آینه جم؛ فرماندار جم در نشست کمیته تخصصی اشتغال گفت: شهرستان جم پتانسیل بسیار خوبی در حوزه ی اشتغال آفرینی دارد اما متاسفانه تاکنون از این فرصت، استفاده بهینه نشده است.

8I4A6507.jpg


به گزارش  آینه جم به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم؛ عبداله نادری که در جمع دستگاه های متولی اشتغال و مدیران بانکی شهرستان جم سخن می گفت اقدامات شهرستان در حوزه ی اشتغال و کارآفرینی را ناکافی توصیف کرد و خواستار برنامه ریزی و توجه جدی متولیان اشتغال، به موضوع کارآفرینی شد.
وی تسهیلات اعطایی اشتغال شهرستان جم در سال 93 را  حدود 20 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: هر چند 90 درصد دستگاه ها تعهدات اشتغال خود را در سال گذشته اجرایی کرده اند اما ظرفیت های بسیار خوب و دست نخورده ای که در حوزه ی اشتغال شهرستان وجود دارد،نشان می دهد هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.
نادری با انتقاد از اتکای شهرستان به اشتغال نفتی و عدم توجه به داشته های دیگر در عرصه ی اشتغال تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان جم، بیشتر نگاه ها به نفت معطوف شده است و این موضوع، سرمایه گذاری و کارآفرینی را نیز تحت الشعاع قرار داده است.
وی تاکید کرد: نگاه شهرستان در حوزه ی اشتغال باید دچار تحولی اساسی شود و جوانان به جای معطوف شدن به اشتغال های محدود نفت و گاز، از فرصت های بزرگ شهرستان در حوزه ی سرمایه گذاری استفاده کنند تا هم خود از برکات آن بهره مند شده و هم شرایط را برای اشتغال همشهریان فراهم سازند.
رئیس کمیته تخصصی اشتغال شهرستان جم، از اطلاع رسانی و آموزش به عنوان حلقه ی مفقوده ی کارآفرینی در سطح شهرستان یاد کرد و افزود: دستگاه های متولی کار و اشتغال در شهرستان، باید نسبت به اطلاع رسانی و آموزش جوانان اهتمام جدی داشته باشند و سال 1394 آزمون بزرگی برای توسعه ی کارآفرینی و بهبود شاخص های سرمایه گذاری در شهرستان خواهد بود.
وی بیان داشت: بسیاری از مردم و جوانان از چگونگی ورود به عرصه ی سرمایه گذاری، نحوه دریافت تسهیلات و حمایت های دولتی بی اطلاع هستند و دستگاه های متولی می بایست در سال جاری با برنامه ریزی منسجم، تبلیغات، آموزش و نهادینه سازی فرهنگ کار و کارآفرینی، شرایط را برای ورود جوانان به سرمایه گذاری های کلان فراهم سازند.
عبداله نادری با اشاره به ارقام ناچیز وام های پرداختی اشتغال در شهرستان جم خاطر نشان ساخت: بخش عمده ای از پرداخت تسهیلات اشتغال در ارقام کوچک و چند میلیونی خلاصه می شود که قطعا چنین ارقامی بیشتر به تثبیت شغل منجر می شود تا ایجاد شغل.
فرماندار جم سرمایه گذاری مولد را یگانه راه ایجاد اشتغال پایدار عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با همراهی خوب دستگاه های متولی، شاهد ارتقای شاخص های اشتغال و کارآفرینی در سطح شهرستان باشیم.
در پایان این نشست، از دستگاه ها و بانک های برتر در عرصه ی کارآفرینی تقدیر شد.

 


  

[کد خبر:AJ4450]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب