000000001jtitled6.jpg

 

آینه جم: نخستین شعبه صرافی بانک ملی در استان بوشهر، چند هفته پس از افتتاح، تعطیل شد.
به گزارش آینه جم؛ شعبه صرافی ملی ایران 5 اسفندماه سال گذشته با حضور معاون اقتصادی استانداری و رییس اتاق بازرگانی بندر بوشهر افتتاح شد.
این صرافی به جای شعبه موسسه منحل شده نور افتتاح شد، موسسه ای که سال گذشته به دلیل ناترازی منحل و در بانک ملی ادغام شده بود.
محسن دادخواه تهرانی سرپرست شعب بانک ملی استان بوشهر در افتتاح صرافی ملی بوشهر گفته بود: «اميدواریم افتتاح اولين شعبه صرافی ملی ایران در بندر بوشهر براي مشتريان اين بانک و شبکه بانکی استان منشأ خير و بركت باشد.»
اما این شعبه پس از چند هفته فعالیت، اکنون تعطیل و کرکره های آن پایین کشیده شده تا اقدام بانک ملی تبلیغاتی از آب درآید.

 

این درحالی است که استقرار صرافی ملی می تواند خدمات موردنیاز هم استانی ها خصوصا تجار و بازرگانانان را ارائه کند، اما به دلیل تعطیلی این شعبه، باید راهی شیراز و تهران شوند.

پاسخ بانک ملی: پیگیر نیروی انسانی و منابع ارزی هستیم!

برای پیگیری این موضوع، با سرپرست شعب بانک ملی استان تماس گرفتیم، اما وی پاسخگو نبود. سپس پیامکی به دادخواه تهرانی ارسال تا توضیحات وی درباره تعطیلی صرافی ملی جویا شویم. اما وی در پاسخ پیام داد که در این زمینه مسئول روابط عمومی پاسخگو است.

متعاقب آن، جوادیان مسئول روابط عمومی بانک ملی بوشهر در تماس با خبرنگار خلیج فارس اظهار کرد: در سال گذشته بانک ملی طرح ایجاد 10 صرافی ملی در استان ها را داشت که با پیگیری زیاد، مجوز یکی این شعب برای بوشهر اخذ شد و از این نظر، ما از 20 استان دیگر جلوتر هستیم.

وی درخصوص دلیل تعطیلی این شعبه پس از چند هفته فعالیت گفت: برای شروع به کار این صرافی از نیروهای بازنشسته استفاده کردیم، ولی برای ادامه کار، نیازمند جذب نیروی تخصصی و اشنا به ارز بودیم که در حال جذب و آموزش این نیروها هستیم، همچنین پیگیر تخصیص منابع ارزی می باشیم که امیدواریم به زودی تامین و این شعبه مجددا فعالیتش را از سر بگیرد.

افتتاح این شعبه صرافی توقعاتی در میان فعالان اقتصادی استان مبنی بر استمرار فعالیت آن در پی داشته و قطعا تعطیلی اش به دلیل تامین نشدن نیروی انسانی یا منابع ارزی، چیزی جز تبلیغاتی بودن افتتاح آن به ذهن متبادر نمی کند.

 

*خليج فارس 

[کد خبر:AJ45442]
پايگاه خبري تحليلي آينه ي جم


نوشتن دیدگاه

جدیدترین مطالب