشگاه در محل گالری شخصی خود نموده و بدون ذره ای همکاری اداره ی ارشاد ! و شما به دلیل اینکه در مجوز کاری ایشان اسم اداره هست آن را منسوب به خود می کنید ؟!
اگر همین بالادست بودن کافی است پس به جای شما یک درخت توی اداره ی ارشاد جم بکارند ثمر و نتیجه ی بهتری عاید اهالی فرهنگ جم می شود .
بچه های تیاتر با هزارتا دردسر و مشکل کاری انجام می دهند و شما تنها نظاره گر هستین !
انجمن ادبی را که هنوز یک بار نرفته اید ببینید آنجا چه میکنند و به دلیل غرض شخصی با بچه های شعر جم ، شب شعر و شروه برگزار کردین بدون حضور حتا یک نفر از اعضای انجمن ادبی که فعالترین انجمن شهرستان است .
شما خیال کرده اید مردم متوجه نیستند که خاست شما از مدیریت چیست ؟! تا حالا متوجه روال اداری شما نشده اند ؟! بفرمایین از وقتی که متولی اداره ی فرهنگی شهرستان شده اید با کدام انجمن به جز دادن سالن که آنهم به روال پیشین بوده همکاری داشته اید ؟!
شما به بالا دست بودن و مرجع بودن تان می بالید اما بدانید که عمر مدیریت به ویژه در جایگاه شما بسیار متزلزل و کوتاه است و همانطور که فردی بنا به خاست و سلیقه ی شخصی خود شما را منسوب کرد ، دیگری نیز به دلیلی دیگری را به جای شما می نشاند !
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # دلسوز جم 1396-08-13 07:48
تاسف براتون چند نفر که تیشه برداشتین و مدیران دلسوز بومی رو قلع و قمع می کنین!!! شما سایتای جم ، همش ب فک تخریب بومیا هستین ، کارگر بهتر از رئسای قبلی نبوده بدتر هم نی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
-1 # ... 1396-08-13 20:40
مدیر بومی کاربلد تر هم داریم . مدیر بومی به هر قیمتی هم نه ....
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # فرهاد 1396-08-13 21:54
جناب آقای کارگر خوبین شما؟؟ بنده فکر می کنم شما خیلی خوب کارتون برا بالا دستی ها گزارش کردین و خیلی خ ب از پس آوای جم بر اومدین. صد البته زحمات و هزینه های مردم فرهنگ دوست جم رو توی جیب مدیریت خود ریختید . اصلا به پاسخ به مدیر بالا دستی و بیماری بالا دست بودن خود فایق آمدید. خدا را چه می کنید؟؟ من شما را شایسته هیچ گونه فعالیت فرهنگی و آموزشی نمی دانم چون منفعت طلبید. تا حالا سری به انجمن های فرهنگی و ادبی شهرستان زده اید. مگر شما جز دفتر فرماندار و بخشدار و شهردار و خانم دکتر ماحوزی جای دیگر بلدید؟؟ شما کجای این فرهنگ وزین جمی نشسته اید که خود را صاحب آن می دانید؟ بالا دست محوریاتان را خوب نگه دارید و هم چنان ادامه بدهید. اما با کسانی که درد فرهنگ این شهرستان دارند حد اقل رو در رو نشوید .همان چند حدیث و ایه هرجا رفتید بخوانید و سقراط و افلاطون کنید. فقط لطف کنید کارهای فرهنگی مصادره ننمایید. باشد که داور میان اهالی فرهنگ و شما روزی به بالا دستی هایتان نیات شما را نشان دهد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب