photo_2017-08-29_01-18-56.jpg

 

به گزارش آینه جم: مهندس حیدر فرهنگ دوست، شرکت صنعت و ساختمان کوشا پایدار بوشهر (KPB) ؛سال هاست که مدیریت ساخت سکوهای نفتی بر عهده دارد.سایت آینه جم در گفت و گوی اختصاصی با مهندس فرهنگ دوست، جوان خوش آتیه جمی ترتیب داده است که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید

 

شرکت صنعت و ساختمان کوشا پایدار بوشهر (KPB) در سال 77 تاسیس شد و هدف از تاسیس آن انجام پروژه های مختلف عمرانی و صنعتی بخصوص در عرصه نفت و گاز در استان بوشهر و نهایتا در کل کشور بود .متاسفانه در آن زمان هنوز به شکل امروزی طرحهای توسعه نفت و گاز در سواحل شهرستان های عسلویه کنگان ایجاد نشده بود و تجربه کنونی هنوز در ذهن مدیران و مجریان نهادینه نشده بود . حرفه تخصصی مدیران این شرکت در حوزه نفت و گاز و سازه های فراساحلی می باشد که حاصل اندوختن قریب به بیست سال تجربه در پروژه های مختلف علی الخصوص سازه های حساس و پیچیده فرا ساحلی (سکوهای نفتی و گاز و کشتی سازی) که شامل طراحی , ساخت , نصب و راه اندازی سیستم های مختلف می باشد که یک پروسه تولید نفت و گاز از طراحی تا بهره برداری شامل می شود.

http://s8.picofile.com/file/8324387950/IMG_20180308_WA0010.jpg

اینجانب به عنوان مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت کوشا پایدار بوشهردر مسئولیت اجرای اولین پروژه های نفتی در حوزه فراساحلی که دهه هفتاد در کشور مطرح شد به عهده داشته ام که خلاصه ای از پروژها به شرح ذیل می باشد .

  1. ساخت سکوهای نفتی ابوذردر بوشهر (شرکت صنعتی دریایی صدرا )
  2. مدیریت ساخت بزرگترین سکوی نفتی خاورمیانه در فاز یک پارس جنوبی
  3. ساخت سکوهای میدان سلمان (طرح توسعه گازی )
  4. تعمیرات و سازه های سکوهای سر چاهی میدان سلمان (نفتی)
  5. مسئولیت ساخت اولین سکوی نفتی پارس جنوبی ( لایه های نفتی پارس جنوبی)
  6. مدیریت ساخت سکوی فاز 15 پارس جنوبی و بهره برداری آن یکی از افتخارات ملی محسوب می شود چون برای اولین بار از وابستگی به خارج از کشور در امور راه اندازی با ریسک بالایی که اینجانب پذیرفتم و اعتمادی که مدیران نفت و گاز به اینجانب کردند قطع شد و بسیاری پروژه ها دیگر از جمله ساخت انواع کشتی ها که وارد جزئیات نمی شوم.

http://s9.picofile.com/file/8324387942/IMG_20180308_WA0011.jpg

امروز شرکت کوشا پایدار بوشهر در سایه توانمندی مدیران با تجربه خود که بومی استان و شهرستان های همجوار قطب نفت و گاز ایران و جهان هستند امید دارد با اتکا به تجربه های والا و ارزشمند خود با ورود به حوزه های نفت و گاز بومی استان از شمال تا جنوب و شرق ضمن ایجاد اشتغال بومی با انجام یک کار صد در صد بومی ایرانی نسبت به چابک سازی نیروی کار استان که نفع آن به تمامی شرکت ها و مقاطعه کاران این صنعت بزرگ چه آنهایی که هم اکنون حضور دارند و چه آنهایی که در آینده خواهند آمد می رسد اقدام نماید.  و یقینا این میسر نمی شود جزء با همکاری مسئولین و مردم خوب استان و شهرستان ها و مدیران عزیز صنایع فعال در این بخش .

تا الان دیدگاه غالب مدیران بالا دستی و مدیران مقیم پالایشگاه ها و پتروشیمی ها به توانایی مردم عزیز این خط در حوزه صنعت , دیدگاهی غالبا در حوزه خدمات بوده است .میخواهیم این دیدگاه را توسعه داده و فراتر از آن, نگاه مسئولین را به توانایی شرکت ها و مدیران و نیروی انسانی بومی در حد مگا  پروژه ها ارتقا دهیم . هم اکنون این شرکت کار خود را خارج از استان بوشهر در یکی از میادین نفتی مشترک آغاز نموده است و الحمداله کار به نحو مطلوبی در حال انجام است و به زودی باب مذاکره جهت معرفی توانمندهای خود با شرکت های حاضر در منطقه خواهیم گشود و انشااله با حضور در مناقصات مطرح , چشم اندازی روشن در توانمند سازی نیروی جوان در حوزه اشتغال و سرمایه سازی جهت پالایشگاه و پتروشیمی ها در حوزه نیروی انسانی متخصص که هر دو لازمه اهمیت پایدار هستند ایجاد خواهد نمود .

http://s8.picofile.com/file/8324387926/IMG_20180308_WA0012.jpg

دست همه کسانی که به نحوی بتوانند این شرکت را در تحقق اهدف خود یاری دهند به گرمی میفشاریم بخصوص مسئولین مجریان و متولیان صنعت استان که از انهاانتظار همکاری بیشتری می رود.

مهندس فرهنگ دوست در پایان گفت:امادگی داریم در هر زمان که لازم بدانند و وقت لازم را به ما بدهند نسبت به معرفی بیشتر شرکت وتوانمندی های ان در خدمت عزیزان باشیم.     

http://s9.picofile.com/file/8324387968/IMG_20180308_WA0009.jpg                         

[کد خبر:AJ24518]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


دیدگاه‌ها   

0 # شهروند 1397-02-03 12:13
مهندس فرهنگ دوست یکی از نخبگان شهرستان و از از افراد متخصص و مجرب در حوزه عمران و سازه ها می باشد جالب است که در دوره جدید شوراها به عنوان شهردار جم توسط یکی از اعضا مطرح اما به لحاظ وجود مسائلی که شهروندان در شورای فعلی اطلاع دارند و برخی از اعضا خودشان گزینه داشتند از دعوت ایشان خودداری کردند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # امين طاهرپور 1397-12-05 09:47
با سلام
با توجه به ديدگاه و شناختي كه بنده نسبت به اينجانب دارم مديري متعهد و توانمند در حوزه ساخت و نسب سكوهاي دربايي (offshore,onsho re) ميباشند.
وبه اميد موفقيت هاي روز افزون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # میر حمزه طاهری هریکن 1398-11-12 14:39
با سلام و عرض ادب
ضمن تشکر از مدیر سایت بنده چند سالی افتخار همکاری در شرکت صف در بندرعباس با جناب مهندس فرهنگ دوست را داشته ام و امید وارم در هر کجای ایران که باشند موفق و پیروز باشند
با تشکر
سید حمزه طاهری
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب