آینه جم؛ دستاورد بازرسی سرزده از مغازه های دخانی جم، کشف 45000نخ سیگار قاچاق و اخذ چندین تعهد کتبی از مغازه داران بود.

D33333SC02030.jpg

به گزارش خبرنگار آینه جم؛ روز گذشته بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت دخانیات، دایره اماکن عمومی ناجا شهرستان جم و اداره صنعت، معدن و تجارت جم در اقدامی هماهنگ و سرزده، از واحدهای صنفی عرضه کننده کالای دخانی و سوپرمارکت هایی که اقدام به عرضه کالای دخانی می کنند بازرسی کردند.

این بازرسی که در ادامه بازرسی های دوره ای و نامحسوس با موضوع جمع آوری کالاهای دخانی قاچاق بود منجر به کشف 45000 نخ سیگار قاچاق (سیگار های بدون لیبل شرکت دخانیات) با ارزش تقریبی 60.000.000 ریال شد واین مقادیر کالای قاچاق، کشف و ضبط شد و تعهد کتبی از عرضه کنندگان اخذ شد در صورت تکرار عرضه کالای دخانی قاچاق، مطابق قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد می شود.

بازرسی ها ادامه خواهد داشت

در حاشیه این بازرسی؛ رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار آینه جم اظهار داشت: این بازدیدها و بازرسی ها ادامه خواهد داشت و با متخلفان برخورد می شود.

سید اکبر حسینیبا بیان اینکه تاکید ریاست محترم جمهور و هیئت دولت بر مبارزه با قاچاق کالا است ادامه داد: تلفن 124 آماده اخذ هر گونه گزارش های اقتصادی به ویژه موضوع قاچاق کالای دخانی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جم گفت: پدیده قاچاق متاسفانه گرفتن فرصت از تولیدکننده داخلی و اشتغال جوانان است .

حسینی از همشهریان درخواست کرد در این راستا و مبارزه با پدیده قاچاق کالای دخانی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان را یاری نمایند.

یکی از بازرسان نسبت به مصرف سیگارهای قاچاق هشدار داد

وی گفت: در زمان کشت توتون سیگارهایی که به صورت قاچاق و غیرمجاز وارد کشور می‌شوند از سموم دفع آفات نباتی استفاده می‌شود که در برخی از این توتون‌ها این سموم ماندگاری زیادی دارند که در زمان مصرف سیگار می‌تواند مضرات زیادی برای مصرف کننده داشته باشد.

این بازرس افزود: برخی سیگارها نیز، از ضایعات حیوانی و گیاهی است که سرطان زا است.

وی ادامه داد: کارخانه‌های معتبر و مجاز تولید سیگار در هنگام خرید توتون آن را مورد بررسی قرار می‌دهند و اگر حدمجاز سموم دفع آفات نباتی در این توتون‌ها زیاد باشد از خرید آنها خودداری می‌کنند.

این بازرس با بیان اینکه سیگارهای داخلی نیز مضر هستند افزود: میزان خطر سیگارهای قاچاق و تقلبی بسیار بیشتر از انواع سیگارهای داخلی آن است.

وی اظهار داشت: تفاوتی که بین سیگارهای قاچاق و قانونی وجود دارد این است که معمولاً بر روی سیگارهای قانونی برچسب‌ها و هشدارهای بهداشتی مصوب دولت و هلوگرام‌های تصویب شده وجود دارد که این نشانه‌ها بر روی سیگارهای قاچاق دیده نمی‌شود.

این بازرس با بیان اینکه بازرسی های جدی ادامه خواهد داشت تاکید کرد: قاچاق سیگار از یک سو به درآمد دولت آسیب می‌زند و از سوی دیگر سلامت مصرف کنندگان را نیز مورد تهدید جدی قرار می‌دهد

http://s6.picofile.com/file/8191234984/DSC0%D9%84%D9%842029.jpghttp://s6.picofile.com/file/8191235026/DSC02%D9%84%D9%81030.jpghttp://s6.picofile.com/file/8191235068/DSC02059.JPGhttp://s6.picofile.com/file/8191235092/DSC02071.JPG.

[کد خبر:AJ4441]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب